חוף תל אביב
צילום: Getty images Israel

עסקאות בולטות: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים משופצת עם נוף לים ברמת אביב ג'?

וגם בכמה נמכרה דירת 2.5 חדרים בחיפה? Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שסגרו המתווכים בשבוע החולף:
ענת דניאלי | (2)

העסקאות כפי שנמסרו על ידי סוכנויות התיווך השונות, הנה הרשימה:

תל-אביב

דירת 4 חדרים ברחוב רקאנטי, שכונת רמת אביב ג', 115 מ"ר, קומה 14 מתוך 16, מעלית, חנייה עילית אחת ומחסן, משופצת, נוף לים, נמכרה ב-4.09 מיליון שקל.

רי/מקס אושן

גבעתיים

דירת 2 חדרים ברחוב עין גדי, 60 מ"ר, קומה 2 מתוך 2, ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.43 מיליון שקל. מחיר מבוקש – 1.47 מיליון שקל.

רי/מקס 100%

רמת-גן

דירת 4 חדרים ברחוב רש"י, 100 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.835 מיליון שקל. מחיר מבוקש – 1.89 מיליון שקל.

רי/מקס 100%

חיפה

דירת 2.5 חדרים ברחוב פאר בנווה שאנן-תל עמל, 55 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 485 אלף שקל.

דירת 5 חדרים ברחוב התשבי ברמת התשבי, 120 מ"ר 20 מ"ר מרפסת, קומה 3 מתוך 4, עם מעלית, חניה ומחסן, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב-2.3 מיליון שקל. 

דירת 3 חדרים ברחוב רמבן ברמת הדר, 65 מ"ר  8 מ"ר מרפסת, קומה 3 מתוך 8, עם מעלית, חניה ומחסן , נמכרה ב- 990 אלף שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב שושנת הכרמל, 110 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, עם מחסן, נמכרה ב-1.55 מיליון שקל.

דירת 2.5 חדרים ברחוב לבונטין בהדר, 65 מ"ר ,קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, זקוקה לשיפוץ מלא, נמכרה ב-470 אלף שקל.

אנגלו סכסון 

לוד

דירת 5 חדרים ברחוב אלברט אינשטיין בשכונת רסקו, 109 מ"ר, קומה 2 מתוך 2 ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-985 אלף שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב האלייון בשכונת גני יער, 110 מ"ר מרפסת שמש 9 מ"ר, קומה 11 מתוך 12, מעליות וחניה, נמכרה ב- 1.26 מיליון שקל.

דירת 3.5 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי, בשכונת נווה זית, 96 מ"ר, קומה 4 מתוך 4 ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-900 אלף שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב שלמה המלך בשכונת בנית, 58 מ"ר, קומה 3 מתוך 4 ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-650 אלף שקל.

דירת 5 חדרים ברחוב אילת בשכונת גבעת הזיתים, 112 מ"ר, קומה 2 מתוך 4  ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.10 מיליון שקל. 

אנגלו סכסון ​

כפר סבא

דירת 4 חד' ברחוב פרופ' דינור, 110 מ"ר, ממ"ד, מרפסת שמש 30 מ"ר, חנייה ומעלית, עורפית, קומה 2 מתוך 4, נמכרה תוך 5 חודשים ב-1.64₪. מחיר מבוקש – 1.76 מיליון שקל.

רי/מקס One

רעננה

דירת 2.5 חדרים ברחוב הפרחים, בפרוייקט צמרות היוקרתי, 65 מ"ר, קומה 4 מתוך 8, ממ"ד, מרפסת, חנייה ומחסן, חדר כושר, בריכה וספא בבניין, נמכרה תוך חודשיים ב-1.55 מיליון שקל. מחיר מבוקש – 1.65 מיליון שקל.

רי/מקס One

צור יגאל

דו משפחתי 8 חדרים ברחוב ליבנים, 170/308 מ"ר, משופץ, תריסים חשמליים, 4 חדרי שירותים, 3 חדרי רחצה, נמכר תוך חודשיים ב-2.58 מיליון שקל. מחיר מבוקש – 2.65 מיליון שקל.

רי/מקס One

באר-שבע

דירת 3 חדרים ברחוב רחבת צרפת, שכונה ט', 80 מ"ר, קומה 5 מתוך 8, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-760 אלף שקל.

דירת 2 חדרים ברחוב אליהו הנביא, שכונה ד', 48 מ"ר, קומה 2 מתוך 18, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-350 אלף שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב שלמה טנא, שכונת נווה זאב, 128 מ"ר, קומה 6 מתוך 8, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.2 מיליון שקל. 

דירת 4 חדרים ברחוב בכור שטרית, שכונה יא', 98 מ"ר, קומה 5 מתוך 8, עם חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-730 מאלף שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב מרדכי נמיר, שכונה יא', 98 מ"ר, קומה 8 מתוך 8, עם חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-710 אלף שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב משה קהירי, שכונת רמות, 128 מ"ר, קומה 6 מתוך 8, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.2 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב ניב דוד, שכונת נווה זאב, 118 מ"ר, קומה 4 מתוך 8, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.06 מיליון שקל.

רי/מקס פלוס

דימונה

דירת 3 חד' ברחוב ההגנה, שכונת נווה דוד, 75 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, נמכרה ב-420 אלף שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צדק בקשר לטבע 17000 בקרוב (ל"ת)
    גורביץ 26/08/2016 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיקי 26/08/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    דירת 4 חדרים באזור טוב בחיפה עולה 2M ש"ח וצפונה. דירה בחליסה (רחוב פאר) ולא נוה שאנן כפי שמוצג בכתבה נמכרה במחיר גבוה ממה שהיא שווה..
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיות

הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי. 

צלי אהרון |

הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".

זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%. 

בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.

הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26%  , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.

כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים  - והוא גם לא נראה באופק.

5% תשואה על ההון העצמי

אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית  של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.