אחרי מידרוג מגיעה מעלות: חותכת את דירוג החוב של קבוצת IDB בשתי דרגות
קבוצת IDB סופגת היום הורדת דירוג לא רק מסוכנות מידרוג אלא גם מחברת S&P מעלות. לאחר שמוקדם יותר הבוקר הורידה מידרוג את דירוג החוב בדרגה אחת, במעלות מורידים את דירוג החוב של הקבוצה בשתי דרגות ומותירים את איגרות החוב ברשימת המעקב. S&P מעלות קובעת את דירוג החוב של כל חברות ההחזקה בקבוצת IDB ברמה של A-, הורדה של שתי דרגות ביחס לדירוג הקודם שעמד על A+. מדובר באיגרות החוב של החברות הבאות: אידיבי אחזקות, אידיבי פיתוח, דיסקונט השקעות, כלל תעשיות וכור תעשיות. במעלות מציינים לרעה את יחס החוב לשווי הפורטפוליו שעלה בשבועות האחרונים. עוד מציינים כלכלני מעלות כי אינם סבורים לחזור במהירות לרמות טרום המשבר ולכן מאמינים על כי על קבוצת IDB לפעול להורדת רמת המינוף ולייצב את פרופיל הנזילות. במעלות מגדירים את נזילות הקבוצה כ'פחות ממספקת' זאת בשל התלות הגבוהה בעסקת מכתשים אגן ומכירת נכסים נוספים לצורך פירעון החוב והגדלת המרווח מול מספר התניות פיננסיות. הפרמטר על פיו בודקים כלכלני מעלות הינה לפי רמת המינוף. הדירוג הקודם של IDB הצדיק רמת מינוף שלא יותר גבוהה מ-60%. מזה תקופה ארוכה חורגת קבוצת IDB מהמינוף הנקבע על ידי מעלות ובסוף השני עמדה רמת המינוף על 70%. לאחר הירידות האחרונות בשווקים רמת המינוף כבר עומדת על 82% נכון לסוף ספטמבר. במעלות מציינים כי למרות שקבוצת IDB מכרה נכסים בהיקף של 3 מיליארד שקל והצליחה להפחית את החוב הפיננסי נטו של הקבוצה בכ-2 מיליארד שקל שיעור המינוף נותן גבוה מאוד ביחס לחברות החזקה מדורגות באירופה. כלכלני מערכות מעריכים כי השפעת עסקת מכתשים על המינוף של הקבוצה תסתכם בירידה של 6% בלבד ברמת המינוף. כלכלני מעלות מציינים גם כי קבוצת IDB עשויה למכור נכסים נוספים ותפעל לפישוט מבנה ההחזקות המורכב. בכוונת קבוצה להשתמש במרבית התקבולים העתידיים לטובת הקטנת החוב הפיננסי אשר עשויים לחזק את הפרופיל הפיננסי של הקבוצה לאורך זמן.
- 4.צריך להוריד קודם 03/10/2011 19:02הגב לתגובה זואת הדירוג צריך היה להוריד הרבה קודם ברגע שמתקרבים לסף המינוף של הדירוג האחרון !! וגם אם מדובר בנוחי דנקנר !! למה לחכות ליחסי מינוף של 86% כדי לעשות זאת??
- ברגע שיתקבל הכסף מעיסקת מכתשים כל הניתוח יהיה (ל"ת)נוחי 03/10/2011 20:05הגב לתגובה זו
- 3.D 03/10/2011 18:35הגב לתגובה זוברה אחת מתחרה עם אחרים להורדת דירוג. הדבר המעניין ביותר אף אחד לא נושא באחריות כלשהי לניתוח שלהם. זה מצחיק
- 2.סוחר 03/10/2011 14:16הגב לתגובה זומחר תזנק 10% יעד 3460
- 1.אבנר 03/10/2011 14:09הגב לתגובה זובדוחות הכספיים של הקונצרן עיינו בחובות הקוצרן לטווח רחוק לעניות דעתי לא מומלץ לאלו שיש פחד גבהים ולא לבעלי לב חלש

הקרן הנורבגית מוכרת מניות ב-11 חברות ומפסיקה ניהול חיצוני בישראל
קרן ההשקעות הגדולה בעולם, עם נכסים של כ-2 טריליון דולר, הודיעה על מכירת החזקות ב-11 חברות ישראליות והעברת כלל הניהול לידי צוות פנימי, בעקבות בדיקה דחופה על רקע ההשקעה בבית שמש שעוררה סערה; הקרן מחזיקה מניות ב-61 חברות ישראליות וממשיכה לבחון מכירה במניות נוספות
קרן העושר הנורבגית, הגדולה בעולם עם נכסים בהיקף של כ-2 טריליון דולר, הודיעה היום כי היא מסיימת את ההתקשרויות עם מנהלי נכסים חיצוניים המנהלים את השקעותיה בישראל, ומעבירה את כל הניהול לידי הצוות הפנימי שלה. במקביל, הקרן מכרה בימים האחרונים את החזקותיה
ב-11 חברות ישראליות ,צעד שננקט לאחר בדיקה דחופה בעקבות דיווחים בתקשורת כי הקרן הגדילה את חלקה בבית שמש בית שמש -2.22% , יצרנית מנועי הסילון המספקת שירותים לחיל האוויר, כולל תחזוקת מטוסי קרב.
המהלך בוצע בעקבות
בקשה רשמית של משרד האוצר הנורבגי לבחון את ניהול ההשקעות בישראל ולהציע צעדים נוספים לפי הצורך. הקרן נמצאת כעת בתהליך סקירה מואץ, בשיתוף מועצת האתיקה ובדיאלוג שוטף עם משרד האוצר, כאשר המענה הרשמי צפוי להינתן עד ה-20 באוגוסט.
בהודעת הקרן נמסר כי
כלל ההשקעות בישראל שינוהלו מעתה באופן פנימי יוגבלו לחברות הכלולות במדד המניות שבו היא פועלת, אך לא בהכרח לכל החברות במדד. “מכרנו לחלוטין את הפוזיציות ב־11 החברות הללו, ואנו ממשיכים בבחינת חברות נוספות בישראל לשם מכירה אפשרית,” נכתב בהודעה. הקרן הבהירה כי ההחלטה
מתקבלת "במצב קונפליקט מיוחד מאוד" על רקע "משבר הומניטרי חמור" ברצועת עזה, כהגדרת מנכ"ל הקרן ניקולאי טנגן.
הצעדים המעשיים כוללים מכירה מלאה של כל ההחזקות בחברות ישראליות שאינן במדד ההשוואה, העברת כלל ההשקעות המנוהלות על ידי מנהלים חיצוניים לניהול
פנימי, וסיום ההתקשרויות עם כל מנהלי הנכסים המקומיים. המהלך, לדבריהם, נועד לפשט את ניהול ההשקעות בשוק זה ולהפחית את מספר החברות שעליהן נדרש פיקוח צמוד של הקרן ומועצת האתיקה.
- העסקה שחושפת: הקרן הנורבגית מכרה ומי עלולה להיות הבאה בתור?
- המטרה: למנוע מכירת ציוד לצה"ל; הדרך: "אם תמכרו לישראל - נמכור את המניות שלכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לסוף יוני 2025, החזיקה הקרן מניות ב-61 חברות ישראליות, כאשר בסוף 2024 המספר עמד על 65 חברות, בשווי כולל של כ-1.95 מיליארד דולר. בשנה האחרונה היא כבר מכרה את החזקותיה בחברת אנרגיה ובקבוצת תקשורת ישראליות, עקב שיקולים אתיים, אחרונה דיווחה סוכנות רויטרס כי ועדת האתיקה של הקרן בוחנת גם את השקעותיה בחמשת הבנקים הגדולים בישראל.

ארקיע פותחת קווים למזרח הרחוק: האנוי ובנקוק
היסטוריה בארקיע: משיקה קו חדש להאנוי בוייטנאם וחוזרת לטוס לבנגקוק שבתאילנד כמו כן, תמשיך להפעיל את הקו המבוקש לסרי לנקה; הטיסות יתבצעו במטוס Airbus A330 שכולל גם מחלקת עסקים יוקרתית - "לאחר שנתיים קשות של מלחמה והתמודדות עם משברים חסרי תקדים, 'ארקיע'
עם הפנים קדימה"
חברת התעופה ארקיע מודיעה על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים
שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים.
הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על
כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.
הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026).
משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.
לדברי מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', הצעד נועד לחזק
את היצע היעדים הרחוקים של החברה ולתת מענה לביקוש גובר מצד נוסעים ישראלים, "זהו יום חג עבור 'ארקיע'. הכרזה על שני יעדים חדשים למזרח הרחוק - האנוי ובנגקוק - היא לא רק מהלך עסקי מסחרי, אלא שלב מרכזי נוסף בתוכנית אסטרטגית סדורה של החברה, שמטרתה להציב את 'ארקיע'
בשורה אחת עם חברות התעופה הבינלאומיות הגדולות, ולבסס את מעמדה של החברה גם בזירה הטרנסאטלנטית וגם בזירת המזרח הרחוק החשובה אשר אהובה מאוד על הישראלים. כזכור, השקת הקו לניו יורק בראשית 2025 סימנה עבורנו את תחילת הדרך - צעד משמעותי שבוצע תוך זמן קצר ביותר וביעילות,
ואפשר לנו ללמוד, להשתפר ולהיערך לקראת מהלך רחב היקף כמו זה שאנו משיקים היום. לאחר שנתיים קשות של מלחמה והתמודדות עם משברים חסרי תקדים, 'ארקיע' עם הפנים קדימה ופועלת בכל המישורים: הרחבת היצע וזמינות היעדים, שדרוג חוויית השירות, ויצירת תחרות אמיתית בענף התעופה
הישראלי."
- בעקבות הלחץ הציבורי: אל על תאפשר החזר בכרטיס, ארקיע וישראייר עדיין לא
- התרגיל של חברות התעופה - העיקר להרוויח ולעזאזל הישראלים שנתקעו בחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסיבת העיתונאים השתתפו גם שגרירי תאילנד ווייטנאם בישראל, שהדגישו את הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי שבחיבור האווירי החדש, את תרומתו להעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות. השגריר התאילנדי ציין את חשיבות הקו גם להקלת הנסיעה עבור עשרות אלפי פועלים תאילנדים בישראל, והשגריר הווייטנאמי התייחס להסכם הסחר החופשי שנכנס לתוקף בין המדינות בנובמבר 2024, שצפוי להקל על פעילות עסקית והשקעות הדדיות.