שוק האג"ח ממתין לפתיחת השבוע בוול סטריט, שוק ההנפקות ממשיך להתחמם
אג"ח הממשלתיות מסוג שחר וגליל פותחים את הבוקר במגמת יציבות וללא תנודות משמעותיות, וכך גם מדדי התל-בונד שממשיכים לשבור שיאים חדשים מדי יום ונסחרים בפתיחת המסחר בעליה קלה של 0.1%.
האג"ח הממשלתיות מסוג שחר וגליל סגרו את היום בירידות קלות, ואילו מדדי התל-בונד שממשיכים לשבור שיאים חדשים מידי יום המשיכו במסעם צפונה.
האג"ח של אפריקה ממשיכות להפגין עוצמה, הפעם בעקבות הודעה על סגירת עסקה למכירת חלקה בבנין אפריקה ישראל בתל אביב. האג"ח של הקבוצה עלו היום בכ- 1% בממוצע ומשלימות זינוק של כ- 30% בשבועיים.
שוק ההנפקות ממשיך להתחמם, אתמול אחה"צ נערכו שתי הנפקות לציבור של חברת אשטרום ושל חברת אלביט הדמיה. אג"ח של אשטרום הונפקו לציבור בתשואה של גילון 817 עם מרווח של 2.4%, כפי שרשמנו לפני כשבוע, האופנה של הנפקות אג"ח הצמודות לגילון הולכת ומתרחבת בגלל עלות הגיוס הנמוכה יחסית, ומנגנון ההתמודדות מול סיכוני ריבית ואינפלציה.
אלביט הדמיה השלימה בהצלחה את המכרז הציבורי שלה שנערך אתמול בין השעות 15:30-16:30 אחה"צ, וכך גויסו 155 מיליון ש"ח באג"ח סטרייט באמצעות הרחבת סדרה ו' הסחירה הצמודה למדד המחירים ובתשואה של 5.5% למח"מ 3.2 שנים. כמו כן, גויסו 119 מיליון ש"ח באג"ח להמרה בתשואה של 4.78% שקלי למח"מ של 4 שנים, שער ההמרה הינו 128 ש"ח.
היום יערך המכרז המוסדי של בנק דקסיה המדורגות AA-negative , ההנפקה על סך של 100 מיליון ש"ח למח"מ של 4.2 שנים, מוצע בריבית מקסימום של 3.6%.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?