הודה בעבירות מס בגובה 100 מיליון שקל וחמק - איך הצליח להעלם?
בסופו של דבר ידו הארוכה של החוק הגיע גם אל יוסף סרחאן. האיש חשוד
בעבירות מס בגובה של כ-100 מיליון שקל וחמק ממעצר במשך חמישה חודשים. היום הוארך מעצרו בשבוע נוסף ע"י כב' השופט אביטל חן מבית משפט השלום בירושלים.
במהלך 2012 ניהלו חוקרי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום חקירה במהלכה עלה החשד כי יוסף סרחאן מלוד, בעלים ומנהל של חברת נ. חזן שירותים ואחזקות בע"מ, הפיץ לכאורה חשבוניות פיקטיביות והעלים הכנסות. בחקירתו הודה בחשדות המיוחסים לו וכאשר נתבקש להציג את ספרי החשבונות של העסק שלו, אמר כי הם נמצאים אצל מנהל החשבונות בת"א, אולם כשהגיע לת"א יחד עם חוקרים מלווים, לפתע שכח את שמו ואת כתובתו של מנהל החשבונות.
החשוד הבטיח להמציא תוך מספר ימים את ספרי החשבונות, אך הוא נעלם וירד למחתרת ולכן, במאי 2013 הוצא נגדו צו מעצר. החקירה המשיכה גם בתקופת היעדרו, אז עלה החשד כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות גם בשם מספר חברות אחרות שכלל לא הכירו אותו.
לאחר מאמצי לכידה ממושכים, אותר סרחאן בשבוע שעבר ע"י חוקרי מס הכנסה ונעצר. מאז מעצרו הוא בחר לשמור על זכות השתיקה, אך בחיפוש בביתו נמצאו מסמכים הקושרים אותו להעלמת הכנסות ולהפצת חשבוניות פיקטיביות בשם תשע חברות שונות בסכום עתק של כ-100 מיליון שקל.
בהתאם למסמכים שנמצאו, נעצרו השבוע תושב לוד אחר - איברהים אבו שושה, בעל חברת הבנייה אבו שושה - שביקש לקבל החזרי מע"מ מעסקאות בסך 3 מיליון שקל על עבודות שסרחאן כביכול סיפק לו כקבלן משנה. עם זאת, בחקירתו לא ידע לספק אף פרט לגבי מהות העבודות שבוצעו ונמצאו עדויות שונות המלמדות כי חברת נ. חזן כלל לא ביצעה את העבודות האמורות. במקביל, נעצרו גם תושב מושב שפיר שליד קריית מלאכי, אוריאל נחמני, העוסק בענף החקלאות ואדהם אבו ענאם מרמלה, החשודים שהיו בין רוכשי החשבוניות הפיקטיביות מסרחאן.
- 3.עמית 13/10/2013 16:51הגב לתגובה זונראה לי שכול החברות שלו קשקוש במיץ. כסף שחור שמגיע מעסקים פליליים.
- 2.המלש 13/10/2013 16:11הגב לתגובה זוהשופטים הרחמנים שלנו כבר ידאגו שהעבריין יוכל לישון בשקט. מתי כבר יתעוררו השופטים ויכניסו חזק חזק כדי שיהיה חשש מעוצמת החוק.על עבירות כאלה או אחרות.
- 1.בדרך: עסקת טיעון, 1000 ש"ח קנס ושבועיים עבודות שירות. (ל"ת)וקצת מעטפות... 13/10/2013 15:00הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
