תמ"א 38 במרכז חולון - מה יקבלו הדיירים וכמה יעלו הדירות?
פרויקט התחדשות עירונית בחולון – ברחוב חנה סנש יהרס בניין בן 3 קומות הכולל 6 יחידות דיור ובמקומן יוקם במסגרת תמ"א 38(2) בניין בן 18 יחידות דיור. הפרויקט יוקם בשכונת אגרו-בנק ליד הכניסה לעיר.
בעלי הדירות הקיימות יקבלו דירות בשטח זהה, אשר יכללו ממ"ד וכמו כן יקבלו ממ"דים, מרפסת של 11 מ"ר וחניה. בבניין יוקמו דירות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם 11 מ"ר מרפסת אשר יימכרו תמורת 1.8-1.9 מיליון שקל, דירות 3 חדרים בשטח 75 מ"ר עם 11 מ"ר מרפסת אשר יימכרו תמורת 1.5 מיליון שקל ודירות גג 5 חדרים בשטח 120 מ"ר עם 80 מ"ר מרפסת אשר יימכרו תמורת 2.4 מיליון שקל.
יוסי לוינסקי, מבעלי לוינסקי עופר, המקימה את הפרויקט, אמר: "אנו שמחים על קבלת היתר הבנייה לפרויקט בחולון, אשר מהווה התקדמות מהותית באחד הפרויקטים של החברה. חשוב לציין כי הפרויקט, שיבוצע בליווי בנק ירושליים ונמצא כעת בשלבי שיווק מתקדמים, ממוקם באזור אטרקטיבי בחולון הנחשב למבוקש ויוקרתי".
- 6.אסף-חולוני שורשי. 28/07/2015 22:49הגב לתגובה זואין לי ספק שבמיקום הזה בהנחה שהדירות מתוכננות סביר,הפרוייקט ישווק בפחות מחודש. מיקום נדיר . חבל שבמחירים הללו התשואה הנגזרת נטו נושקת ל3%-3.5% לפיכך לי כמשקיע אין כדאיות בעיסקה. אבל למגורים זה יופי של איזור.
- 5.עוזב את העיר 28/07/2015 20:31הגב לתגובה זואין מספיק גנים, בתי ספר ישנים וצפופים עם 40 תלמידים בכיתה ובמיוחד באגרובנק. העירייה בונה גינות ופסלים שמצטלמים טוב במקום להשקיע בחינוך של ילדי העיר...
- 4.אגרובנקי 28/07/2015 11:22הגב לתגובה זושנים גרנו בשכונה מוזנחת ללא חניות באיזור, אבל איכותית כי האנשים מבוגרים, ואז גילו אותה תאוי בצע, ודואגים לצופף עוד יותר ובלי מקומות חניה כי רוצים להקים את מגדלי קראוזה, בסוף גם אנחנו נהפול לח- 300 המגעילה. תנו לחיות בשקט ותמשיכו להרוס את רמת גן ובת ים.
- 3.סנדר 28/07/2015 10:56הגב לתגובה זומסכן היזם, יש לו סיכוי להפסיד כל כך הרבה, אם היה פונה לאנשים הנכונים יכל לקנות בית פרטי חד קומתי והיה הוך דירה אחת ל 12 דירות כל זאת במסווה של תמא 38- חבל מי שעשה זאת לא נתפס ונענש. שלא ישכחו כאן את הטלי ההשבחה עד לזכויות הרגילות......
- 2.איזה 28/07/2015 10:18הגב לתגובה זו1.9 ל4 חדרים בשכונה ישנה ועוד בחולון!!!אז בגבעתיים אותה דירה שווה 2.5 מיליון לפחות...מחיר מטורף!
- אילן 29/07/2015 10:32הגב לתגובה זומה לעשות אבל אלו המחירים וחולון נהפכה לעיר מדהימה שכדאי לגור בה
- 1.שלום 28/07/2015 10:10הגב לתגובה זומנותקים
- אתה לא בעיניינים (ל"ת)אילן 29/07/2015 10:33הגב לתגובה זו

קניתם דירה ב-80/20 לפני שנתיים - האם תוכלו לבטל את העסקה?
גל של ביטולים צפוי להגיע למבצעי ה-90/10, 80/20, אבל במקרים רבים הרוכשים לא יוכלו לבטל - הנה התרחישים הצפויים
הרוכשים במבצעים של 80/20 ו-90/10 מגלים שהעסקה שעשו פחות טובה ממה שהעריכו. בשלוש השנים האחרונות השוק היה מוצף בהצעות כאלו, ומסתבר שבמקרים רבים על רקע הירידה במחירי הדירות, העסקה כבר לא משתלמת. כלומר, ההנחה שמתבטאת במבצע המימוני נמוכה מהירידה במחיר הדירה בפועל. כלכלית - הרוכש אמור לקום וללכת. משפטית - הוא לא תמיד יכול.
הביטולים החלו השנה ומוערכים בקרוב ל-2,000 בעיקר בדרום - רוכשים שלא יכלו לעמוד בתנאים, ובעסקאות יוקרה בת"א בהם רוכשים הפסידו והעדיפו לצאת מהעסקה. אבל זה יכול להיות כדור שלג שיתעצם. אנחנו לפני גל של מסירות וביטולים משיקולים כלכליים. אבל לרוכשים יש כמה משוכות לעבור.
ראשית, הם צריכים להבין שהמקדמה ששמו כנראה הלכה "לפח". האם שווה להפסיד את המקדמה של ה-10%, או 20% כקנס כדי להימנע מההפסד הכלכלי על הדירה שמסתכם כנראה בכמה אחוזים (ירידת מחירים של 5%-10% מול הנחת מימון של כ-5%)? השאלה מה ההסכם מול הקבלן. מבירורים שערכנו עולה כי ברוב המקרים הקנס מסתכם ל-10% מערך הדירה. כלומר במבצעים של 90/10 אתם אמורים להשאיר את ה-10% אצל הקבלן. בעסקאות של 80/20 (בהנחה שזה לפי המודל של קנס 10%) אתם אמורים לקבל החזר מהקבלן כי שילמתם כבר 20%. לכו תרדפו אחרי הקבלן וגם יהיו לכם משוכות משפטיות - סילוק המשכנתא שלקחתם במקביל לרכישה שהיתה בערבות של הקבלן שמימן אותה (עד למסירה). גם בעסקאות בשיעורי מבצעים אחרים יהיה כמובן צורך להסיר את המשכנתא. בסוף המשכנתא עליכם וכדי להסיר אותה צריך הסכמה של הקבלן ושל הבנק.
עורכי דין בתחום הנדל"ן מספרים שיש צורות שונות של הסכמי רכישה בעסקאות כאלו. יש הסכמים עם הגנות על הרוכשים ויש שחשופים לחלוטין לחסדי הקבלן. כלומר, יכול להיות שלמרות שצפוי גל של ביטולים בגלל הפסדים, התוצאה תהיה אחרת כי הקבלנים לא יוותרו לרוכשים ואלו יצטרכו לשלם את ה-80%-90% או להגיע למאבק משפטי מול הקבלן.
- מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאבק משפטי זה לרוב נזק לשני הצדדים. יכול להיות שלפני השלב הזה, הצדדים ינסו להידבר. השלב הזה של המו"מ - השלב המסחרי עשוי להיות חבל הצלה לשני הצדדים. הקבלן רואה כעת שוק קשה. שוק של קונים. היקף העסקאות יורד, המחירים יורדים. הדבר האחרון שהוא צריך זה ביטולי עסקאות. הוא ינסה לשמור על העסקה וכדי לשמור עליה הוא עשוי לספק לרוכש הנחה נוספת - כספית או מימונית. הוא לא ירצה להגיע לבית משפט או למצב שהרוכש לא יכול או לא ישלם לו את היתרה של ה-80%. במקרה כזה הלכה העסקה, וזה עלול להיות בעיה גדולה מול הבנק הממן-מלווה ובכלל - לא רק שאין מכירות יהיו ביטולים (מכירות שליליות).
רז אברהם. קרדיט: רון כהןמבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך
רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית
שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.
עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל
עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים
על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.
ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף
המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.
בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990),
ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.
- קניתם דירה ב-80/20 לפני שנתיים - האם תוכלו לבטל את העסקה?
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.
