האם אפשר להרוויח במסחר במט"ח?
שוק המט"ח קנה את המוניטין הזוועתי שלו ביושר רב. כל מילה נאמרה וכל גידוף הושמע. שוק זה החל לפרוח לפני מספר לא רב של שנים, כאשר יזמים זריזים גילו את יצר ההימורים הבלתי נשלט של הישראלי הממוצע.
במקום לשלוח אותו לחו"ל, להעמיסו על ספינת קזינו או להורידו למחתרת בדירת מסתור מסריחה מעובש ורטיבות, הם עשו את זה בגדול. בקלאסה ישראלית טיפוסית ובראש יצירתי. הם הביאו את הקזינו אליו. חדרי עסקאות מט"ח נפתחו בארצנו הקטנה על ימין ועל שמאל. הראשון התחיל, אחרים ראו כי טוב, וכדרכנו בקודש, חיקו אותו ואף שידרגו את חבילות הבסיס שהוצעו אז. גולת הכותרת בשוק הזה היא המינופים. יעני, תביא כסף קטן ותעשה ממנו כסף גדול. ומה הישראלי הממוצע אוהב יותר מזה? קיצורי דרך? יש. מתנות? יש, הטבות? יש, חלום? יש, מינוף? ועוד איזה. וכל הממנף הרי זה משובח.
עם ההתלהבות הגיעו ההפסדים ועם ההפסדים הגיעו ההשמצות שלעניות דעתי הן חסרות בסיס ושחר ומביעות רק את תסכולו של הסוחר מפאת חוסר מקצועיותו : "הם מרמים", "הם לא מתכסים", "הם מרוויחים מההפסדים שלי", "לא סגרו לי את העסקה בזמן", לא פתחו לי את העסקה בזמן", " אכלו לי וגם שתו לי".
אורך חייו של סוחר מתחיל ולעיתים גם מתקדם (אגב, בארצנו אין מתחילים. אף אחד פה לא מתחיל. יש מתקדמים ומקצוענים. הישראלי הממוצע נמצא תמיד במצב "יודע". אחר כך הוא עובר למצב "מסביר לך" ומיד לאחר מכן מגיע למצב "מסביר לך למה אתה טועה".) נע סביב שלושה חודשים כאשר במהלך פרק זמן זה מתבצעת העברת סכומי כסף מכיס לכיס. מכיסו של הסוחר לכיסו של בעל חדר העסקאות. התהליך ההפוך הוא מקובל פחות.
פתיחת חדר עסקאות הייתה בעבר עניין בלתי מסובך בעליל. ואולי כל זה עומד להשתנות כעת יחד עם הרגולציה הבאה עלינו לטובה. בשנים עברו, כל דכפין יכול, עם קצת יוזמה והרבה הון עצמי (אפשר לגייס משקיעים אם אין לך משלך) לפתוח חדר עסקאות כשר למהדרין. אתר אינטרנט במספר שפות יכול לעזור לך לגייס כסף גם מהגויים חרמני ההימורים שמעבר לים.
על רקע כל אלה, עולה חדשות לבקרים השאלה: האם בכלל אפשר להרוויח במסחר במט"ח?
הכללים הבסיסיים
1. לימוד אבל רציני. שניים או שלושה שיעורים לא יהפכו אותך לג'ורג' סורוס. הם ישאירו אותך בדיוק כמו שהיית. מצא קורס המתפרס על פני מספר חודשים ואינו נוגע ההכרח נגיעה ישירה במט"ח. כדי להיות סוחר מקצועי עליך להבין טוב ולדעת לזהות נכונה כיווני שוק. ההחלטה איזו עסקה לבצע קשורה ישירות לכיוונו של מטבע מסוים. זה, כפי שנאמר, ראשית דבר. למד ברצינות ורק לאחר מכן החל את התנסותך.
2. פתיחת חשבון גובה החשבון הראשוני הוא אינדיבידואלי. שים סכום כסף שביכולתך להפסיד מבלי שיגרם לך נזק כלכלי. שים סכום כסף שעבורך הוא זניח. זה שכר הלימוד שלך. ביכולתך לעשות שימוש נבון. הכללים בהמשך.
3. כמה עסקאות לפתוח בו זמנית אחת, לא יותר. ביצעת עסקה, סגרת אותה? מספיק להיום. למה? ראשית משום שיש לשים גבול לזמן המסך היומי. שנית, וזו הסיבה החשובה יותר, מפני שאם תרוויח תאבונך יפתח ותרצה, חמדן שכמותך, להרוויח עוד. אלא שמחמדנות רק מפסידים. מנגד, אם הפסדת, סביר להניח שיצר הנקמה יבעבע וידחוף אותך לבצע עסקה נוספת כדי להחזיר את ההפסדים. יש פתגם ערבי יפה שאומר שהנקמה היא מאכל טעים כשאוכלים אותו קר. הירגע קודם. בדוק מדוע הפסדת ורק לאחר מכן בצע עסקה נוספת.
4. רישום עסקאות נהל יומן ובו אתה רושם את עסקאותיך. תאריך, שער פתיחה, שער סגירה. עליך לדעת מהם אחוזי ההצלחה שלך, מה הרווח הממוצע לעסקה ומה ההפסד הממוצע לעסקה. רק כך תוכל לאחר את נקודות החולשה שלך ולדעת מה עליך לשפר.
5. כמה לסכן בכל עסקה לעולם, כמתחיל, אך תפתח פוזיציה גדולה ביותר מ-1% - 1.5% מההון העצמי. זו תעודת הביטוח שלך להישרדות ארוכת טווח ולניצול יעיל של ההון העצמי שלך. כך תוכל לעבור את תקופת הלימוד וההתנסות שלך ללא כוויות בדרגה שלוש. ועוד דבר...אל תגיד לי שזה מעט מדי. זה בדיוק מה שצריך.
בכתבה הבאה שתראה אור בימים הקרובים, אתייחס למספר מרכיבים. על איזה גרף להסתכל (שבועי, יומי או שעתי) וכן אביא עוד מספר עקרונות ותכונות החיוניים להישרדות בשוק המט"ח.
*אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
