האקזיט הופך למרשים יותר: קרן GTCR מציעה לרכוש את פאנדטק בפרמייה של 33%

מועצת המנהלים של החברה ממליצה לבטל את הסכם המיזוג הקיים עם S1. השלמת העסקה תניב לכלל תעשיות רווח של 412 מיליון ש'
סתיו שירייב | (7)

הודעה חיובית לבעלי המניות בפאנדטק, המוחזקת על ידי כלל תעשיות (58%). חברת ההשקעות GTCR פרסמה הצעת רכש לחברה בפרמיה של כ-33% ממחיר המניה בבורסה וזאת למרות שכבר החברה קיבלה הצעת רכש ביוני האחרון מ-S1.

במסגרת הצעת הרכש מציעה החברה 23.33 דולר (86.3 שקלים) במזומן לכל מניה בתמורה כוללת של 363.7 מיליון דולר - מחיר המייצג פרמייה של כ-33% ממחיר הסגירה אמש בוול סטריט. GTCR מתכוונת למזג את פאנדטק עם BankServ, אחת מחברות הפורטפוליו שלה, ובכך ליצור מובילה עולמית בתחום של שירותי תוכנה למוסדות וגופים פיננסיים.

במידה ותושלם העסקה צפויה כלל תעשיות לקבל בתמורה למניות פאנדטק שבבעלותה סך של כ- 205 מיליון דולר ולרשום רווח של כ- 412 מיליון שקלים. הרווח יושפע, בין היתר, משער הדולר ומההון העצמי של פאנדטק במועד השלמת העסקה.

אבי פישר, מנכ"ל משותף בכת"ש ויו"ר פאנדטק מסר היום בהתייחס לעסקה: "על רקע מצב השווקים בעולם ההצעה שהתקבלה היא תעודת כבוד מרשימה להנהלת פאנדטק בראשות ראובן בן מנחם, לעובדי פאנדטק ולתעשיית ההיי-טק במדינת ישראל".

נזכיר כי בסוף חודש יוני קיבלה החברה הצעת רכש מ-S1, אלא ש-ACI, המתחרה בשתיהן, הגישה הצעת רכש משלה ל-S1, והעמידה בספק את עתיד המיזוג. אך S1 הודיעה בתגובה כי היא מחויבת להמשיך את הליך הרכישה של פאנדטק.

כעת, כלל תעשיות, בעלת השליטה בחברה, הודיעה כי ההצעה הנוכחית הינה 'ההצעה העדיפה על החברה'. ניתן להניח שבין הסיבות לכך הוא סכום ההצעה ואופן התשלום - במזומן. כמו כן, מועצת המנהלים של פאנדטק קבעה, לאחר התייעצות עם יועציה המשפטיים והפיננסיים, כי הצעת GTCR מהווה "הצעה עדיפה", כהגדרתה בהסכם המיזוג עם S1 אשר נחתם ביוני 2011.

בהמשך לכך, מועצת המנהלים של פאנדטק לחברת S1, כי בכוונתה לשנות את המלצתה לבעלי מניותיה בקשר עם הסכם המיזוג עם S1, ובכוונתה להמליץ לסיים את הסכם המיזוג עם S1 ולהתקשר בהסכם בכתב עם GTCR, זאת בכפוף לחלוף חמישה ימי עסקים במהלכם תינתן הזדמנות לחברת S1 להציע שיפורים להסכם המיזוג.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מדובר על בונוס של בין 200 ל 800 אלף ש"ח לעובד (ל"ת)
    ממתעשרי פאנדטק 15/09/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
  • מדובר על בונוס של בין 200 ל 800 אלף מנדוושקיס (ל"ת)
    עובד פאנדטק 15/09/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בעל מניות ציבור נגזל 15/09/2011 11:32
    הגב לתגובה זו
    לצורך העסקה נקבע מחיר החברה לפי ערך המניה בבורסה בחודשים האחרונים בתוספת פרמיה. היום, לאחר פרסום העיסקה הנוכחית קפץ מחיר המניה בלמעלה מ-20%. מסקנה: מחיר המניה בבורסה אינו משקף את הערך הכלכלי של החברה. לחברה פרמיה ציבורית שלילית בגלל זהות בעלי מניות הרוב! כלל אינה מוכרת את החברה כי אם מתמזגת עם גוף אחר בחלוקת אחוזי שליטה. התועלת למנהלים תתקבל בשכר והטבות שאינן כפופות לכללי תגמולים לנציגי בעלי שליטה, בחוק החברות הציבוריות. התועלת של כלל מהעיסקה היא קניה במחירי שוק הון על הריצפה, של חלקו של הציבור בחברה. נא לבדוק, כמה השקיעה כלל וכמה השקיע הציבור בחברה, ומה יהיה חלקם!? מה הובטח בתנאי העיסקה למנכ" ל המעושר?
  • 4.
    בעל מניות מהציבור 15/09/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    מטרת המהלך למחוק את החברה מהמסחר, בהזדמנות כאשר הבורסות נמצאות בשפל עמוק ע" ח המשקיעים מהציבור שבזכות כספם החברה קיימת. החברה רווחית מאוד ובעלת צמיחה מרשימה. אם ההצעות כל כך טובות מדוע נשארת כלל בעלת מניות בחברה הפרטית? פאנדאטק פנתה לבית המשפט לאשר את המהלך הקודם וזו ההזדמנות לעצור את הנוכלות. ההנהלה גוזלת את בעלי מניות המיעוט מהציבור.
  • 3.
    בסוני 15/09/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    חבל על הזמן!!
  • 2.
    כלל ביוטכנולוגיה 15/09/2011 10:10
    הגב לתגובה זו
    מדייונד, קיורטק , אנדורמדה , המציאה בשוק !!!!
  • 1.
    מציאה נדירה 15/09/2011 10:08
    הגב לתגובה זו
    פאנטק , נדויזין, קיורטק [ דרך כלל ביוטכנולוגיה ] ==1.2 מיליארד רווח הון
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.