שר התקשורת משה כחלון לא יקים מפלגה בראשותו בבחירות הקרובות

השר הודיע על החלטתו למקורביו ולפעילים מרכזיים בליכוד. ההחלטה נובעת בעיקר מרצונו שלא לפגוע בליכוד. כחלון: "אמשיך לפעול למען הצלחתה של ממשלת נתניהו"
סהר אביב | (9)

השר משה כחלון הודיע הערב כי לא יקים מפלגה חדשה בבחירות הקרובות, כך מסר בהודעה לפעילים מרכזיים במפלגת הליכוד. בשיחות שערך עם מקורבים אמר כי החלטתו נובעת מכך שאינו רוצה לפגוע בליכוד.

על פי הסקרים שפורסמו בסוף השבוע, מפלגה בראשותו היתה צפויה לקבל בין 13 ל-15 מנדטים. למרות הסקרים החיוביים, החליט שר התקשורת, שעד אתמול התרשמו מקורביו כי הוא עומד להכריז על מפלגה משלו, שלא להתמודד באופן עצמאי בבחירות לכנסת ה-19.

מאז פירסם כחלון את כוונתו להקים מפלגה חדשה, קיבל לא מעט פניות מחברי כנסת ושרים, המבקשים להצטרף אליו בהקמה. ייתכן והביקורת הקשה שקיבל השר במהלך סוף השבוע היא זו שדחפה אותו לסגת מהמהלך.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חי במינוס 04/11/2012 06:56
    הגב לתגובה זו
    ומי יצילנו מרעב? העבודה!
  • 8.
    אבי אברהם 03/11/2012 23:37
    הגב לתגובה זו
    נתניהו שלום רב! אני מאוד מצטער בשבילך שאתה צריך להנהיג את המדינה הזאת... שהרי כל מה שאתה עושה עבורה לא נחשב בעיני אף אחד. חינוך חינם לא טוב נקודת זיכוי לאבות לא טוב הבאתה את גלעד שליט, מהחמס, לא טוב , נתתה תוספות לכל הסקטורים , אם זה רופאים סוציולוגים , מורים ,אחיות עובדי קבלן וכ''ו, גם זה לא טוב , בריאות שיניים חינם עד גיל 12 לא טוב העלית שכר מינימום מ3.800 ל4.300 ש''ח גם לא טוב ועדת הריכוזיות לא טוב הורדת מחירי הסלולר לא אתה (כחלון) אתה התנגדת לא? ,יש היום הצפה של בנייה בכל הארץ ,ומחירי הדירות בינתיים מתייצבים , לא טוב , 35 דקות מת''א. יש דירות 4 חדרים חדשים ב 750.000 ש''ח , סגרתה את הגדר בדרום והיום לא נכנסים מסתננים ,, לא טוב לא היו מלחמות בקדנציה לא טוב בניגוד לאולמרט ולבני שהיו הם צריכים לעשות את זה כי אם אולמרט ולבני היו סוגרים את הגדר לא היו לנו גטאות בת''א ,,,בקיצור לא טוב לעם ישראל כלום,, רק שתבינו יוקר המחיה נובע מחברות שמעלים מחירים , ואין שום סמכות לנתניהו לכפות על שום עסק להוריד מחיר או להעלות מחיר. עיין ערך שטרואס ותנובה הכח בידיים שלנו נתניהו טוב לישראל ואם נתניהו כל כך
  • 7.
    מושיקו 03/11/2012 23:26
    הגב לתגובה זו
    משה כחלון התרגיל של ביבי ושלך לא יעזור שלי ויאיר לפיד יזכו ליותר מנדטים
  • 6.
    לא להצביע ליכוד 03/11/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    הייתי בטוח שהוא רץ לבד. בטח איימו עליו עד שהיה הזדמנות ריאלית למזרחי אמיתי נצטרך לחכות עוד 30 שנה
  • 5.
    דוד 03/11/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
    גם אני עובר לשלי מהליכוד נימאס ביי ביבי
  • 4.
    הברוז התגלה (ל"ת)
    ישראלי 03/11/2012 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלברט 03/11/2012 20:05
    הגב לתגובה זו
    ליכוד ללא משה כחלון זה ליכוד אחר: יותר ימני ויותר קיצוני ביי ביי ביבי אני עובר לשלי
  • 2.
    טוב לבזק ברוך השם 03/11/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
    אם היה מודיע על הקמת מפלגה בזק הייתה פגר מחר....
  • 1.
    אין 1 בכל הכנסת הזאת עם עמוד שידרה! בעעעע (ל"ת)
    KO 03/11/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.