מנכ"ל ג'יי פי מורגן מצטרף לשורה של אנשי עסקים המבקרים את החלטתו של טראמפ

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט טראמפ

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, מצטרף גם הוא לשורה של אנשי עסקים בכירים היוצאים נגד החלטתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לפרוש מהסכם האקלים שנחתם בפריז. הסכם פריז נחתם בשנת 2015 ונחשב כאחד מהישגיו העיקריים של הנשיא לשעבר אובמה בתחום הסביבתי.

במייל ששלח המנכ"ל לאתר CNBC כתב דימון כי "לחלוטין איני מסכים עם החלטת הממשל בעניין זה". דימון הוסיף כי "יחד עם זאת, יש לנו את המחויבות להמשיך ולעבוד לצדם של מנהיגנו הנבחרים באופן חיובי ולתמוך במדיניות שתשפר את איכות החיים ואיכות הסביבה".

דימון הינו אחד מהמנכ"לים שמשתתף בוועדות העסקים של הבית הלבן ובהצהרתו לא התייחס להמשך תפקידו. אמש אמר מנכ"ל דיסני, רוברט איגר, כי הוא יפרוש מהוועדה בתגובה להחלטתו של טראמפ, כמו גם מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שאמר כי הוא יפרוש מתפקידיו בוועדות השונות של הנשיא טראמפ.

הנשיא טראמפ מסר כי הוא ייכנס למשא ומתן במטרה להשיג לכניסה מחודשת להסכם האקלים אך בתנאים שיהיו הוגנים יותר עבור ארה"ב.

בכירים רבים בארה"ב הביעו את אכזבתם ואף התנגדו להחלטה. בין השמות הבכירים ניתן לראות את מנכ"ל פייסבוק - מארק צוקרברג, מנכ"ל אפל- טים קוק, ומנכ"ל גוגל - סונדאר פיצ'אי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.