פרוטרום קופצת 2% אחרי הדו"חות: בנק איגוד העלה את מחיר היעד

יצרנית הטעמים ממשיכה לצמוח ומציגה מכירות רבעוניות של 218.1 מיליון דולר. ברבעון שחלף רשמה החברה צמיחה במונחי פרופורמה של 6.2%
תומר קורנפלד | (2)
נושאים בכתבה פרוטרום

חברת פרוטרום ממשיכה להתקדם מבחינה עסקית ומפרסמת היום (ד') דוחות כספיים חזקים לרבעון השני של שהנה. פרוטרום היא אחת מיצרניות הטעמים והריחות הגדולות בעולם.

ברבעון השני של השנה רשמה החברה צמיחה של 29% במכירות לרמה של 218.1 מיליון דולר. תוצאות השיא ברבעון השני הושגו הודות להמשך צמיחה פנימית רווחית בכל אחת מהפעילות העסקיות של פרוטרום , תוך הרחבה משמעותית של פעילות החברה בשווקים מתפתחים עם שיעורי צמיחה גבוהים יותר.

בחברה מסבירים שחלק מהותי מהצמיחה הגיע בעקבות רכישות שבוצעו ותרמו לשורה העליונה במסגרת הדוחות הכספיים. עם זאת, גם בנטרול רכישות אלו - הצמיחה האורגנית של החברה (פרופורמה) עומדת על 6.2%.

העלייה בהכנסות חלחלה גם לשורה החתתונה של החברה. פרוטרום הציגה ברבעון השני רווח נקי של 25.5 מיליון דולר, גידול של 45% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת קפץ ב-25% והסתכם ב-20.5 מיליון דולר.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "תוצאות השיא ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2014 משקפות את המשך יישומה המוצלח של אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו - שילוב של צמיחה פנימית רווחית, בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות".

"אנחנו צופים שהמשך מיזוגן המוצלח של הרכישות שביצענו בשנים האחרונות, שרק חלק מפוטנציאל הסינרגיות הגלומות בהן נוצל, בשילוב עם המשך השגת המטרות האסטרטגיות שלנו, כולל שיפור בתמהיל המוצרים, תוך מיקוד במוצרים טבעיים המשלבים טעם ובריאות, ההתרחבות הגאוגרפית בשווקים המתפתחים ובארה"ב והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים העומדים לרשותנו, כולל בניית מערך רכש גלובאלי, יובילו לכך ששנת 2014 תהיה שנת שיא נוספת לפרוטרום".

בנק איגוד: "הופתענו לטובה ומעלים את מחיר היעד ל-105 שקל"

האנליסטים של בנק איגוד לא נותרו אדישים לתוצאות השיא של פרוטרום ופרסמו עדכון המלצה למניה "התוצאות עקפו את הערכתנו המוקדמות בחוזקם בזכות צמיחה פנימית חזקה בשיעור 6.2%. אנו הערכנו צמיחה פנימית של 3% בלבד. בעקבות התוצאות אנו מעדכנים מעט מעלה את מחיר היעד למניה ל-105 שקל וממשיכים להמליץ על מניית פרוטרום בקניה. אנו מעריכים כי התוצאות מוכיחות כי פרוטרום הינה חברה היודעת לבצע רכישות מוצלחות, להטמיע אותן וליהנות מסינרגיות תפעוליות. "

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    למכור דחוף (ל"ת)
    פרוטרום 20/08/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הכימאי 20/08/2014 08:11
    הגב לתגובה זו
    היא הטבע בתחום הכימיה . (בזמנים הטובים שלה). ניהול נכון , אסטרטגיה מתוכננת כראוי , וכמובן תשואות נאות למושקעים במניה. עלו והצליחו.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.