שתי תביעות ייצוגית נגד פלאפון בסך של 43 מ' שקל אושרו בסוף השבוע שעבר

פלאפון גבתה מלקוחותיה 84.99 שקל עבור שירות פתיחת מכשיר ל-SIM זר - התובעים וכמו כן הפקיעה את שירות שיר בהמתנה לצרכים פירסומים
ערן צחי | (18)

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר ביום חמישי האחרון תביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון. התובע דוד ספיר תבע את חברת הסלולר על כך שגבתה ממנו תשלום לא חוקי, לטענתו, להסרת נעילת מכשיר הסלולר שרכש. סך התביעה הייצוגית מסתכם בכ-15 מיליון שקל.

מכשיר הסלולר שרכש ספיר ולקוחות נוספים שהצטרפו לתביעה מחברת פלאפון היו נעולים מפני כרטיסי SIM זרים. כדי להסיר את הנעילה של המכשיר נדרשו לקוחות פלאפון לשלם סכום של 84.99 שקל.

לטענת מגישי התביעה סכום זה אינו חוקי שכן שירות הסרת החסימה אמורה להינתן ללא תשלום לאחר שחוקקה תקנה חדשה בדצמבר 2010 שאוסרת על נעילת מכשירי סלולר בפני SIM של חברות זרות.

פלאפון מתנגדת לבקשה. בתגובתה אישרה פלאפון כי בתקופה הרלבנטית נהגה לנעול מכשירי טלפון שמכרה ללקוחותיה ולפתוח את הנעילה, אם

הלקוח ביקש זאת, תמורת תשלום. אך לטענתה, נעילת המכשיר כמו גם התניית מכירת המכשיר באי קבלת שירותים ממפעיל אחר, אינה אסורה. בנוסף טוענת החברה כי נעילת המכשיר אף יוצרת תמריץ שלילי לגנוב את המכשיר.

במקביל אישרה שופטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, אסתר שטמר, תביעה ייצוגית בהיקף של 28.2 מיליון שקל נגד פלאפון, בגין הפקעה של שירות "שיר בהמתנה" לצרכים פרסומיים.

שירות זה מאפשר למחייגים למנויים על השירות לשמוע שיר בזמן שהם ממתינים למענה. על שירות זה גבתה פלאפון תשלום חודשי בסך של 6.93 שקל. לטענת התובעים החל מאפריל 2008 פלאפון השמיעה הודעה מוקלטת למתקשרים למנוי שרכש את השירות שמנסה לפתות אותם לרכוש גם כן את השירות.

לדבריה, השמעת הודעה זו מביאה לכך שפלאפון אינה מספקת את שירות "שיר בהמתנה" במלואו, ולכן עליה לפצות את מנוייה בגין הפרת ההסכם עימם.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אני 07/06/2014 03:59
    הגב לתגובה זו
    עם כל הצער שבדבר צריך לסגור את חברת פלאפון
  • 11.
    לקוחה שבויה 06/10/2011 00:00
    הגב לתגובה זו
    כבר פעמיים שהחברה הזו ביצעה חיובים על שירותים בגניבה: 1. כשעשיתי את המכשיר וביקשתי לא לחייב על חבילת גלישה כיוון שהפלאפון היה במסלול שמאפשר זאת. וכמובן חייבו. הם הסכימו לזכות. באמת תודה. 2. היום! גילית שמחייבים אותי כבר חודשיים על שירות " חפש אותי" . ביקשתי להבין מדוע והסתבר שבמרכז שירות הוסיפו לי את השירות. כנראה שה" נציגה" אמרה לי שיבצעו העברת שיחות לפלאפון אחר, היא רק לא טרחה לומר שזה בתשלום, ועוד חודשי - הפלאפון היה בתיקון לשעה. מכיוון שהתלוננתי רק אחרי 2 חשבוניות הם לא מוכנים לזכות - אני מבחינתם הסכמתי שישדדו אותי. תבדקו טוב טוב את החשבונות שלכם, הם גונבים בשיטתיות. הנציגה אמרה לי " תוכיחי שלא ביקשת את השירות" . מתי מתחיל החרם הגדול על חברות הסלולר?
  • חנניה בר נוי טל. 052 07/10/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    אם יש מישהו שיכול לטפל בז משפטית, בבקשה 0525785829.
  • 10.
    לקוח מנוצל 02/10/2011 15:58
    הגב לתגובה זו
    יש להם תרוץ חדש לא ליפתוח את הsim .טוענים שהמכשיר שברשותך לא ניתן לפתוח.
  • 9.
    אברהם 19/09/2011 12:12
    הגב לתגובה זו
    נכבדי אני גמלאי ומשתמש בעיקר לקבלת שיחות ודיבור אני משלם בחודש מקסימום 60 שח, שר התיקשורת אישר לבזק רק עבור החזקת קו 60 שח, בזמנו אני וההורים שלכם שילמנו עבור קו בזק 300,000 כן שלוש מאות אלף שקלים, היום הם לא מחזירים שקל אחד, פניתי לשר התיקשורת, היועץ שלו צחק ממני, גברים תעשו בנידון זה כסף שלכם
  • 8.
    לל 18/09/2011 23:03
    הגב לתגובה זו
    פלאפון להגנת הצרכן
  • שלמה 03/10/2011 16:29
    הגב לתגובה זו
    יש לי 500 מגה לאינטרנת ונשאר אנטרנת פתוח יצאה 1400שח על חריגה בכל מקום יש תיקרה מחיר מ 70שח ללא הגבלה ל1400שח
  • א.ז 19/09/2011 08:52
    הגב לתגובה זו
    לאחרונה עברתי על דף הבנק שלי שלהם וגיליתי חריגה קבועה של 117 ש" ח מעבר לחשבונית שקיבלתי הביתה. מברור מול פלאפון הסתבר שהם גובים ממני תשלום על מכשיר שהובטח לי שהוא חינם. לאחר הרבה דיונים הסכימו להחזיר לי רק 80% מהסכום שגבו. דבר דומה קרה לי בחברת יס. שם חייבו אותי על חבילה יקרה יותר ממה שביקשתי. לפחות הם הודו בטעות והחזירו לי את ההפרש. תבדקו טוב טוב את החשבוניות שלכם.
  • 7.
    דניאל 18/09/2011 22:32
    הגב לתגובה זו
    אין מתנות חינם בשידרוג טלפון נייד למעשה מוכרים לכם טלפון איך יודעים בקשו את החשבונית מס ותגלו שלמעשה מוכרים לכם טלפון ולא משדרגיםםםם למעשה את החשבונית אתם לא תקבלו במקום כדי שלא תדעו שמכרו לכם נייד הבנתםםםםםם?
  • 6.
    לאה 18/09/2011 21:57
    הגב לתגובה זו
    אין גבול לתרגילים שהם עושים ללקוחות גנבים עם דיפלומה ומה שעצוב מחנכים דור של צעירים נותני שירות לרמות את הלקוחות ולחמוד אותם לצערנו שאר חברות התקשורת פועלים באותם שיטות אך פלאפון מתעלה על כולם
  • 5.
    דניאל 18/09/2011 21:20
    הגב לתגובה זו
    שידרגו לי את המכשיר לאחר 4 ימים ביקשתי להחליף את הנייד מותר לי עד 14 יום אך מה אמרו לי הרמאים הישתמשתה במכשיר . אוקיי ביקשתי לשלם עליו ולקחת נייד אחר אמרו לי צריך לשלם 2850 ש" ח שבפועל באתר של פלא פון זה עולה 1798 ש" ח .בשיא החוצפה מבקשים 1050 ש" ח יותר פניתי כ-8 פעמים לפלא פון אך הם בשלהם לא עשיתי הרבה קודם עברתי לאורנג ויש לציין שאני לקוח של פלא פון 24 שנים
  • 4.
    איילת 18/09/2011 21:04
    הגב לתגובה זו
    שיש לי מכשיר מוטורולה ענתיקה עם מסך 1.5" עם רזולוציה " תחת" וכלל אין לי אוטו. כאשר שאלתי לפשר התשלום אמרו טעות , מצטערים והחזירו לי חודש אחד מתוך השניים שגבו.
  • 3.
    מנוי שתבע את השקרנים 18/09/2011 19:53
    הגב לתגובה זו
    זכיתי בתביעה סך 27 אלף
  • Siam 29/07/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
    מי עורך הדין שפנית אליו , האם שווה לתבוע אותם
  • על מה תבעת? מעניין אני צריכה 27 אש" ח גם כן. (ל"ת)
    אני 19/09/2011 23:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מנוי שתבע את השקרנים 18/09/2011 19:50
    הגב לתגובה זו
    קישקל מבית משפטבלתי 27 אלף
  • 1.
    חברת פלאפון גנבים גדולים בחסות המדינה (ל"ת)
    עולה חדש 18/09/2011 19:17
    הגב לתגובה זו
  • יוני 27/07/2018 07:57
    הגב לתגובה זו
    מנסים לעקוץ אותי עם חשבונית של 5000 שקל על קו שמנותק כבר 5 שנים,אין גנבים כאלה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.