בגלל כחלון: סלקום הקטינה את מצבת העובדים שלה ב-25% בתוך שנה אחת

בזמן שאתם חוסכים מאות שקלים בחודש בתשלום לחברות הסלולר, עובדי שירות הלקוחות משלמים את מחיר התחרות בענף. בשנה החולפת הקטינה סלקום את שירות הלקוחות ב-1,359 משרות
תומר קורנפלד | (28)

חברת סלקום פרסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2012 ולשנה כולה. במקביל לדוחות הכספיים פרסמה חברת הסלולר את הדו"ח השנתי המורחב (20F) ומהם עולים נתונים מדאיגים אודות התחרות בענף הסלולר.

מהנתונים שמפרסמת סלקום עולה כי בשנה החולפת צמצמה החברה בכ-25% את מספר המשרות המלאות ואלו הסתכמו ב-5,435 בלבד. לשם השוואה בסוף 2011 מספר המשרות המלאות עמד על 7,254. הירידה במצבת העובדים באה לידי ביטוי בכל המחלקות והאגפים.

שני גורמים עיקריים גרמו לצמצום הכה חד בכוח האדם בחברה. הגורם הראשון הוא התחרות בענף הסלולר שהחריפה בצורה דרמטית בשנה החולפת. זה החל בחודש מאי לאחר שגולן טלקום והוט מובייל השיקו חבילות סלולר ללא הגבלה וטלטלו את הענף. גורם נוסף, מתייחס לתהליך האינטגרציה שביצעה סלקום בתחילת 2012 בין חברת נטוויז'ן שנרכשה לבין החברה וצמצום כפילויות בתפקידים.

עיקר הירידה בכוח האדם בסלקום באה לידי ביטוי במחלקת שירות הלקוחות - שירדה מ-5,518 משרות מלאות ל-4,159 משרות. מדובר בירידה של 1,359 משרות שהם 25% מכוח האדם. גורמים המקורבים לסלקום מסבירים שלא מדובר בפיטורי עובדים אלא בעצירת הגיוסים. בשירות הלקוחות ישנם תפקידים בעלי תחלופה גבוהה - וכאשר עובדים עוזבים, סלקום החליטה להקטין את הגיוס במקומם - וזה הוביל לירידה בסך ההכנסות.

סלקום סגרה את הרבעון הרביעי של השנה עם רווח נקי של 113 מיליון שקל כאשר החשבונית הממוצעת ללקוח עמדה על 82 שקלים בלבד. מנכ"ל החברה ניר שטרן שהחברה ביצעה תהליכי התייעלות שיחסכו לה 550 מיליון שקל בקצב שנתי - ושמגמה זו עשויה להימשך.

בשנה החולפת הקטינה סלקום את כוח האדם בכל המחלקות. כך למשל, הנהלת החברה ירדה מ-68 עובדים ל-62 עובדים, מחלקת משאבי האנוש צומצמה מ-72 עובדים ל-55 עובדים. ירידה נרשמה גם במחלקת השיווק שצומצמה מ-107 עובדים בסוף 2011 ל-79 עובדים בלבד כעת.

ירידה נוספת נרשמה גם במחלקת הטכנולוגיות אשר קטנה ב-135 עובדים וכעת מעסיקה 716 עובדים בלבד. ירידה בהיקף כוח האדם נרשמה גם בחברות הבנות של נטוויז'ן שבה צומצם מספר העובדים מ-462 עובדים ל-134 בלבד.

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    למנהלים ממשיכים לחלק דיבידנדים גדולים. (ל"ת)
    mhph 05/03/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    ניר 05/03/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    הצעדים שנעשו בתחום הסלולר היו צרכים להיעשות, לאף אחד אין טענה לגבי זה. מה שחשוב זאת הדרך, והדרך שבה נעשה הדבר הזה (תוך חצי שנה-שנה) זה גורם לרעידת אדמה בתחום, לאף תחום רעידות כאילו לא טובות (רעידות גדולות ולא מבוקרות). וגלל זה כחלון כשל! הרי הוא לא התחיל את המהפכה, היא התחילה עוד הרבה לפניו, התוכנית גובשה הרבה זמן לפני שהוא היה שר התקשורת והקרקע הוכנה במשך המון זמן (כי בישראל כמו בישראל יש המון בירוקרטיה) "למזלו" הוא היה השר כשהכל התפוצץ. הדברים היו צריכים להיעשות ביותר איטיות. חשוב לציין: דברים אלו נכתבים ע"י מפוטר חברת סלקום.
  • 21.
    הם גם לא מעסיקים מבוגרים!!! (ל"ת)
    התנתקתי מזמן 05/03/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    golan is the worse company ever! (ל"ת)
    busha! 05/03/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    על עובדים לא נחוצים לא הציבור צריך לשלם (ל"ת)
    משק תחרותי זה בריא 05/03/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    משפחה מורחבת ומאוחדת 05/03/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    לדעתי נגרם נזק אלקטוראלי של 3-4 מנדטים בגל מפוטרי סלולאר כלומר בגלל הגאון שחסך לכל מנוי בממוצע 18 שח לחודש
  • 17.
    להסתכל על כל התמונה 05/03/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    את המיסים הללו מכיס אחר כך שהציבור לא יצא עם רווח
  • גובה המס ששלם יהיה נמוך מחשבון הסוללר ששילמת בעבר (ל"ת)
    הצייר 05/03/2013 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    yvgeny82 05/03/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    שיקצצו ב 80% מהעובדים כי כל העובדים האלה מיותרים ורק מיקרים את השימוש ברשת סלכלום. צר על עובדים שאיבדו את עבודתם אבל כשאר חברה משתמשת בעובדים על מנת לייצר מקומות עבודה שלא לצורך ראה ערך חברת החשמל אז אלה עובדים שלא צריכים להיות קיימים.
  • הצייר 05/03/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    עובדים הם לא ההוצאה העיקרית של חברות הסלולר. אחרי שיפוטרו עוד עובדים תראה איך קמה תרעומת על כך שמשך ההמתנה בשירות הלקוחות הוא ארוך ומייגע... צריך גם להסתכל על התמונה הכוללת ולא לשמוח סתם על פיטור עובדים
  • 15.
    דוד טוביה 05/03/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד לסלקלום זה לא בכלל כחלון....
  • 14.
    מה אתם רוצים?? זה היופי של השוק החופשי (ל"ת)
    סבא ג'פטו 05/03/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    מקס פאואר 05/03/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    מלון פארק בנתניה,מסעדת סבארו בירושלים ועוד אלפי פעו טירור של מחבלים הפלאסטינים שהובאו ע"י שימון ברז בהסכם אוסלו.
  • 12.
    אנונמי 05/03/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    כשהם הרוויחו לא שיתפו אותנו ברווחים. עכשיו הם לא מפסידים אלא מרווחים פחות. תחרות הוגנת זה טוב ובריא לצרכן, ולספק השרות. פשוט תתיעלו ואל תלינו על אף שר זה או אחר אתם גרמתם לזה שיכניסו מתחרים נוספים.אתם סלקום והמפעילות האחרות שעשקתם אותנו בעידוד החוק.
  • 11.
    Xyz 05/03/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    צריך לדבר . ואם כבר ,הכותרת צריכה להיות שבעקבות הרפורמה יש לפחות עוד חמש חברות שמגייסות עובדים ....
  • 10.
    הכותרת לא לעניין 05/03/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    לא היו צריכים את העובדים האלה מלכתחילה! הם התקבלו לעבודה ואנחנו שילמנו להם את המשכורות מהחשבונות המנופחים ששילמנו. גולן טלקום זו הדוגמא האולטימטיבית לחברה רזה יעילה וזולה לצרכן שנותנת שרות לא פחות טוב
  • 9.
    orenzeee 05/03/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    כחלון הציל אותנו מדנקנר הגנב ששדד אותנו במשך שנים עשה 6 מילארד שקל בסלקום והפסיד אותם מעבר לים בהשקה בבנק שווצרי
  • 8.
    חבל שכחלון לא טיפל בסלולר מזמן (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 05/03/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 05/03/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    או מאות שיצטרכו לחפש עבודה?
  • מה תעשה אשתך אם 05/03/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    מה היא תאכל ? אוכל לא היה אז מה תאכל האישה.....??????
  • 6.
    תמשיכו גם .... 05/03/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    וכו' וכו' וכו'
  • 5.
    כלכלן 05/03/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    די כבר לכתבות המוזמנות ע"י בעלי עניין.
  • בזכות לא בגלל (ל"ת)
    אור 05/03/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    KO 05/03/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    קניתי אייפון 5, סלקום (אחרי 20 דקות זמן המתנה לנציג) רצו 99 ש"ח על סים (למרות שאני לקוח שלהם כבר 10 שנים), אמרתי שאני לא מוכן ואני עובר לגולן, אמרו לי "בהצלחה להם אין שירות". כשעברתי לגולן והיתי צריך עזרה בהגדרות MMS במכשיר ענו לי בגולן תוך 2 דקות, והנציגה הסבירה לי הכל. והמחיר: 50 שח לחודש. יומיים אח"כ סכם התקשרו אלי "אין בעיה ניתן לך סים בחינם" - אמרתי לנציגה שתלך לחפש פראייר אחר ... ודרך אגב בבדיקת מהירות גלישה ב3G, גולן ניצח את סלקום (מכשיר שלי מול מכשיר של חבר, שמחכה שהתשלומים על המכשיר שלו יגמרו שגם הוא יוכל לעבור). אני מ מ ש לא עובד אצל גולן, אבל אפ"ס (אורנג סלכלום פלאחרטא) דפקו אותנו שנים - הגיע הזמן לדפוק בחזרה!!!
  • יריב 05/03/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    התשלום על המחשיר הוא קבוע בין אם הוא נשאר או בין אם הוא עוזב ואם הוא יבדוק אז הוא יגלה שאם הוא עוזב הוא אמנם ישלם לסלקום כל חודש על המכשיר תשלום קבוע של כ 118 שח ולחברה השניה ישלם עד 99 שח ועדיין סה"כ תשלומים שישלם יהיו יותר זולים ממה שהוא משלם כרגע לסלקום שזה לפחות 250 שח... תגיד לחבר שלך שיבדוק ( כמובן שיתעלם מההפחדות של סלקום לגבי קנס יציאה וכו.. אין כזה דבר יותר) ובכלל עכשיו יש מבצעים בכל החברות כך שהוא ישלם על ה 4 חודשים הראשונים לא יותר מ 49 שח ואפילו פחות תלוי למי הוא יעבור
  • 3.
    חבוב 05/03/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    לפחות המפוטרים משלמים עכשיו 50 ש"ח פחות ביום בחשבון הטלפון!
  • 2.
    אבל יש חברות אחרות שנפתחו אולי הם יעברו לשם? (ל"ת)
    אנונימי 05/03/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמית 05/03/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה ניתן לקצץ בבונוס של הבעלים במקום. נ.ב. תמיד ניתן ללכת לעבוד אצל המתחרים. בהצלחה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

מנתוני המכירות לתשעת החודשים הראשונים של השנה עולה כי עיקר הצמיחה מגיעה מהשוק האמריקאי, שבו ההכנסות קפצו מ-13 מיליון דולר בתקופה המקבילה ל-32 מיליון דולר השנה. גם השוק האירופי מציג מגמה חיובית עם הכנסות של 69 מיליון דולר, בעוד המכירות בישראל ירדו מעט והסתכמו בכ-15 מיליון דולר.

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.