מנכ"ל בנק אגוד הנכנס: "אנחנו נראה האטה דרמטית בשוק הדירות"
במסגרת יישום המלצות הצוות להגברת התחרותיות במערכת הבנקאית, פרסם היום המפקח על הבנקים, דוד זקן, טיוטת תיקון להוראת ניהול בנקאי תקין מספר 439 "חיובים על פי הרשאה", המסדירה את תהליך הקמת הרשאות לחיוב חשבון והעברתן מבנק לבנק.
וועדת זקן, פועל יוצר של וועדת טרכטנברג הדנה ביוקר המחיה, הודיעה בתחילת מרץ כי תיקבע מחיר תקרה למסלול העמלות הבסיסי - מחיר תקרה של 10 שקלים, זאת בנוסף לביטול עמלות אחרות. המטרה הייתה לפנות לסייע לאוכלוסיות החלשות להפחית את ההוצאות ולהגביר את התחרות בין הבנקים. לאחר יישור הקו הזה, התחרות בין הבנקים עוברת למסלולי העמלות הרחבים יותר.
"משיקים מסלול מורחב: 0.5% על הפלוס וללא עמלות - ללא הגבלה"
מנכ"ל בנק אגוד, ישראל טראו , התייחס היום במסיבת עיתונאים לסוגיית מעבר הלקוחות בין הבנקים: "אני לא רואה היום כמעט ניידות בין הבנקים. הציבור לא אוהב לנייד את עצמו בנושאים הפיננסיים - בנקים, פנסיה, ביטוח. אני חושב שצריך לעודד את הציבור ולהקל עליו מבחינת מעברים פיננסיים, חלק מכך על-ידי רגולציה ולחק מכך על-ידי פעולות הבנקים. זו בדיוק הסיבה מדוע אנחנו מציעים היום מסלול מורחב חדש אשר מציע 0.5% על הפלוס וללא עמלות לכלל הלקוחות וללא הגבלה. אני מאמין שמדובר במהפכה אמיתית בתפיסה של איך אנחנו כציבור מנהלים את חשבון הבנק שלנו".
לבנק איגוד מזה 5 שנים חשבון עו"ש הנקרא חשבון "הפוך" לגיוס לקוחות חדשים. העיקרון בחשבון זה הוא החלפת המתנות שנותנים בשאר הבנקים להטבה בנקאית; 0% ריבית על המינוס ו-3% ריבית על הפלוס (עד גובה של 30 אלף שקלים). סל העמלות החדש אמור להוות תחרות כנגד הבנקים הגדולים ולשמר לקוחות קיימים. טראו: "צריך לעורר את המודעות בציבור שיש בנקים קטנים יותר שיכולים להציע יותר - תמחירית ושירותית".
- בית המשפט נגד דיסקונט: "גבה סכום גבוה עבור עמלת ברוקר זר"
- המניות שעשויות להיות הזדמנות קנייה בעקבות המדד הבנקאי החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממליץ להמשיך בתהליך לקיחת המשכנתא, לא להיתקע אח"כ
טראו התייחס גם לנושא החם שעל הפרק, 0% מע"מ ומחיר מטרה: "הרפורמות הללו לא יפתרו את הבעיה הבסיסית - חוסר התאימות בין היצע לביקוש. הרפורמות הללו הן צעד טכני שיכול לסייע בהורדת מחירים נקודתית ותסייע למי שקונה דירה עכשיו, אבל בטווח הארוך רק אם נראה התקרבות ההיצע באזורי הביקוש לגובה הביקוש תהיה הורדת מחירים טבעית".
קבלנים רבים טוענים כי זוגות הקפיאו הליכי קנייה בשל הרצון להבין היכן הם עומדים, טראו התייחס לנקודת המבט של הבנק לסוגייה: "מבחינת המשכנתא, אותו זוג עם אותה הכנסה יקנה היום את אותה הדירה רק במחיר זול יותר. המשמעות היא החזר חודשי נמוך יותר ולכן גם סיכון נמוך יותר לבנק. עם זאת, אנחנו נצטרך להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור לקבלנים ולהיות זהירים יותר במימון בשל החזר המע"מ וירידת מחיר קרקעות מדינה".
- 3.תתעוררו=ממשל גנב=מונופול מחיר הזוי=אסון "הדור הצעיר"!! (ל"ת)דמגוגיה הרצה פראייר! 26/03/2014 15:33הגב לתגובה זו
- 2.אלי 26/03/2014 12:20הגב לתגובה זויהיו מחירים שפויים. המחירים לדירות ה"הנחה" יעלו משמעותית.
- 1.ד 26/03/2014 11:39הגב לתגובה זומדושנים ושמנים שאוהבים לעזור רק לחזקים וטייקונים שכמובן מפילים אותם. עוד בנק ליצן ..
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.44% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על -1.04% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על -1.04% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
