אובר גברה על הציפיות לרבעון הראשון והמניה מזנקת ב-9%
חברת אובר UBER TECHNOLOGIES המספקת שירות קריאת הסעה דרך האינטרנט ברחבי העולם הכניסה ברבעון הראשון של השנה 8.82 מיליארד דולר לעומת צפי להכנסות של 8.72 מיליארד דולר.
החברה רשמה הפסד מתואם של 8 סנט למניה, טוב מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 9 סנט למניה. אובר ציינה כי ההפסד הנקי שלה ברבעון עמד על 157 מיליון דולר, מתוכם 320 מיליון דולר היו הטבה נטו עקב רווחים לא ממומשים על השקעות במניות.
החברה דיווחה על EBITDA מתואם של 761 מיליון דולר, גבוה מ-687 מיליון דולר שציפו האנליסטים. ההזמנות ברוטו ברבעון הגיעו ל-31.4 מיליארד דולר, עלייה של 19% משנה לשנה.
עבור הרבעון השני של 2023, אובר אמרה כי היא מצפה לדווח על הזמנות ברוטו של 33-34 מיליארד דולר, ו-EBITDA מתואם של 800 עד 850 מיליון דולר.
אובר הסתמכה במידה רבה על צמיחה בעסקי משלוחי המזון שלה במהלך מגיפת הקורונה, אך מגזר ההיסעים שלה עלה על הכנסות משלוחי המזון בכל רבעון של 2022, כאשר הנהגים החלו לנסוע יותר. מגמה זו נמשכה במהלך הרבעון הראשון של השנה, שכן מגזר ההיסעים של החברה דיווח על הכנסות של 4.33 מיליארד דולר בעוד שהמשלוחים דיווח על הכנסות של 3.09 מיליארד דולר. עסקי ההובלה של אובר רשמו מכירות של 1.4 מיליארד דולר ברבעון.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- אובר נכנסת לעולם משלוחי הרחפנים בשיתוף חברה ישראלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מספר צרכני הפלטפורמה הפעילים החודשיים טיפס ל-130 מיליון ברבעון הרביעי, עלייה של 13% משנה לשנה. במהלך התקופה בוצעו 2.12 מיליארד נסיעות בפלטפורמה, עלייה של 24% משנה לשנה.
מנכ"ל אובר דארא ח'וסרו-שאהי אמר כי החברה מתחילה את השנה בצורה חזקה. לדבריו, קנה המידה הגלובלי של החברה מספק לה גם "יתרון נתונים משמעותי" על פני מתחרותיה, שיאפשר לאובר להשתמש בפתרונות בינה מלאכותית גם לטובת הצרכנים וגם לטובת הרווחים של העסק. ח'וסרו-שאהי אמר כי אובר כבר משתמשת בבינה מלאכותית כדי לחזות זמני הגעה "מדויקים מאוד" לנסיעות ומשלוחים, וכדי לזרז את העבודה לנהג על ידי עיבוד מסמכים בצורה "מהימנה וחסכונית" יותר. "אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של שימוש במודלים גדולים של נתונים כדי לשפר את חוויות המשתמש והיעילות בפלטפורמה שלנו, ויש עוד בדרך", אמר.
מניית אובר עלתה ב-29% מתחילת השנה (וטרם פתיחת השנה היום) למחיר של 32.7 דולר ושווי שוק של 65.9 מיליארד דולר.
- 1.שרה 02/05/2023 16:23הגב לתגובה זויופי של סיבוב עשתה מניית אובר........

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
BYD (X)עצירה פתאומית - הרווח הנקי של BYD נפל ב-33%
יצרנית הרכב החשמלי הסינית רשמה את הנפילה החדה ביותר ברווח הנקי מזה שנים, על רקע התחרות בסין
ענקית הרכב הסינית BYD, יצרנית הרכב החשמלי הצומחת ביותר בעולם והיריבה המרכזית של טסלה, דיווחה היום על האטה משמעותית. הרווח הנקי שלה ברבעון השלישי צנח בשיעור חד של 33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-7.8 מיליארד יואן (כ-1.1 מיליארד דולר), תוצאה
חלשה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-9.6 מיליארד יואן.
התוצאות מעידות על הלחץ הגובר בפעילות בשוק הסיני, שהתאפיין לאחרונה ב"קמפיין" של הנחות אגרסיביות ומלחמת מחירים. זוהי ירידה רבעונית שנייה ברציפות ברווח הנקי, והיא משקפת שחיקה ברווחיות הליבה של החברה.
ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-195 מיליארד יואן, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל, ונפילה מול תחזית האנליסטים ל-216 מיליארד יואן. שולי הרווח הגולמי של החברה ירדו באופן משמעותי מ-21.89% ברבעון המקביל אשתקד ל-17.6% ברבעון הנוכחי.
נתח שוק ויצוא
למרות הירידה ברווח, BYD ממשיכה לשלוט בשוק הרכב החשמלי המקומי עם כ-30% מהשוק, אך מתמודדת עם תחרות גוברת מצד ג׳ילי וחברות מקומיות אחרות. כתוצאה מכך, החברה מאיצה מכירות בחו"ל, עם מפעלים בברזיל, הונגריה, אינדונזיה, תאילנד, טורקיה ואוזבקיסטן, וצוות משלוח של
שמונה אניות ייעודיות. בנוסף, החברה מצפה להציג בקרוב פריצות דרך טכנולוגיות, כולל סוללה חצי-מוצקה ותהליך ייצור חדש שיקל על משקל הרכב ויפשט את ההרכבה.
ואכן, היצוא הוא נקודת אור בדוחות. יצוא הרכבים של BYD בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינק ב-14%
ל-705 אלף יחידות, והחברה עומדת בדרכה להשיג את יעד היצוא השנתי שלה (800 אלף עד מיליון רכבים). BYD היא מנוע הצמיחה המרכזי של יצוא הרכב החשמלי הסיני, כשהיא מחזיקה בכ-40% מסך היצוא של רכבים חשמליים מסין.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקבוצה, שחזתה מכירות כוללות של 4.6 מיליון מכוניות
השנה, הציבה יעד מכירות שנתי ארוך טווח של 10 מיליון מכוניות, מחציתן מגיעות מחוץ לסין.
