אורמת טכנולוגיות ממשיכה לצמוח: המכירות טיפסו ב-5% לשיא של 560 מיליון דולר

חברת האנרגיה המתחדשת סגרה שנה חזקה ומסתכלת על 2015 באופטימיות רבה
תומר קורנפלד |
נושאים בכתבה אורמת טכנולוגיות

חברת אורמת טכנו שהצטרפה לאחרונה למדד המעו"ף פרסמה הלילה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2014 ולשנה כולה. אורמת טכנולוגיות הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת סגרה את שנת 2014 עם גידול של 5% במכירות לשיא של 560 מיליון דולר. הרווח התפעולי קפץ ב-48% ל-144 מיליון דולר. הרווח הנקי בשנה החולפת עמד על 54.2 מיליון דולר.

אורמת טכנולוגיות פועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית (מן האדמה) ומפיקה חשמל שנמכרת לתקופות ארוכות. כמו כן, החברה פעילה בתחום מוצרי החשמל. לאחרונה השלימה אורמת טכנולוגיות את המיזוג שלה עם חברת אורמת שנמחקה ממסחר מתל אביב. בשנים האחרונות מגזר החשמל הולך וצובר תאוצה בפעילות - ההכנסות של המגזר קפצו ב-16% בשנת 2015 ל-382 מיליון דולר. 

את הרבעון הרביעי של שנת 2014 סגרה אורמת טכנולוגיות עם מכירות של 149.8 מיליון דולר - גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל. הרווח המיוחס לבעלי המניות עמד על 7 מיליון דולר לעומת 14.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברבעון שחלף רשמה החברה הפחתה של 7.3 מיליון דולר כתוצאה מהפחתת עלויות בגין חיפוש והערכה של מאגרים גיאותרמיים שהופסק פיתוחם.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל החברה: "זו היתה שנה חשובה של התקדמות והצלחה תפעולית. העסקאות עליהן דיווחנו לאחרונה להחלפת המניות ולהקמת השותפות וההשקעה של Northleaf מהוות אבני דרך משמעותיות להצפת ערך לבעלי המניות. השגנו צמיחה ושיפור ברווחיות תוך השגת היעדים התפעוליים שלנו. אנו נכנסים ל- 2015 עם מאזן בריא, צבר חזק, פורטפוליו מאוזן של נכסים ברחבי העולם הנהנים מהתוספת של תחנות דון א. קמפבל, תחנה 3 במתחם אולקריה וההפעלה המסחרית של השלב השני במקגיניס הילס, עליה הודענו לאחרונה".

לשנת 2015 צופה אורמת טכנולוגיות כי המכירות של פעילות החשמל יעמדו על 380-390 מיליון דולר. פעילות מגזר המוצרים צפויה לתרום 180-190 מיליון דולר לשורה העליונה. הרווח התפעולי המתואם (EBITDA) בשנת 2015 צפוי להסתכם ב-280-290 מיליון דולר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.