הפועלים מביע אמון: "כלכלת ישראל במצב מצוין", ממליצים על 10 מניות חזקות

בורסת תל אביב סוגרת שבוע יציב בנק הפועלים ממשיך לתמוך בעליות לטווח ארוך ומזהיר מהסיכונים. "בטווח הקצר ייתכנו מימושי רווחים לאחר גל העליות האחרון". לצפייה במניות - היכנסו
ליאור נחום | (20)

שבוע המסחר בבורסת אחד העם ננעל ברמה יציבה של מדד תל אביב 25 תוך כדי ששוב נרשמת קרבה לרמות שיא. המסחר הושפע מהאירועים באירופה לאחר שפורטוגל וספרד השלימו גיוס כספים מוצלח בביקושי יתר. בנק הפועלים ממשיך לספק תחזית שורית בסקירה השבועית ומזהיר מפני משבר חוב באירופה.

"אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק זה בראיה ארוכת טווח. שוקי העולם נהנו בחודשים האחרונים ממגמה חיובית", מציינים כלכלני בנק הפועלים. "במישור המקומי, הכלכלה הישראלית נראית מצויין, עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה ושוק העבודה. שיפור בתוצאות החברות ברבעון השלישי, וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראיה לעתיד, מעניקים אף הם תמיכה לשוק המניות".

לצד התמיכה הכלכלית, מאמינים בבנק הפועלים כי שוק המניות נהנה מתמיכה גם מהתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, אשר מעלות את קרנן של המניות במשוואה של סיכון/סיכוי בהשוואה לאפיקים האלטרנטיביים.

עם זאת, מציינים הכלכלנים כי "בטווח הקצר ייתכנו מימושי רווחים בבורסה לאחר גל העליות האחרון, אשר הביא את מדדי המניות הכבדות לרמות שיא חדשות. חרף זאת, אנו סבורים כי בסיכומה של 2011, תרשם תשואה עודפת בשוק המניות המקומי על פני חלופות ההשקעה הסולידיות".

ממשלת פורטוגל הנפיקה השבוע בהצלחה אגרות חוב שזכו לביקושים גבוהים מהצפוי. ההנפקה המוצלחת יחסית הרגיעה במידה מסוימת את המשקיעים, החוששים מפני אפשרות כי המדינה תיאלץ לבקש סיוע מהאיחוד האירופי בדומה ליוון ואירלנד. בעקבות כך, רשמו שוקי המניות הגלובליים עליות שערים, בהובלת חברות הפיננסים באירופה.

הבנק חוזר על הערכותיו כי השונות בין המניות השונות תגבר בראיה עתידית. "אנו מעדיפים השקעה במניות בודדות ולא באמצעות מדדים. בחלוקה ענפית, אנו רואים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, וחברות הפועלות בענפים הבסיסיים, כגון פרמצבטיקה ודשנים".

הבנק לבסוף משחרר המלצה ל-10 מניות בשוק המקומי:

1. בזק

2. טבע

3. פז נפט

4. גזית גלוב

5. שופרסל

6. החברה לישראל

7. כיל

8. אידיבי אחזקות

9. דלק רכב

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    הם משוחדים. המניה הבאה די פארם (ל"ת)
    אובייקטיבי 16/01/2011 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    נילי 15/01/2011 19:33
    הגב לתגובה זו
    בעלי ההון עם משכורות רעב ,לא תשרוד זמן רב .
  • 18.
    אנליסטים זה דרייק (ל"ת)
    אלון 15/01/2011 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    כל הניתוחים ניתן למצוא באתר פינבוקס, בגוגל (ל"ת)
    יוסי 15/01/2011 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אך ורק קרדן אן וי - 100% תוך שנה (ל"ת)
    אנליסט 15/01/2011 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ירקו 15/01/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    ומי שרוצה לקחת קצת יותר סיכון - שישקיע במדדי ת\"א ממונפים ואז הוא בכלל יכה את השוק. השקעה במניות היא הרבה יותר מסוכנת ותנודתית מתעודות סל ממונפות.
  • 14.
    רציו (ל"ת)
    רציו 14/01/2011 23:56
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    קפריסין מדינה שיודעת לכבד הסכמים (ל"ת)
    איטונג 14/01/2011 23:55
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    למה לקח שישנסקי 10 חודשים לחשב את מומוצע OECD (ל"ת)
    איטונג 14/01/2011 23:55
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אם אין רציו אני לא קונה (ל"ת)
    איטונג 14/01/2011 23:53
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    בני 14/01/2011 18:53
    הגב לתגובה זו
    גזית גלוב,ובספק את טבע אפילו שהיא במחיר טוב,,השאר יקרות
  • 9.
    אנליסט 70 14/01/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    תעשו הפוך!! כדאי להשקיע במניות הביומד (פרוטליקס) או במניבו (אלוני חץ) או בקרנות יחודיות ....יש עוד מספר המלצות !! זו דעתי בלבד!
  • 8.
    לקנות רקנות תא100 ותא25 המעשה לנכון (ל"ת)
    רחמו 14/01/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שנת 2011 14/01/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    ראו את אלביט מדיקל שמחזיקה 31% מגמידע סל ועלתה מעל 100, כלל ביו..מחזיקה 20% מגמידע סל
  • 6.
    שנת 2011 שנת הביומד 14/01/2011 11:09
    הגב לתגובה זו
    תחום הביומד, תחום תאי הגזע לוהט מאד, אלביט מדיקל מחזיקה 31% מגמידע סל , כלל ביוטכנולוגיה הגדולה עם 17 חברות בת בתחום הביומד מחזיקה 20% מגמידע סל ועלתה רק 4% ההמראה תתחיל ביום א הקרוב , בשנת 2010 מדד הביומד ירד 30% !!!!ב 2011 יעלה מעל 70% !!!!
  • 5.
    dede 14/01/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    שלום רב, מזה זמן רב שהבנק ממליץ רק על רשימת המניות הללו שזה ברור בשמש שלבנק יש אינטרס מובהק בהן. מה דעתכם על :רמי לוי,ריטליקס,פלאסון, פאנדטק, גרנית, איגוד,שיכון ובינוי, איתוראן, מגיק,גילת,איזיציפ,אלון ריבוע כחול,גיוון, נטוויזן,מלאנוקס,פרוטליקס לדוגמא. אינני מריץ או ממליץ, זו דעתי האישית. אבל לפחות שימו עין עליהן ותיווכחו. תודה
  • 4.
    הנביא 14/01/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    ורק אלו שירדו והגיעו לקרשים של הקרשים - גם תעלנה.
  • 3.
    בנק הבועלים 14/01/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    שלהן ומכאן יכולות רק לרדת......
  • 2.
    שימליצו 10 מניות חלשות שבעתיד יהיו חזקות,,,, (ל"ת)
    pan 14/01/2011 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    להצמד למעשיו של דני דנקר, יו\"ר הפועלים 2008 (ל"ת)
    דייי 14/01/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.