מירי רגב
צילום: יח"צ

מירי רגב היא שרת התרבות הבאה של מדינת ישראל

מערכת Bizportal | (32)
נושאים בכתבה מירי רגב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיים היום את חלוקת התיקים. מירי רגב שבממשלה הקודמת הייתה יו"ר ועד תהפנים מונתה לשרת התרבות והספורט. דני דנון לשר המדע הטנולוגיה והחלל, חיים כץ לשר הרווחה. אופיק אקוניס לשר המשרד התקשורת (תחת שר העל נתניהו). יובל שטייניץ מונה לשר האנרגיה. לח"כ גלעד ארדן הוצע להיות השר לעניינים אסטרטגיים אבל זה האחרון ככל הנראה סירב והעניין כרגע לא פתור. עוד בין המינויים בליכוד, ישראל כץ ממשיץ כשר התחבורה. בוגי יעלון כשר הביטחון. 

תגובות לכתבה(32):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    גילי גיחי 15/05/2015 07:56
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ח חח חמצן... חמצן... חמצןןןן...
  • 24.
    בהצלחה! אשה אמיתית,פיה וליבה שווים ! (ל"ת)
    ציון 15/05/2015 00:20
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    Ariel 14/05/2015 23:28
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה
  • 22.
    וזאת לא בדיחה ! ... אז למה זה נראה כמו בדיחה ? (ל"ת)
    רימי גרב 14/05/2015 22:10
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    עופר 14/05/2015 22:08
    הגב לתגובה זו
    לאחר שמונו השרים לענייני: בורקס, פלאפל , שקשוקה וגידול פילים על המאדים, אין פלא שהמוכשר, הרהוט וההגון בשרי הממשלה גלעד ארדן, לא בממשלה, במקומו נקבל את שר החלל דנון, שר הבבלת אקוניס, ושרת התת-תרבות מירי רגב, יתכן שארדן הלך בעקבות הכלל: במושב ליצנים לא תשב, ההפסד שלנו.
  • 20.
    ירושלמי 14/05/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    האם הגענו לתחתית? לא בטוח...
  • אתה מחליא!!! בגללך אני רוצה שקית הקאה... (ל"ת)
    דליה 15/05/2015 08:25
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    קוב 14/05/2015 21:25
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי פעמים שאתם מפרסמים ידיעות/כתבות ללא הגהה. לא רציני.
  • 18.
    שרת תרבות ערסית כמו 75% מהמדינה הזאת (ל"ת)
    בול בפוני 14/05/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
  • סע לברלין....המפתחות בפנים.... (ל"ת)
    דליה 15/05/2015 08:26
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    בהצלחה!! (ל"ת)
    מירי רגב. כל הכבוד!! 14/05/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    ומה עשתה השרה הקודמת ? אז אולי זאת תשגע (ל"ת)
    את המשוגעים 14/05/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    דן 14/05/2015 18:21
    הגב לתגובה זו
    ממש מתאימה לשרת תרבות ....
  • 14.
    מדינה של בבונים (ל"ת)
    אמאאא 14/05/2015 18:15
    הגב לתגובה זו
  • אתה מוזמן לעבור ליוון... (ל"ת)
    דליה 15/05/2015 08:26
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    בא 14/05/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    בממשלה , כול השאר ,שרים וחבריכנסת הם טרמפיסטים זומבים שמרימים יד ומצביעים לפי פקודותיהם .
  • 12.
    מה שבטוח תרבות לא תהיה (ל"ת)
    רון 14/05/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    לכל שריי הליכוד החדשים אל תתלהבו זה זמני ... (ל"ת)
    אלי 14/05/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
  • מקווה שלא ישרדו כי בפעם הבאה נתניהו יתחזק הרבה יותר!!!! (ל"ת)
    דליה 15/05/2015 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ביבי ימנה גם דחליל 14/05/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    יחימוביץ וסתיו שפיר שרק יזיקו לנו. לפחות מירי רגב תעשה לנו הצגות טובות ותבקש כפיים. אנחנו מצידנו נשב בשקט עד שהמסך ירד עלינו.
  • בא 14/05/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    זה כמובן בגלל כוחות חזקים מאוד בכול העולם שמנסים לדחוף לנו מדינה פלסטינית ,שהיא עוד מדינת עולם 3 ,אוייבת , רוסיה לדוגמה למרות שלא חסר לה שטח ,כובשת ומתרחבת .אין כאן מקום לשתי מדינות אויבות ברצועת אדמה ברוחב 40 קילומטר ,אז מספיק להתבכיין .
  • בא 14/05/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    ציה ,הם איום קיומי על ישראל בגלל שהם שפוטים של הדמוקרטים האמריקנים ,שבתורם מנסים להיפטר מאיתנו בגלל שאנחנו רק 8 מיליון בערך ,והמוסלמים 1.5 מיליארד .
  • 9.
    תעודת עניות למדינה (ל"ת)
    שרת הבולשיט 14/05/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מי אמר שלאלוהים אין חוש הומור !? (ל"ת)
    עודד 14/05/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נו עם שרים כאלה רוצים לנהל מדינה ????? בושה.... (ל"ת)
    אלי 14/05/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שרת התרבוש והאגרוף?? (ל"ת)
    שוחר תרבות 14/05/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין יותר מתאימה ממנה.. מייצגת בדיוק את התרבות שלנו . (ל"ת)
    שבח דב 14/05/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ביבי 14/05/2015 16:59
    הגב לתגובה זו
    שטייניץ שר האנרגיה והיא שרת התרבות? אין גבול לציניות שלו? באמת ביבי הוכיח יכולת משחק בתשדירים שלו. אבל הוא ממציא ז'נאר חדש קומי טרגי . רק שהבדיחה על חשבוננו.
  • בא 14/05/2015 17:35
    הגב לתגובה זו
    וגם ראשי הסיעות וזהו .
  • 3.
    ברור שהיא תהיה 14/05/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    וביבי כידוע יעשה הכל להשאר בשלטון . ולמה שלא יבחר בה? היא בדיוק הפרצוף של המדינה. כפיים!
  • 2.
    בא 14/05/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    בהומור ואלכוהול .
  • 1.
    בא 14/05/2015 16:45
    הגב לתגובה זו
    זה לא מספיק . רידיק הוא אלוף בהישרדות למי שלא יודע .
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.