MindFly
צילום: ערן טל יהודה אלמליח MindFly

סטראטאפ ישראלי יספק מצלמות גוף לשופטים במשחקי היורוליג בכדורסל

במסגרת הסכם עם היורוליג תופעל לראשונה טכנולוגיית מצלמת גוף במשחקי השיא של העונה, הפיינל פור. האוהדים יצפו במשחק מנקודת המבט של השופטים
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה MindFly סטארט אפ

חברת הסטארט-אפ הישראלית MindFly תשנה את חווית הצפיה של אוהדי הכדורסל בעולם. במסגרת הסכם עם היורוליג, השופטים במשחקי חצי הגמר והגמר ילבשו את מצלמות הגוף הקלות מבוססות ה-AI של MindFly. האוהדים יוכלו לראות לראשונה את המשחקים מנקודת המבט של השופטים. קטעי הווידיאו המיוחדים יופקו על ידי היורוליג ויפורסמו באתר האינטרנט הרשמי וברשתות החברתיות שלה לאחר המשחקים. 

משחקי חצי הגמר של הפיינל פור יתקיימו ביום שישי (19 במאי) בעיר קובנה, ליטא. במשחק חצי הגמר הראשון יתמודדו אולימפיאקוס נגד מונקו ובמשחק השני יתמודדו ברצלונה נגד ריאל מדריד. משחק הגמר יתקיים ביום ראשון ה-21 במאי. זו תהיה הפעם הראשונה שבה תופעל טכנולוגיית MindFly במשחק רשמי של היורוליג.

מצלמות הגוף צפויות להעניק חוויה מציאותית שמספקת זרמי וידיאו ואודיו המשכפלים את החוויה הקרובה ביותר האפשרית לחוויה האמיתית במגרש. נקודת מבט זו, המכונה FPV –  ­First Person Point of View מאפשרת לצופים לראות, לשמוע ולחוות את חוויית השחקנים במהלך המשחק.

ערן טל, מנכ"ל ומייסד משותף של הסטארט-אפ MindFly: "הסרטונים שנפיק עבור היורוליג צפויים לייצר עניין עצום בקרב חובבי כדורסל. הטכנולוגיה שלנו מעשירה את החוויה עבור צופים ואוהדים נלהבים שמעוניינים לעקוב מכל זווית אפשרית אחר כל התרחשות על המגרש ובמיוחד אחר אירועי שיא שמכריעים משחקים".

בין קבוצות היורוליג שכבר משתפות פעולה עם מיינדלפיי: מונקו, ז'אלגיריס, פנרבחצ'ה, פנאתינייקוס, ובאיירן מינכן. בין לקוחות החברה בתחום הכדורגל: מנצ'סטר סיטי מובילת הפרמייר ליג, נאפולי, מובילת הסרייה א' באיטליה, ניוקאסל, ספרטה פראג, ומובילת הליגה הטורקית גלאטסראיי. בין הליגות שמשתפות פעולה עם מיינדפליי: MLS - ליגת הכדורגל הבכירה של ארה"ב וקנדה שזכתה לחוזה רב שנתי בהיקף של 2.5 מיליארד דולר עם אפל, סרייה א'- ליגת העל האיטלקית, והיורוליג בכדורסל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

NBA FBI הונאה הימורים (CHATGPT)NBA FBI הונאה הימורים (CHATGPT)

הונאת ההימורים שמטלטלת את עולם הספורט ומאיימת על ה-NBA

חקירה פדרלית בארה"ב חושפת רשת הימורים שהשתמשה במידע פנימי על שחקני NBA כדי להשיג רווחים, עם מעורבות של שחקנים ומאמנים; לפחות שבעה משחקים נחקרים, וברקע גוברת הדאגה לפגיעה באמון הציבור בליגה ובתעשיית ההימורים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה הימורים NBA FBI

השבוע פורסמה חקירה פדרלית רחבת היקף בארצות הברית החושפת רשת הימורים שהשתמשה במידע פנימי מתוך ה-NBA כדי להרוויח סכומי עתק. על פי דיווחים, החקירה מתמקדת בלפחות שבעה משחקים שנערכו בין השנים 2023-2024, בהם נרשמו דפוסי הימור חשודים סביב שחקנים שיצאו מהמשחקים מוקדם או קיבלו מנוחה מפתיעה כדי להשפיע על תוצאות ההימורים.

במרכז הפרשה עומד טרי רוזיר, שחקן מיאמי היט, שלפי כתב האישום הודיע מראש למקורבים כי יעזוב משחק מוקדם בשל פציעה צפויה. ואכן, במהלך המשחק מול ניו אורלינס ב-2023 הוא ירד מהמגרש לאחר פחות מ-10 דקות. זמן קצר לפני כן נרשמו הימורים חריגים על כך שיפיק פחות נקודות מהממוצע העונתי שלו בהימור "OVER/UNDER".

איך ההימור עובד?

באתרי ההימורים המתקדמים, על כל שחקן מוצעת שורה של תחזיות. עבור משחקים בליגת ה-NBA אפשר למצוא הימורים של כמה נקודות, אסיסטים או ריבאונדים יבצעו שחקנים מרכזיים במשחקים. ההימור על "Under" (פחות מהממוצע שנקבע), כמו שנעשה במה שמתארים החוקרים, מניח שהשחקן יספק תפוקה נמוכה מהממוצע שלו. לדוגמא: אם רוזיר קולע בדרך כלל 18 נקודות, אתר ההימורים עשוי להציע "קו" של 17.5 נקודות, ומהמר שבחר ב-"Under" מרוויח אם השחקן קולע 17 נקודות או פחות.

כאשר אדם יודע מראש ששחקן יתחיל לשחק אך יעזוב מוקדם, מדובר במידע שנותן יתרון בלתי רגיל ששווה כסף ממשי, משום שהשוק מבוסס על הנחות שבהם השחקן ינסה לתת תפוקה מקסימלית. על פי הערכות, ההימורים הללו הונחו בהיקף של עשרות אלפי דולרים, והחוקרים מעריכים שהרווח הכולל מהעסקאות הבלתי חוקיות הגיע למאות אלפים.

החקירה הנוכחית כוללת גם את המאמן צ’ונסי בילפס (פורטלנד), העוזר לשעבר דיימון ג’ונס, והשחקן ג’ונטיי פורטר, שכבר הושעה מוקדם יותר השנה על הימורים דומים. לפי גורמי אכיפה, חלקם העבירו מידע על מנוחות שחקנים, הרכבים או פציעות לפני פרסום רשמי, וחלקם ניצלו קשרים עם אתרי הימורים כדי להעביר מידע באמצעות צדדים שלישיים.