אפי פיתוח תרשום רווח של 190 מ' ש' ממכירת ה-Four Winds במוסקבה

זרוע הפעילות של אפריקה במוסקבה דיווחה היום על מכירת פרויקט המשרדים והמגורים תמורת 104 מיליון דולר
לירן סהר | (8)

חברת אפי פיתוח, זרוע הפעילות של אפריקה ישראל ברוסיה, דיווחה היום לבורסת לונדון כי התקשרה בהסכם למכירת החזקותיה (50%) בחברה המחזיקה בפרויקט הנדל"ן 'Four Winds' במוסקבה.

הפרויקט כולל שטחי משרדים, יחידות מגורים, מתקנים נלווים וחניות תת קרקעי. הודעה זו נמסרה בהמשך להודעתה הכללית של החברה אתמול בדבר מכירת נכס בלתי מסויים ב-104 מיליון דולר (כ-394 מיליון שקל).

החברה הנמכרת הינה בעלת זכויות בבניין המשרדים בשטח כולל של כ-21.95 אלף מ"ר ובשטחים מסחריים בהיקף של כ-5,970 מ"ר. מתוך סכום התמורה הועברו לידי אפי פיתוח סך של כ-100 מיליון דולר כמקדמה. יתרת התמורה תועבר לידי אפי פיתוח במועד השלמת העסקה, בכפוף בין היתר לקבלת אישורה של רשות ההגבלים העסקיים ברוסיה. להערכת אפי פיתוח העסקה תושלם עד לסוף ינואר 2013.

בכפוף להשלמת העסקה תרשום אפי פיתוח בגינה רווח בסכום מוערך של כ-50 מיליון דולר (כ-190 מיליון שקל) ותקבל לידיה תזרים חופשי בהיקף של כ-104 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יואב 22/12/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    כשאפ"י דווחה על ניכוי לפי שויי IFRS הפסד 800 מש"ח רק בספרים ריסקו את המניה ב 50% מחר זה יכול לחזור כמובן ההיפך. אך שחברה מרוויחה פרופר 190 מש"ח לא זזה אחוז לא תמוה? נראה לי שאנשי גלובס בשורט על המניה והם יתרסקו כי בסוף התוצאות ולא הדעות הן שקובעות.
  • 5.
    כלכלן 17/12/2012 19:51
    הגב לתגובה זו
    אפריקה ישראל =קניה חזקה לדעתי 2013 עסקאות והצפת ערך בכל הנכסים ברוסיה מזרח אירופה בעיקר וארה"ב
  • 4.
    מ א 17/12/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    לבייב לא הפסיק לשדוד את הישראלים. חוסק יושר ושקיפות הוא לחם חוקו. לך תשדוד את האחים הקזחסטנים והרוסים שלך ותעזוב אותנו במנוחה. עסקיך בישראל ועם משקיעם ישראלים הם בושה וחרפה ונזק לעם היהודי היושב בציון.
  • 3.
    אנונימי 17/12/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    שווי הנכס בספרים הוא כ 156 מיליון דולר! (138 + 18) אז או שיש הפסד של 50 מיליון דולר או שהמכירה נעשתה ב 204 האפשרות השניה יותר ריאלית כי הנכס מושכר כולו בתשואה של כ 10%
  • אלון 17/12/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    אפי מחזיקה בו 50% - סך המכירה 208-220 מליון $ - תקרא שוב 2 ההודעות באתר מאיה
  • אפריקה ישראל במיטבה 17/12/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    העסקה בוצעה לפי 204 מליון דולר
  • 2.
    אוריכאן 17/12/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
    הצלחתם להפתיע ובגדול לפי חשבוני רווחי ההון מגיעים לכדי 300מליון שקל ברבעון האחרון של השנה ועוד היד נטויה
  • 1.
    roller 17/12/2012 10:01
    הגב לתגובה זו
    ומה זה אומר על אפריקה?..
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.