וול סטריט
צילום: Ahmer Kalam, Unsplash

המניות החמות היום בוול סטריט; החוזים עברו לעליות

מה קורה במניות טסלה, אנבידיה, האם הריבית תרד ומה קורה בקריפטו?

רוי שיינמן | (3)
נושאים בכתבה אנבידיה טסלה

החוזים העתידיים בעליות קלות לקראת החלטת הפד על הריבית. חוזי הדאו ג'ונס בעלייה של 0.1%, ה-S&P 500 בעלייה של 0.3%, הנאסד"ק 100 בעלייה של 0.3%. כולם ממתינים למילה מג'רום פאוול, יו"ר הפדרל, שיכול להשפיע על הכיוון של השווקים. אין באמת ציפיות להפחתת ריבית, אבל מה שחשוב יהיה הטון וההתייחסות לגבי ההמשך.

העליות בחוזים העתידיים מגיעות אחרי יום לא פשוט בשווקים – אתמול הנאסד"ק הוביל את הירידות, בעיקר בגלל צניחה של 5.3% בטסלה ו-3.4% באנבידיה, שתי חברות שמושפעות מחששות כלכליים ומתנודות סביב מדיניות המכסים של טראמפ. אבל הבוקר התמונה משתנה, לפחות בינתיים. עם זאת, מדד הפחד (ה-VIX) – שמראה כמה השוק מפחד – נשאר גבוה, זה אומר שהמשקיעים עדיין מאוד חוששים מירידות.


המניות החמות: מה קורה בטרום-מסחר?


אנבידיה (NVDA): אחרי ירידה של 3.4% אתמול בכנס ה-GTC השנתי, שם המנכ"ל ג'נסן הואנג חשף שבבים חדשים מסדרת Rubin, שיתוף פעולה מורחב עם ג'נרל מוטורס ודגמי AI לרובוטים, המניה מטפסת ב-1.2% בטרום-מסחר. המשקיעים עדיין מעכלים את החדשות, והכנס ממשיך להיות מוקד עניין – במיוחד למגזר ה-AI שמוביל את השוק.


טסלה (TSLA): המניה עולה ב-3.1% בטרום-מסחר ל-233 דולר, אחרי צניחה של 5.3% אתמול ו-4.8% ביום שני. אנליסטים בקנטור פיצג'רלד שדרגו את ההמלצה ל"קנייה" עם מחיר יעד של 425 דולר, למרות ירידה של 44% מתחילת השנה על רקע מכירות חלשות ומחאות נגד אלון מאסק. בראיון לפוקס ניוז אתמול, מאסק התייחס למחאות ואמר: "טסלה היא חברה של שלום, לא עשינו שום דבר נורא."

ג'נרל מוטורס (GM): המניה עולה ב-0.4% בטרום-מסחר, אחרי ההודעה על השותפות החדשה עם אנבידיה בתחום הרכב האוטונומי שהוכרזה אתמול. המשקיעים עדיין שוקלים את ההשפעה ארוכת הטווח.

חברות נוספות: אוטודסק עולה 1.4% בטרום-מסחר אחרי דיווח וול סטריט ג'ורנל על קרב שליטה עם משקיעים אקטיביסטים. מניית ג'ילד נופלת 2.8% בגלל חששות מקיצוץ תקציבי ממשל לטיפול ב-HIV, ו-HealthEquity צונחת 16% אחרי תחזית רווחים חלשה.


מה צפוי מהפד?


רוב המומחים בטוחים שהפדרל ישאיר את הריבית כמו שהיא – בין 4.25% ל-4.5%. אבל העיניים נשואות ל"תרשים הנקודות" שייצא עם ההחלטה ולדברים של פאוול ב-23:30 שעון ישראל. אם הוא ירמוז שהפד מודאג מהאטה בכלכלה – שוק עבודה חלש או צריכה נמוכה – וישאיר פתח להורדת ריבית ב-2025, זה יכול להרים את המניות, במיוחד את אלה שרגישות לסיכונים.

קיראו עוד ב"גלובל"


השוק מוריד את הצפי שלו להורדות ריבית השנה באופן כללי. בשבוע שעבר פרסמו מספר כלכלנים מבנק אוף אמריקה שבבחינה של הרכיבים מדד המחירים לצרכן של פברואר שנכללים במדד ה-PCE, עולה כי המדד צפוי להציג אינפלציה של 2.7% בפברואר, לעומת 2.6% בינואר. זה מעיד שלמרות שמדד המחירים לצרכן העיד על האטה בפברואר, ייתכן והאינפלציה עדיין בכלל בעלייה. הנתונים הביאו לירידה בציפיות להורדת ריבית בהחלטת מאי מ-52% ל-30%, כאשר יש אפילו כלכלנים שכבר מדברים על אפשרות של 0 הורדות ריבית ב-2025.


ומה עם הקריפטו?

גם שוק הקריפטו מושפע מהציפייה לפדרל. הביטקוין עלה ב-1.4% ל-83,181 דולר, וה-XRP טיפס ב-2.4%. אם פאוול ירמוז על ריבית נמוכה יותר בהמשך, זה עשוי לדחוף את המטבעות הדיגיטליים עוד למעלה, כי משקיעים יחפשו תשואה גבוהה יותר בנכסים מסוכנים.


בינתיים שוק הקריפטו די מדשדש אחרי שבועות תנודתיים. לפני מספר שבועות טראמפ פרסם ברשת Truth שהוא הורה להקים רזרבות קריפטו לאומיות. הקריפטו קפץ מתוך הנחה שזה אומר שהממשל ירכוש מטבעות דיגיטליים בשוק, אך מאוחר יותר באותו שבוע טראמפ אכזב את המשקיעים כשציין שהרזרבות יכללו רק מטבעות שהממשל החרים מעבריינים ולא יכללו רכישות נוספות. הביטקוין שהספיק באותו שבוע לקפוץ עד 96 אלף דולר למטבע חזר בחזרה ל-80-83 אלף למטבע שם הוא מדשדש עד היום.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 19/03/2025 15:44
    הגב לתגובה זו
    כמו בארץ ... דקות לפתיחה והעליות אוטוטו נמחקות שם מחלת מאניהדיפרסיה
  • 2.
    השוק הדובי ימשך עוד שנה 19/03/2025 15:00
    הגב לתגובה זו
    תצילו את הפנסיה וצאו מהסנופי 500 וממניות הבורסה הישראלית.
  • 1.
    ארהב בפשיטת רגל 19/03/2025 14:12
    הגב לתגובה זו
    הבורסה בארהב וישראל תרד עוד 70 אחוז לסנופי 500 שער 2000ארהב הולכת למיתון וגם הכלכלה הישראלית.
Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיותWearable Devices, צילום: רשתות חברתיות

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום

חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה Wearable Devices

אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט.  Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.

הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.

מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)

שנים של מו"פ ונקודת המפנה?

כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.

אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

בואינג
צילום: טוויטר

מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה

נחיתת חירום דרמטית: שני פצועים קל והיעדר שריפה מעלים שאלות על אמינות החיישנים



עמית בר |

שני נוסעים נפצעו קל בפינוי חירום של מטוס יונייטד איירליינס שנאלץ לנחות בנמל התעופה קנסאי באוסקה, יפן. טיסה מספר 32, שהמריאה מנמל נריטה בטוקיו בדרכה לסבו שבפיליפינים, סטתה ממסלולה לאחר התרעה על חשש לשריפה במחסן המטען. הצוות ביצע נחיתת חירום בטוחה.

במטוס הבואינג 737-800 היו 135 נוסעים ושבעה אנשי צוות. הפינוי בוצע באמצעות מגלשות חירום כנדרש בפרוטוקול, והנפגעים, שנפצעו במהלך הירידה במגלשות ,הועברו לבתי חולים מקומיים במצב קל. יתר הנוסעים הוסעו לטרמינל באוטובוסים. בדיקה ראשונית של המטוס לא העלתה סימנים לשריפה, מה שמעלה חשד להתרעת שווא.

הבואינג 737-800: סוס העבודה של התעופה נתקל בבעיות חיישנים

הבואינג 737-800 נחשב לאחד המטוסים האמינים ביותר לטיסות בינוניות, עם רקורד בטיחות מרשים מאז שנות ה-90. עם זאת, הדגם חווה מדי פעם תקלות בחיישנים ומערכות התרעה שגורמות לנחיתות חירום מיותרות. במקרה הנוכחי, ההתרעה התמקדה באזור המטען , אזור רגיש במיוחד מבחינה בטיחותית, אך מערכות גילוי אש עלולות לייצר התרעות שווא עקב עשן קל או התחממות זמנית של רכיבים.

האירוע באוסקה מצטרף לשורה ארוכה של תקריות שפקדו את יונייטד בשנים 2024-2025. החברה התמודדה עם בעיות מנוע, אובדן חלקים חיצוניים במהלך טיסה ותקלות חיישנים מרובות שגרמו לסטיות מסלול. רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) הגבירה משמעותית את הפיקוח על החברה, כולל פתיחת חקירות שגרמו לירידות חדות במניית החברה.

מומחי תעופה מזהירים כי הצטברות תקלות עלולה להצביע על בעיות מערכתיות בתחזוקה או בבקרת איכות, מה שמעמיד את יונייטד תחת לחץ כבד מצד רגולטורים בארצות הברית וביפן כאחד.