פסגות על אורמת: הורדת המלצה ל'מכירה'; "הפרמיה גבוהה ביחס להערכת השווי"

מחירי היעד לאורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות עודכנו ל-19.2 שקלים ול-19.4 דולר בהתאמה. טל שיריזלי מציין כי אורמת תעשיות נסחרת בפרמיה של כ-26% וכ-13% ביחס לשני מודלים להערכת שווי אך עם זאת "איננו מוצאים היגיון בפרמיה הגבוהה", כותבים בפסגות
רקפת גלילי | (7)

בשורה מאכזבת נוספת לאורמת: פסגות מורידים היום (ב') את מחירי היעד לאורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות ל-19.2 שקלים ול-19.4 דולר בהתאמה. עם זאת בבית ההשקעות מותירים המלצת 'החזק' לאורמת טכנולוגיות ומורידים את ההמלצה לאורמת תעשיות ל'מכירה' מהמלצה קודמת של 'תשואת שוק'. בפסגות מזהים פרמייה לא מוצדקת לדעתם לאורמת תעשיות, פרמייה של 26% ביחס למודל השווי הסחיר ופרמיה של כ-13% ביחס למודל המבוסס על הערכת שווי כלכלית. עוד מציינים בפסגות את החשש מדוחות מאכזבים ברבעון השלישי בשורת הרווח ומחיקות מהותיות בנורת' בראולי. טל שיריזלי מפסגות כותב כי: "להערכתנו התמחור מגלם צפי להצפת ערך במסגרת מכירה אפשרית של אמצעי שליטה ע"י משפחת ברוניצקי (בעקבות הצורך לממן את החזר ההלוואות שניטלו במסגרת מאבק השליטה בסוף 2007 ). עם זאת על רקע הערכות השווי ואי הודאות הגבוהה בשוקי ההון איננו מוצאים היגיון בפרמיה הגבוהה ולכן אנו ממליצים על מניית אורמת תעשיות ב'מכירה'".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אורמתאי בדם 03/10/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    ולכן זה הזמן לקנות , לעצום עניים ולהסתכל עוד כמה שנים
  • 6.
    שי 03/10/2011 13:28
    הגב לתגובה זו
    תוך יומיים, טבעי שיהיו מימושים קטנים. במיוחד בתקופה כזו של חוסר וודאות אורמת היא חברה יציבה ואחראית, עם זרם הכנסות קבוע, ללא ספק אחת ההשקעות היותר בטוחות בת" א 100.
  • 5.
    משקיע באורמת 03/10/2011 13:10
    הגב לתגובה זו
    בדיוק יש לי כסף נזיל בשביל לקנות עוד מניות
  • 4.
    יוני 03/10/2011 13:07
    הגב לתגובה זו
    דבר מאוד מאוד חריג!!...חבל שאין לנו אפשרות לראות מי עושה עסקאות ענקיות אלו
  • 3.
    ואיום עסקה של 30 מ' ש" ח קניה מ שער 2140-2210 (ל"ת)
    ארקדי 03/10/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוני 03/10/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    פסגות לא לקחו בחשבון את התחזקות הדולר אשר תיטיב עם אורמת וזה שיש בעיות עם השווקים לא אמור להשפיע על אורמת כי מה שהיא מיצרת לא מושפע מהעולם ואין סיכון לתחנות הכח שלה
  • 1.
    לבדוק מה האינטרסים שלהם!!! (ל"ת)
    ברק 03/10/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
דגל נורבגיה
צילום: Getty Images

הקרן הנורבגית מוכרת מניות ב-11 חברות ומפסיקה ניהול חיצוני בישראל

קרן ההשקעות הגדולה בעולם, עם נכסים של כ-2 טריליון דולר, הודיעה על מכירת החזקות ב-11 חברות ישראליות והעברת כלל הניהול לידי צוות פנימי, בעקבות בדיקה דחופה על רקע ההשקעה בבית שמש שעוררה סערה; הקרן מחזיקה מניות ב-61 חברות ישראליות וממשיכה לבחון מכירה במניות נוספות 

תמיר חכמוף |

קרן העושר הנורבגית, הגדולה בעולם עם נכסים בהיקף של כ-2 טריליון דולר, הודיעה היום כי היא מסיימת את ההתקשרויות עם מנהלי נכסים חיצוניים המנהלים את השקעותיה בישראל, ומעבירה את כל הניהול לידי הצוות הפנימי שלה. במקביל, הקרן מכרה בימים האחרונים את החזקותיה ב-11 חברות ישראליות ,צעד שננקט לאחר בדיקה דחופה בעקבות דיווחים בתקשורת כי הקרן הגדילה את חלקה בבית שמש בית שמש -2.22%  , יצרנית מנועי הסילון המספקת שירותים לחיל האוויר, כולל תחזוקת מטוסי קרב.

המהלך בוצע בעקבות בקשה רשמית של משרד האוצר הנורבגי לבחון את ניהול ההשקעות בישראל ולהציע צעדים נוספים לפי הצורך. הקרן נמצאת כעת בתהליך סקירה מואץ, בשיתוף מועצת האתיקה ובדיאלוג שוטף עם משרד האוצר, כאשר המענה הרשמי צפוי להינתן עד ה-20 באוגוסט.

בהודעת הקרן נמסר כי כלל ההשקעות בישראל שינוהלו מעתה באופן פנימי יוגבלו לחברות הכלולות במדד המניות שבו היא פועלת, אך לא בהכרח לכל החברות במדד. “מכרנו לחלוטין את הפוזיציות ב־11 החברות הללו, ואנו ממשיכים בבחינת חברות נוספות בישראל לשם מכירה אפשרית,” נכתב בהודעה. הקרן הבהירה כי ההחלטה מתקבלת "במצב קונפליקט מיוחד מאוד" על רקע "משבר הומניטרי חמור" ברצועת עזה, כהגדרת מנכ"ל הקרן ניקולאי טנגן.

הצעדים המעשיים כוללים מכירה מלאה של כל ההחזקות בחברות ישראליות שאינן במדד ההשוואה, העברת כלל ההשקעות המנוהלות על ידי מנהלים חיצוניים לניהול פנימי, וסיום ההתקשרויות עם כל מנהלי הנכסים המקומיים. המהלך, לדבריהם, נועד לפשט את ניהול ההשקעות בשוק זה ולהפחית את מספר החברות שעליהן נדרש פיקוח צמוד של הקרן ומועצת האתיקה.

נכון לסוף יוני 2025, החזיקה הקרן מניות ב-61 חברות ישראליות, כאשר בסוף 2024 המספר עמד על 65 חברות, בשווי כולל של כ-1.95 מיליארד דולר. בשנה האחרונה היא כבר מכרה את החזקותיה בחברת אנרגיה ובקבוצת תקשורת ישראליות, עקב שיקולים אתיים, אחרונה דיווחה סוכנות רויטרס כי ועדת האתיקה של הקרן בוחנת גם את השקעותיה בחמשת הבנקים הגדולים בישראל.

ארקיע
צילום: ארקיע

ארקיע פותחת קווים למזרח הרחוק: האנוי ובנקוק

היסטוריה בארקיע: משיקה קו חדש להאנוי בוייטנאם וחוזרת לטוס לבנגקוק שבתאילנד כמו כן, תמשיך להפעיל את הקו המבוקש לסרי לנקה; הטיסות יתבצעו במטוס Airbus A330 שכולל גם מחלקת עסקים יוקרתית - "לאחר שנתיים קשות של מלחמה והתמודדות עם משברים חסרי תקדים, 'ארקיע' עם הפנים קדימה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארקיע

חברת התעופה ארקיע מודיעה על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים.

הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

לדברי מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', הצעד נועד לחזק את היצע היעדים הרחוקים של החברה ולתת מענה לביקוש גובר מצד נוסעים ישראלים, "זהו יום חג עבור 'ארקיע'. הכרזה על שני יעדים חדשים למזרח הרחוק - האנוי ובנגקוק - היא לא רק מהלך עסקי מסחרי, אלא שלב מרכזי נוסף בתוכנית אסטרטגית סדורה של החברה, שמטרתה להציב את 'ארקיע' בשורה אחת עם חברות התעופה הבינלאומיות הגדולות, ולבסס את מעמדה של החברה גם בזירה הטרנסאטלנטית וגם בזירת המזרח הרחוק החשובה אשר אהובה מאוד על הישראלים. כזכור, השקת הקו לניו יורק בראשית 2025 סימנה עבורנו את תחילת הדרך - צעד משמעותי שבוצע תוך זמן קצר ביותר וביעילות, ואפשר לנו ללמוד, להשתפר ולהיערך לקראת מהלך רחב היקף כמו זה שאנו משיקים היום. לאחר שנתיים קשות של מלחמה והתמודדות עם משברים חסרי תקדים, 'ארקיע' עם הפנים קדימה ופועלת בכל המישורים: הרחבת היצע וזמינות היעדים, שדרוג חוויית השירות, ויצירת תחרות אמיתית בענף התעופה הישראלי."

במסיבת העיתונאים השתתפו גם שגרירי תאילנד ווייטנאם בישראל, שהדגישו את הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי שבחיבור האווירי החדש, את תרומתו להעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות. השגריר התאילנדי ציין את חשיבות הקו גם להקלת הנסיעה עבור עשרות אלפי פועלים תאילנדים בישראל, והשגריר הווייטנאמי התייחס להסכם הסחר החופשי שנכנס לתוקף בין המדינות בנובמבר 2024, שצפוי להקל על פעילות עסקית והשקעות הדדיות.