ארה"ב ננעלה בעליות קלות: אפל עלתה 1.4% לאחר השקת האייפון 5

החלטת בית המשפט החוקתי בגרמניה לאשר את תוכנית החילוץ של גוש האירו משפיעה על כיוון יום המסחר. פייסבוק מזנקת 6.8%
יואב כהן | (9)

פורסם לראשונה ב-16:19 12.09.2012

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים בהשראת הסנטימנט החיובי מאירופה שהגיע לאחר שהמשפט החוקתי בגרמניה פרסם את החלטתו בנוגע לסוגיית קרן החילוץ והסיוע (ESM) בהיקף של 500 מיליארד אירו, והאפשרות שלה לרכוש אג"ח של מדינות הפריפריה.

ההחלטה היא לאשר את קרן החילוץ ולדחות את הקריאות לחסום את השתתפות גרמניה במהלך. עם זאת, ההחלטה התקבלה תחת תנאים מסויימים כשהראשי שבהם הוא מגבלה של עד 190 מיליארד אירו מצד גרמניה..

חזי ינושבסקי,ראש מחלקת מחקר ב-ATRADE: "המשקיעים מתעלמים מהזהרותיה של חברת הדירוג מודי'ס בעניין האפשרות לכך שדירוג האשראי המושלם של ארה"ב, עלול לרדת בתחילת השנה אם המדינה תגיע למצב של "צוק פיסקאלי" בו יסתיימו קיצוצי המס, מה שיוביל לכך שהכלכלה תגלוש שוב למיתון. הדבר היחיד שיכול למנוע תרחיש זה הוא אישורו של הקונגרס על תקציב בו יקוצצו יותר מ-600 מיליארד דולר".

יום המסחר באירופה ננעל היום (ד') בכיוון חיובי למעט מדד הפוטסי הלונדוני שרשם ירידה של 0.18%. הדאקס הגרמני עלה 0.46%, הקאק הצרפתי התחזק 0.19% והמדד האיטלקי הוסיף 1.19% לערכו. ה-IBEX הספרדי עלה 0.78%. באיטליה, התשואה על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים ירדה 0.98% ל-5.028, בעוד שבספרד, התשואה על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים השילה 1.18% ל-5.631%.

אתמול (ג'), שר האוצר הגרמני התייחס בנאומו בפני פרלמנט ה'בונדסטאג' לכך שהחוב של ארה"ב יהיה לנטל על הכלכלה העולמית. "לקראת הבחירות בארה"ב קיימת אי וודאות לגבי יכולת ההתמודדות של הפוליטיקה האמריקנית עם החובות הגבוהים של ממשלת ארה"ב". לפרטים נוספים.

יומן המאקרו

היום טרם פתיחת המסחר התפרסם מדד מחירי היצוא והיבוא בארה"ב. על פי הנתונים, לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ישנה סיבה לאופטימיות. על פי תחזית האנליסטים מדד מחירי היצוא היה צפוי לעלות ב-0.5% ובפועל המדד רשם עליה של 0.9%. בחודש אוגוסט המדד רשם התחזקות של 0.5%. מדד מחירי היבוא היה צפוי לעלות ב-1.5% אבל בפועל עלה 0.7%. בחודש אוגוסט המדד רשם ירידה של 0.6%.

המדדים המובילים בוול סטריט

עם סיום יום המסחר, מדד הדאו-ג'ונס עלה 0.07%, מדד ה-S&P500 התחזק 0.21% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.32% לערכו.

שוק הסחורות בבורסות ארה"ב

החוזים העתידיים על הזהב ננעלו ב-1,733.70 דולר לאונקיה, ירידה של 0.1%. החוזים העתידיים על חבית נפט ננעלו ב-97.01 דולר לחבית, ירידה של 0.2%

מניות זרות במרכז

אפל (סימול: AAPL) השיקה את האייפון. .

חברת האנרגיה צ'זפיק (סימול: CHK) גייסה 6.9 מיליארד דולר על ידי מכירת נכסים שונים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מיראבי פוטה 12/09/2012 23:04
    הגב לתגובה זו
    מפולת מפולת מפולת שורט על הום דיפו שורט שורט שורט שורטים מפולת מפולת מפולת
  • 8.
    אבי 12/09/2012 22:31
    הגב לתגובה זו
    באתי להזהיר אתכם מהמלצות:פלוריסטם-8-7 אבנים,לא דולר גם לא 6,ספק אם 5$ מאלונקס תרד ל90- לא 120-ולא 140 זהירות.בבילון לא 50-ולא 20 אחוז,אולי 10 אביטיחים אדומים. דלק נדל"ן-השם ישמור,ועוד אל תהיו טיפשים
  • 7.
    יש כאן יותר מדי גרוזינים בפורום בזמן האחרון (ל"ת)
    שמתם לב? 12/09/2012 21:31
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הטייקון מטביליסי 12/09/2012 21:26
    הגב לתגובה זו
    אתה מדבר על הנפט זה קוד לרציו ? ומה הקוד לחיטה כיל ?
  • 5.
    משה 12/09/2012 19:36
    הגב לתגובה זו
    הדברים הטובים וההמלצות רציו ממשיכה והיחידה שיורדת מישהו מבין למה תודה
  • 4.
    הטייקון מטביליסי 12/09/2012 18:41
    הגב לתגובה זו
    אם לא אני מת אובבולי הסילו !הסילו !
  • 3.
    נוצי מקריית אתא 12/09/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    מעונייית להוריד אותה בחצי אם אפשר עזרה ממבינים מתי הזמן ?
  • 2.
    הטייקון מטבילסי 12/09/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    הכל לפי התכנית .אני פיצחתי את הצופן הלאיוטי של השוק רק שלא יהיו פאשלוץת והחלום יתגשם .1590 1590 1590 1590 1590 1590 זכרו זכרו זכרו זכרו מפולת עולמית .
  • 1.
    הטייקון מטביליסי 12/09/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    לדיאגואנאלי 5 של המלך מה 4 לספטמבר על מחר .משם תיקון .השוק מתוך כמו קפיץ .או עדיין בעיצומו של 4 של המלך מה4 לספטמבר .שום מהלך תיקון רחב לא החל .בנוסף מי שחושב שאנו בבי של המלך מה4 לספמבר לפני סי של עוד כשבוע למעלה על 1467 יאכל קש .אני אומר לכם בוודאות מתחיל תיקון מחר .זה כמובן כל עוד אין שבירה של ה1433 בspx מה שיותר שיוצר דיאגונאלי ...רבותיי אתם לא מבינים ...יש לכם עסק עם גאון בטכני .בקיצור מי רוצה פיתה של שמש עם לוביה ולובאיני וטחמאלי ? מי בא לשמש לאחרות חג ? מי קופץ לביקור ? חחחחחחחחחחחחח
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: