הנה זה קורה: צרפת הולכת למיתון, במכון לסטט' עדכנו תחזיות - מינוס 0.2% ב-Q4
המכון הלאומי לסטטיסטיקה וכלכלה בצרפת הודיע כי התוצר המקומי הגולמי במדינה צפוי להתכווץ ב-0.2% במהלך הרבעון הרביעי של 2011 וב-0.1% ברבעון הראשון של 2012.
מנתוני המאקרו ששוחררו בצרפת אמש עולה כי מצב העסקים בסקטור היצרני ירד לרמה של 94 נקודות בנובמבר מרמה של 96 נקודות מחודש אוקטובר. ממכון הסטטיסטיקה נמסר כי התקררות נוספת בסקטור העסקי בצורה של ירידה בביקוש והתכווצות במתן אשראי יגרמו לעסקים להוריד את רמת ההשקעה שלהם ויובילו למגמה שלילית.
המכון צופה ירידה ביצירת המשרות החדשות ועלייה בשיעור האבטלה מרמה של 9.3% ברבעון הנוכחי לרמה של 9.6% כבר ברבעון הרביעי של 2011 וזה צפוי להימשך עד אמצע 2012. בנוסף, כלכלני המכון צופים כי צרפת לא תשאר לבד כאשר כל גוש האירו יכנס למיתון ובכך גם יעצור לגמרי את הדרישה למוצרים המיוצאים מצרפת.
"קצב הירידה תלוי במצב הפוליטי - אם מנהיגי אירופה יגיעו לידי פתרון משכנע למשבר החובות אז מצב העסקים יתחיל להשתפר. אבל אם לא תעשה פעולה בקרוב, גובר הסיכון כי יהיה מדובר במיתון עמוק", אמר כריס וויליאמס, כלכלן ראשי במארקיט.
- 5.ההעקרב 17/12/2011 17:18הגב לתגובה זול1 תמכור את כל השורטים שלך ותזכור טוב מה אני אומר עליות חדות כל השבוע פסיכולוגיה הפוכה לא עובדת באתר ממחר ירוק עז..............
- 4.יניב 17/12/2011 16:51הגב לתגובה זויצטרכו למכור את הדירות שהם קנו פה
- 3.החלפצי כינוי 17/12/2011 16:11הגב לתגובה זולא מאמינ
- 2." הנה זה קורה" ? לא, זה עוד לא קרה..תירגעו (ל"ת)ע 17/12/2011 15:57הגב לתגובה זו
- 1.רוני 17/12/2011 15:49הגב לתגובה זוונדפקתי בגלל כל מיני מריצים שהבטיחו ראלי סוף שנה
- תמכור את הפוטים על הבוקר ככה תפסיד הכי פחות (ל"ת)גרי 17/12/2011 18:09הגב לתגובה זו
- עוד שורטיסט שחושב שהוא מתוחכם... (ל"ת)יייי 17/12/2011 16:56הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
