מנכ"ל איתמר: "עשינו בשנה האחרונה קפיצת מדרגה - אנחנו היום במקום אחר"

גלעד גליק שנכנס לתפקידו לפני מעט פחות משנה יקח חלק במושב הביומד בוועידת "השקעות 2014 - מפת דרכים" שתתקיים ב-28 במאי
תומר קורנפלד |

"איתמר עשתה בשנה האחרונה קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה. המוצרים שלנו הם אותם המוצרים אבל אנחנו נמצאים היום במקום אחר", כך אומר היום גלעד גליק מנכ"ל איתמר מדיקל בריאיון ל-Bizportal. "ביצענו שינוי אסטרטגי בכל מה שקשור לשיווק המוצרים שלנו ואנחנו כבר מרגישים את השינוי".

גליק ישתתף בוועידת "השקעות 2014 - מפת דרכים" של Bizportal שתתקיים ב-28 לחודש. להרשמה לוועידה לחצו כאן.

חברת איתמר מדיקל פועלת בתחום הדיאגנוסטיקה ופיתחה שני מוצרים - מוצר ה-EndoPAT לאבחון וניטור אי תפקוד אנדותלי המהווה שלב מוקדם של טרשת עורקים. המוצר השני נקרא WatchPAT ומיועד לאבחון הפרעות נשימה בשינה.

מאז נכנס גליק לתפקידו החברה ביצעה שינוי אסטרטגי בכל הקשור לשיווק המוצרים. "שאלנו את עצמנו מי רואה ערך מהמוצר שלנו והחלטנו לשנות את האסטרטגיה של השיווק", מסביר גליק. "בתחום הקרדיולוגיה התחלנו למכור את המערכות שלנו לתחום של מניעה שניונית - אנשים שכבר קיבלו התקף לב והמוצר שלנו מאפשר למנוע את התקף הלב הבא. כל מערך השיווק השתנה - הלקוחות שלנו כעת הם בתי החולים ומי משמשלם על המוצרים זה לא הלקוח הסופי אלא חברות הביטוח".

שינוי אסטרטגי נוסף שביצעה איתמר מדיקל הוא לייצר ערוצי הפצה אסטרטגיים. עד שגליק הגיע לחברה העסיקה איתמר אנשי מכירות בארה"ב אשר שיווקו את המוצרים שלהם. כך למשל, לפני שגליק נכנס לתפקידו התמקדה איתמר במכירת המוצר לאבחון השינה ב-3,000 רופאי השינה הנמצאים בארה"ב. היום, משווקת החברה את המוצרים לקרדיולוגיים אשר יודעים לאבחן דום לב נשימתי בעצמם וכך התמודדה החברה היטב עם חברת פיליפס שלה נוכחות משמעותית בתחום מוצרי השינה.

"איך אנחנו יודעים שהמוצר שלנו טוב?", מסביר גליק. "פיליפס שחסמה אותנו בארה"ב עד היום לקחה אותנו כמוצר הדגל ביפן ושם היא משווקת את המוצר שלנו. למה? כי ביפן השוק שונה ושם אין רופאי שינה וכל רופא מוסמך לטפל בשינה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "הגידול הטבעי באוכלוסיה בארץ זה עוד עיר כמו מודיעין כל שנה - אז צריך לבנות קניונים"

אמש התקיים מפגש מיוחד - גולשי Bizportal עם מנכ"ל עזריאלי, אנליסט הנדל"ן של IBI ואייל גורביץ' שסימן 2 מניות חמות בסקטור
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה גולשים עזריאלי

מפגש הגולשים של Bizportal ובית ההשקעות IBI התקיים אתמול באולם 'גלריה' שבמגדל שלום בת"א. כ-100 גולשים הגיעו לפגוש את יובל ברונשטיין, מנכ"ל קב' עזריאלי, שהעביר מצגת וענה לשאלותיהם. אייל גורביץ' החל עם סקירה כללית של סקטור הנדל"ן. המניה הראשונה שסימן גורביץ' היא אפריקה - "מגמת הירידה הראשית שהחלה ב-2007 הסתיימה, שימו לב למחזורים שהולכים ועולים בימי עליות. מעבר לזה, כל נקודת שפל היא גבוהה יותר מהנקודה הקודמת. אפריקה מסמנת שהכיוון הוא חיובי". המניה השניה היא כלכלית ירושלים. "במניה הזו יש מגמת עלייה ראשית, יש מחזורים סטטיים ואמנם בחודשים האחרונים המניה לא ממש זזה אבל לפי מדד CCI יש מצב של מכירות יתר ולכן עולה הסיכון למפנה כלפי מעלה". בהמשך התייחס גורביץ' לשאלת אחד הגולשים בעניין טבע אמר כי "המניה נראית טוב, וזה אחרי שנים ארוכות שאסור היה לגעת בא. אני חושב שהיא מעניינת וצריך לקנות, אבל אני גם חושב שצריך להמתין לתיקון בשביל להיכנס.". לגבי גזית גלוב, גורביץ' נשאל וענה כי "למניה אין כרגע שום כיוון ברור והמרחק בין הממוצעים הנעים הולך וקטן - כלומר המומנטום נחלש, ואין מגמת עלייה." לסיום נשאל גורביץ' בעניין עזריאלי קבוצה ואמר כי "המגמה הראשית היא עלייה והנייר במומנטום חיובי". שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI: "לא הייתי ממהר להסיק שהחברות הן יקרות" עזר התייחס לעליות החדות שנרשמו בשנה האחרונה בחלק גדול ממניות הנדל"ן בבורסה בת"א. לדבריו, "חלק מההסבר הוא בריבית הנמוכה, חברות הנדל"ן שהתנהלו על הלוואות בריבית של 4%-5% מיחזרו חוב בריבית של 2%, רק זה תרם עשרנות מיליוני שקלים וזה בלי בכלל לדבר על פדיונות וכו'. מנהלי השקעות גם מסתכלים על חברות הנדל"ן אל מול ההון ועכשיו ניתן לראות מרבית החברות נסחרות מעל ההון העצמי, אבל לא הייתי ממהר להסיק שהחברות הן יקרות, זה תלוי גם בשאלת ההיוון". מנכ"ל עזריאלי: "הפדיונות בקניונים עולים, והחיסכון של הישראלים יורד" יובל ברונשטיין, מנכ"ל עזריאלי, אמר כי "בהנפקה שלנו היו אפס משקיעים זרים, היום שם אצלנו בערך 25% משקיעים זרים, זה אומר שאנחנו על המפה שלהם. שיעור המינוף שלנו הוא רק 23%, זה מאוד נמוך - אין דבר כזה בארץ ויש מעט חברות כאלה בעולם. עלויות המימון הן במגמת ירידה בגלל ירידת הריבית. אנחנו לא ממהרים למחזר חוב כי אנחנו לא מאמינים שהריביות יעלו כ"כ מהר וכל מיחזור כזה משמעותו רווח נוסף של עשרות מיליוני שקלים לחברה." "הרבה מאוד אנשים שואלים איך הפדיונות בקניונים לאורך השנים רק עולים. הסיבה היא כנראה הכלכלה הישראלית, הצריכה הפרטית בישראל צמחה בכ-30% בעשור האחרון וזה קרה בעיקר על חשבון החיסכון בישראל שירד באופן משמעותי. החיסכון אמנם גבוה מבארה"ב או באירופה אבל עדיין החיסכון הולך ויורד. אני לא יודע אם זו תופעה חיובית או שלילית, אבל זה מצויין לקניונים. מעבר לזה, הגידול הטבעי בישראל הוא 2.2%. זה אומר עוד עיר כמו מודיעין כל שנה. לפי זה, צריך בערך עוד קניון בשנה ועוד 2 פאואר סנטרים, רק להדביק את הגידול הטבעי." "עכשיו אני רוצה לדבר על הרשתות הזרות, הן רוצות להיכנס אבל אין ממש לאן. הן ייכנסו לקניונים הכי חזקים ושם כבר אין שטחים פנויים. בקניונים באירופה יש הרבה יותר רשתות זרות, וגם לארץ הן רוצות להיכנס". לגבי שוק המשרדים, אמר ברונשטיין כי "המצב הוא טוב, שיעורי התפוסה הם מאוד גבוהים, אצלנו זה קרוב ל-100%. ואני רואה עכשיו את משרדי עורכי הדין ורואי החשבון הולכים וגדלים, והעבודה שלנו זה להצליח להשאיר אותם כי הם צריכים יותר ויותר מקום. מעבר לשוק, שוק ההי-טק הוא בכיוון מאוד חיובי וזה משפיע גם עלינו כאשר גם החברות הבינלאומיות נכנסות וצריכות שטחי משרדים".