גיימסטופ נסחרת ב-128 דולר, האנליסטים מעריכים שהיא שווה 30 דולר; הכיצד?
בעקבות שלל האירועים וההודעות, נסחרה מניית גיימסטופ GAMESTOP CORP בתנודתיות גבוהה בשבוע האחרון. הסוחרים במנייה לא מוותרים על אחזקה במניה התנודתית. כמו כן, נראה שהשורטיסטים שהימרו נגד המניה, מתמעטים. יותר נכון - מתייאשים. המניה נסחרת הרבה מעל הערך הכלכלי שלה, אבל היא לא באמת יורדת למחיר הריאלי.
ביום שישי, מניית גיימסטופ נסגרה בשער של 128.5 דולר. מדובר בעלייה של 65% מהשפל של 52 שבועות, שעמד על 78.1 דולר. ואולם שער הסגירה הזה מהווה ירידה של כמעט 48% משיא של 52 שבועות, שעמד על 247.5 דולר. המנייה גם רחוקה מאוד משער השיא של 347.5 דולר שנרשם ב-27 בינואר 2021.
אף שרבים בפורום ההשקעות הפופולרי WallStreetBets של Reddit נואשו ממניות גיימסטופ וזנחו אותן, החברה צברה קהל מעריצים בכמה קבוצות ברשת רדיט. אלה המשיכו לעקוב אחר הפיתולים והתפניות של המניה, ודחקו במשתמשי Reddit אחרים לקנות ולהחזיק במניות גיימסטופ. זאת, במטרה להגביל את כמות המניות הזמינות למוכרי שורט פוטנציאליים ואת האפשרות שלהם לבצע ספקולציות על חשבון המניה. (מוכר בחסר הוא משקיע שמוכר במחיר גבוה, תוך שהוא סומך על ההנחה שהמחיר שלהן ירד ואז יקנה בנמוך את המניות שמכר ביוקר מ.כ.). בשוק מעריכים כי 13.3 מיליון מניות גיימסטופ נמכרו בשורט לאחרונה, שהן כ-21% מסך כל המניות הזמינות למסחר.
ההשפעה האפשרית של הפיצול על מחיר המניה
בפורומים של גיימסטופ ברדיט, חגגו המשתמשים את פיצול המניות הקרוב של ארבע מניות חדשות על כל מניה ישנה אחת. זאת משום שלדעת רבים מהם הדבר יאלץ יותר מוכרי שורט לכסות, מה שיגרום להם לכאורה הפסדים וישחרר את הלחץ של השורטיסטים על המניה.. ואולם לדעת אחרים, פיצול מניות אינו משפיע בדרך כלל על מוכרי שורט מכיוון שמניותיהם בחסר מותאמות באופן אוטומטי לפיצול והמניות הנוספות מקזזות את קפיצת המחירים. עם זאת, במקרים שבהם פיצול מניות נחשב לסימן חיובי שישפיע על המחירים העתידיים, סוחרי שורט עלולים להילכד בתוך המומנטום החיובי בטווח הקצר בגלל תנודתיות פתאומית. לפיצול עשויה להיות גם השפעה על המסחר באופציות.
- גיימסטופ מזנקת 5% - מה הסיבה?
- שורט סקוויז: אופן דור מזנקת 1,800% בפחות מ-3 חודשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר החדש של מניית גיימסטופ אחרי הפיצול ותמחור האופציות הנלוות אליו, יכול לפתוח את הדלת למשקיעים שאולי נרתעו בעבר מרכישת המניה, בגלל המחיר הגבוה שלה. פנייה לקונים פוטנציאליים חדשים עשויה להפיח רוח חיים במניה.
משקיעי גיימסטופ ב-Reddit, (שמכנים את עצמם "קופים"), מתרגשים גם מתוכניות החברה להשיק שוק לאסימונים שאינם ברי השגה. עם זאת, מרבית המומחים סקפטים לגבי הנושא. לקוחות הליבה של גיימסטופ הם גיימרים המשחקים באמצעות קונסולה, בעוד ש-NFT זמין בעיקר במשחקי מחשב, ואין כמעט חפיפה בין בסיס הלקוחות של גיימסטופ לבין סוחרי NFT.
יעד המחיר של המנייה, לדעת האנליסטים, הינו 30 דולר, עמוק מתחת למחיר המניה בשוק ואולם משתמשי Reddit ממשיכים לקנות, וסוחרי השורט נפגעו מעליית המחיר, וממעמלות הגבוהות שהם משלמים על מנת ללוות מניות. מחיר המניה לא יורד, למרות התחזיות, פשוט משום שחסידי מניית גיימסטופ המתרכזים ברדיט, ממשיכים לקנות ולמנוע את הירידה הצפויה בשער המניה.
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
- 1.אורן 12/07/2022 12:04הגב לתגובה זוהם חורי תחת עלובים שהקרנות הגדולות קנו אותם ומשלמים להם עבור הכתבות השקריות שאף אחד לא מאמין להם..
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
