לא הפתיע: מדד המחירים לצרכן ליוני עלה ב-0.4%, בהתאם לציפיות
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4%, לרמה של 104 נקודות, כך נמסר היום (ו') מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. התוצאות לא הפתיעו את הכלכלנים בשוק שצפו כי המדד ירשום טווח עלייה של 0.3%-0.5%, זאת כהמשך לעלייה של 0.5% בחודש מאי.
עליות חדות בשיעור של 8.6% נרשמו בסעיפי ההלבשה וההנעלה. אלו היו צפויות לאור מגמת עונתיות בתחום זה. ללא השפעות עונתיות מחירי הלבוש ירדו ב-1.3%. סעיף הדיור שמהווה חלק נכבד במדד רשם עלייה של 0.7% החודש.
מחירי הדלק שירדו החודש מיתנו את המגמה ובלעדיהם עלה המדד לחודש יוני ב-0.6%. מחירי הבריאות ירדו ב-0.1%. מחירי התחבורה ירדו ב-0.4% ואילו מחירי התקשורת עלו ב-0.3%.
בשנים עשר החודשים האחרונים, עלו המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ב-4.2%, כל אחד. המדד ללא אנרגיה עלה ב-3.7% והמדד ללא דיור ב-3.6%.
תגובות למדד המחירים
רונן מנחם,מנהל היחידה לאסטרטגיה והשקעות בבנק מזרחי טפחות: "האינפלציה במגמת ירידה. לאחר מספר חודשי התלבטויות, נראה כי הפעם, אם לא יהיו שינויים של ממש בשערי החליפין, החלטת בנק ישראל תהייה פשוטה יותר והריבית לא תשתנה".
יאיר דרורי, האנליסט הראשי של חברת ניהול התיקים תכלית-דיסקונט: גם אם מחירי הדיור ירדו בשנה-שנתיים הקרובות, לא צפויה להיות לכך השפעה ממתנת משמעותית על מדד המחירים לצרכן. זאת, מאחר שמחירי השכירות, המשפיעים על המדד, אינם צפויים לרדת", ומסכם כי " הבעיות באירופה אירופה ונתוני מאקרו פושרים בישראל ברבעון השני יאפשרו המשך העלאה הדרגתית בשער הריבית".
יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "מדד המחירים לצרכן של חודש יוני מצביע על האטה כלכלית במשק הישראלי, הדבר תומך בהותרת ריבית בנק ישראל בשיעור של 3.25% ללא שינוי בחודש הקרוב", והוסיף, "האפשרות להעלאה של מחירי החשמל והתנודתיות בחומרי הגלם ובראשם חומרי האנרגיה, יהוו גורם דומיננטי למדדי המחירים בחודשים הקרובים".
- 17.יעקב 17/07/2011 14:36הגב לתגובה זואני לא מכיר שום מוצר שלא עלה ועלה ועלה רק המדד לא . עובדים עלינו! המדינה הפכה לעסק פרטי רוצים היגיון שנעשה וגם נראה .תמתחו את החבל יותר מדי אל תתפלאו אם תיתלו עליו בבחירות הקרובות והקרבות.
- 16.נחמן 17/07/2011 10:33הגב לתגובה זועליות מחירים.
- 15.תוני הלמ" ס אינם משקפים את ההתיקרויות,... (ל"ת)hukh 16/07/2011 19:32הגב לתגובה זו
- יורם פן 17/07/2011 04:53הגב לתגובה זופישר יעלה ריבית
- 14.יעקב 16/07/2011 16:30הגב לתגובה זוהמדד הזה הוא ישראבלוף, אסור להאמין לנתונים השיקרייםשלו, המחירים מטפסים מהר ובצורה רציפה, לכן מומלץלמר פישר להעלות את הריבית ,כדי לבלום את העליה של מחירי המוצרים השונים וגם לעצור את מחירי הנדלן המטורפים.בהצלחה לפישר.
- 13.איציק 15/07/2011 16:50הגב לתגובה זוממילא המחיר יעלה שוב בקרוב (כעת נסחר ב-97 דולר לחבית) כך שהמדד עלה למעשה מעל חצי אחוז. חתיכת בלוף אחד גדול.
- 12.יליד הארץ 15/07/2011 16:02הגב לתגובה זוכסף למעמד הביניים להעבירו לבנקים או לטייקונים תאבי הבצע שחלקם חדלי פרעון.
- 11.חילוני עני 15/07/2011 15:28הגב לתגובה זוחייבים לגייס את הרבנים הגדולים (יוסף, אלישיב דרוקמן ) לחרם נגד מי שעושק אותנו .אין ברירה רק אם אנשי הדת (ש" ס איפה אתם ?) יירתמו לעניין הזה למען ישראל הדלים והעניים נוכל להצליח במאבק הזה.חרם של עובדיה יוסף יכול לרסק חברה גדולה .
- 10.ןןמה עם הבדואם שגונבים אדמות מדינה??????????? (ל"ת)תתעוררו!!!!!!!!!!!!! 15/07/2011 15:21הגב לתגובה זו
- 9.חחח 15/07/2011 14:54הגב לתגובה זוצאו לרחובות יא פראיירים ..עובדים עליכם בעיניים.
- 8.yad2count 15/07/2011 14:40הגב לתגובה זוhttp://sites.google.com/site/yad2count/prices/201106_prices
- 7.אפי הכלכלן 15/07/2011 14:32הגב לתגובה זוההעלאה לפחות ב1% אחרת מכה כואבת למשק בקרוב. הכל עניין של זמן.
- יליד הארץ 15/07/2011 16:03הגב לתגובה זומספיק?
- 6.מדד השקר 15/07/2011 14:31הגב לתגובה זותעלה ריבית. מדד השקר
- 5.תחליטו (ל"ת)תחליטו 0.4 או 0.6 15/07/2011 14:08הגב לתגובה זו
- 4.לא הגיוני בכלל 15/07/2011 14:07הגב לתגובה זואיך יכול להיות שכל המחירים קופצים בפראות למעלה בעשרות אחוזים,ועוד לא דיברתי על יקור החשמל ב 20 אחוז שבדרך, והמדד הזה בקושי עלה חצי אחוז? 3 אחוז מתחילת השנה? איך זה יכול להיות ?
- איציק 15/07/2011 14:39הגב לתגובה זומדד חריג כלפי מעלה פירושו: 1. תוספות יוקר גדולות יותר במשכורות 2. חושף את הפגיעה של הטייקונים במשק בסל מוצרכי הצריכה ע" י העלאות מחירים מטורפות 3. מעיד על התפתחויות כלכליות לא רצויות במשק, קרי אינפלציה 4. התייקרות משכנתאות ועוד פרטים המושפעים מכך. עכשיו תבין למה מהנדסים את המדד.
- רעב 15/07/2011 15:06שבת שלום!
- צודק (ל"ת)מ 15/07/2011 14:57
- משה 15/07/2011 14:36הגב לתגובה זולדוגמא הפלפון שקנית לפני השידרוג עכשיו עולה חצי ממה שקנית . מה שהם עושים זה לקחת את המוצר הזה שמחירו נחתך בחצי ומוסיפים אותה למישוואת המדד . באופן כללי השיטה היא להכניס למדד מוצרים שבמשך הזמן מחירם יורד .ככה המדד " מאוזן" ועדיין יש " צמיחה" בריאה . לדוגמא , אם יש מוצר במחירו עולה באופן מאוד קיצוני (אך הוא מוצר בסיסי) פשוט מורידים אותו מהמשוואה כי הוא הורס את כול החישוב .
- יותם 17/07/2011 07:42הגיע הזמן להוריד את הכפפה בענין מחירי הדלק! אין דברים כאלה... בקצב הזה נצטרך לקחת משכנתא לפני כל תדלוק כבר בעשור הבא. אמנם באמת יש חברות שעושות הנחות כמו אלבר שנותנת הנחה של שקל לליטר בקניית רכב מהניילונים וכל הכבוד לחברות מסוג זו אבל הגיע הזמן להנחה לכל תושבי המדינה...
- 3.OK 15/07/2011 14:07הגב לתגובה זויא נעל תעלה ריבית ותעשבה פיחות מיד!! מצב חירום
- 2.פישר תעלה ריבית (ל"ת)לל 15/07/2011 14:05הגב לתגובה זו
- 1.מדד השקר לצרכן 15/07/2011 14:05הגב לתגובה זובאורח פלא ממש המדד יצא בדיוק כמו שצפו האנליסטים המכובדים, מדהים נכון?

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
