המאכזבת הכרונית בשנתיים האחרונות עושה זאת שוב: התרסקה 23.8% לאחר הדו"חות

עמית טל |
נושאים בכתבה אנדר ארמור נייקי

יצרנית ההלבשה ונעלי הספורט אנדר ארמור הייתה הערב במוקד בוול סטריט. החברה פרסמה הערב את הדו"חות לרבעון האחרון, ותגובת השוק דומה לפרסומים הקודמים של החברה: צניחה חדה. מניית החברה (סימול:UAA) התרסקה 23.8% במחזור גדול לשפל של מעל 4 שנים. במקביל, המתחרה נייקי (סימול:NKE) איבדה 0.5%.   החברה דיווחה על רווח של 22 סנט למניה ברבעון השלישי, גבוה במעט מהצפי של האנליסטים שעמד על רווח של 20 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.406 מיליארד דולר, נמוך משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על 1.48 מיליארד דולר. בסה"כ ההכנסות ברבעון  האחרון ירדו ב -5% לעומת השנה שעברה. נראה כי מה שמטריד עוד יותר את המשקיעים הוא הצפי להמשך השנה.  החברה הורידה את תחזית הרווח לשנת 2017 לרמה של 20-16 סנט למניה, כאשר התחזית הקודמת עמדה על 37-40 סנט למניה. יו"ר ומנכ"ל החברה קווין פלאנק (Kevin Plank) אמר לאחר פרסום הדוחות כי "האתגרים התפעוליים והביקוש הפוחת באמריקה הצפונית הביאו לתוצאות הרבה מתחת לציפיות שלנו ברבעון השלישי. בהתבסס על סוגיות אלו בשוק הגדול ביותר שלנו, אנו סבורים כי המהלך הזהיר יהיה לצמצם את תחזיות המכירות והרווח שלנו לשנה כולה". מניית החברה צוללת הערב מעל 15% לשפל רב של 4 שנים, בסה"כ איבדה החברה מעל 73% מהשיא שנקבע לפני כשנתיים- נתונים חלשים במיוחד מול המתחרות נייקי ואדידס. נציין כי מניית החברה הייתה הלהיט של וול סטריט בתחילת העשור עם זינוק של מעל 1500% בין 2010 ל-2015, אך מאז הסנטימנט השתנה בחדות. גרף מניית החברה : מאכזבת כרונית בשנתיים האחרונות  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.