ממליצים להוזיל: ועדת קדמי תמליץ להוריד את המכס על מוצרי המזון והצריכה

הוועדה יצאה בקול קורא לאלו המתנגדים להמלצותיה. הוועדה צפויה להמליץ על הורדת המכס על מוצרי הבשר, חמאה, אבקת החלב, החיטה, חולצות, וחלפים לכלי רכב
אורן קסלר | (8)

האם צפויים שינויים משמעותיים במבנה שוק המזון בישראל? היום פורסם בחדשות הערב של ערוץ 2 כי ועדת קדמי, אשר הוקמה ע"י ראש הממשלה על מנת לבחון את מצב התחרותיות והמחירים בשוק המזון בישראל עומדת לפרסם את המלצותיה מחר.

על פי הפרסום מהערב בערוץ 2, תמליץ הוועדה על פתיחת שוק המזון ומוצרי הצריכה לתחרות, ולא רק בפתיחת שוק מוצרי החלב. בנוסף לכך, תמליץ הוועדה על הורדת מס הקניה.

על פי הפרסום, הוועדה מתכוונת לשמוע את קולם של כל אלו אשר מרגישים כי ייפגעו בעקבות הצעדים הצפויים, כאשר הסקטורים העיקריים אמורים להיות החקלאים, הרפתנים, המאפיות וגם מפעלי המזון השונים.

על פי הפרסום בערוץ 2, הוועדה צפויה להמליץ על הורדת המכס על המוצרים הבאים: הבשר אשר המכס עליו עומד בשיעור של 190%, חמאה-140%, אבקת החלב-162%, חיטה-50%, חולצות-12%, וחלפים לכלי רכב אשר עליהם שיעור המכס נע בין 20% ל-25%.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אלי 16/08/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    צריכים לדאוג שההוזלה תגיע לציבור ולא לכיסי היבואנים כי כך נפסיד פעמיים גם הציבור וגם הממשלה!!!
  • 6.
    אברהם 16/08/2011 07:42
    הגב לתגובה זו
    נכבדי אני אדם מבוגר וזקוק לויטמינים ותוספים,כמו כל אדם בגילי, המישפחה כאשר נוסעים וחוזרים מאמריקה, מביאים אותם ב50 אחוז יותר זול מאשר בארץ, ומיצרים אותם לא בחברת תרופות אלא בחברות כימיות, ראה רישום בהם, המחיר צריך להיות אפסי,
  • 5.
    אייל 16/08/2011 00:12
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לשים סוף למונופולים המקומיים ולפתוח את השוק לתחרות.
  • 4.
    ישראלי 15/08/2011 23:06
    הגב לתגובה זו
    לא להפחית את המיסים אלא להוזיל את מס ההכנסה לשכירים בלבד.ההוזלה במיסים אלו לא יגיעו ללקוח הסופי.
  • דודי 16/08/2011 06:21
    הגב לתגובה זו
    כ-50% מהשכירים בישראל אינו מגיע לסף מס והורדת המס אינה משפיעה על הנטו במשכורתם. אבל גם זה ניתן לפתרון: 1. הורדת הביטוח הלאומי אשר משולם ע" י כל שכיר מהשקל הראשון. 2. הרחבת הזכאים למס הכנסה שלילי.
  • 3.
    ישראלי 15/08/2011 23:01
    הגב לתגובה זו
    רשתות השיווק לא יורידו את מחיר המוצר - יקחו את ההוזלה לכיסם !!
  • 2.
    sam 15/08/2011 22:45
    הגב לתגובה זו
    למה לא מורידים את המכס על גבינות קשות היום 80 שח קילו גבינה צהובה 9 אחוז זה עושק
  • 1.
    אבי 15/08/2011 22:23
    הגב לתגובה זו
    לא פלא אי אפשר לחיות במדינה תראו לבד הכל עולה מהדלק וכל מוצרי המזון הדירות עוד לאן נגיע אני מקווה שזהוא זה לא לוותר
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.