
שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
התכנית של צ'ק פוינט, SecureAcademy, נועדה לשלב תכנים טכנולוגיים עדכניים של צ'ק פוינט בתוך הלימודים האקדמיים או ההכשרות המקצועיות של המוסד, ובכך להכשיר את הסטודנטים לעבודה מעשית בתעשייה עם טכנולוגיות צ'ק פוינט; ההכשרה כולל קורסים כמו: ניהול ותחזוקת סביבת אבטחה, אבטחת ענן ומוביל, אופטימיזציה ופתרונות אבטחה מרובי שכבות
השבוע התקיים במשרדי צ׳ק פוינט בתל אביב אירוע מיוחד לציון השקת שיתוף הפעולה בין החברה לביה"ס לסייבר והייטק הפועל במסגרת המערך לתכניות יעודיות ומיזם "אקדימה" של אוניברסיטת בר-אילן. במסגרת שיתוף הפעולה, תכני הסייבר המתקדמים של צ’ק פוינט ישולבו בתוכניות ההכשרה והלימודים של בית הספר להייטק ולסייבר של האוניברסיטה.
לאירוע הגיעו בכירים מצ׳ק פוינט ומאוניברסיטת בר־אילן לצד כ-250 בוגרי ביה"ס להייטק וסייבר שלקחו חלק בהרצאות ובהצגת התכנית שנועדה להכשיר את דור העתיד של מומחי הסייבר בישראל. בין הדוברים: שרון
שוסהיים, סמנכ"ל לקוחות בצ׳ק פוינט, וזהר ינון, משנה בכיר לנשיא ומנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן, שעמדו על חשיבות החיבור בין האקדמיה לתעשייה ועל הצורך בהעמקת ההכשרה המעשית בתחומי הגנת הסייבר.
תכנית SecureAcademy של צ'ק פוינט נועדה לשלב תכנים טכנולוגיים עדכניים של צ'ק פוינט בתוך הלימודים האקדמיים או ההכשרות המקצועיות של המוסד, ובכך להכשיר את הסטודנטים לעבודה מעשית בתעשייה עם טכנולוגיות צ'ק פוינט. ההכשרה כולל קורסים כמו: ניהול ותחזוקת סביבת אבטחה, אבטחת ענן ומוביל, אופטימיזציה ופתרונות אבטחה מרובי שכבות.
השת"פ, בהובלת ערן שחם מביה"ס להייטק וסייבר של בר-אילן, נועד לתת מענה למחסור הקריטי במומחי סייבר בישראל ובעולם: "שיתוף הפעולה ביננו יאפשר הוראה ברמה הגבוהה ביותר, באמצעות חומרי למידה מקוריים, שתוביל את הלומדים בקורסים ללמידה חווייתית ומעמיקה של עולמות הסייבר. כעת, ביה"ס להייטק וסייבר של אוניברסיטת בר-אילן יהפוך למרכז ההכשרות הגדול ביותר לטכנולוגיות צ'ק פוינט בישראל".
- מניית צ'ק פוינט מזנקת - הרווח מעל הציפיות, ההזמנות זינקו ב-20%
- צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זהר ינון, משנה בכיר לנשיא ומנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן: "אוניברסיטת בר-אילן צמחה והפכה לאוניברסיטה השניה בגודלה בישראל לצד החלק האקדמי, אנחנו מאמינים בחשיבות של למידה מתמשכת והכשרות מקצועיות, גם לאחר סיום התואר, דרך יחידות כמו בית הספר להייטק וסייבר. שיתוף הפעולה הזה, שמתמקד בין היתר בהכשרת הדור הבא של מומחי סייבר במסגרת תוכניות כמו SecureAcademy של צ'ק פוינט, הוא בעל פוטנציאל אדיר גם בתחומים אחרים בהם פועלת האוניברסיטה, כמו מחקרי Deep-Tech ופיתוחים בשיתוף מערכת הביטחון וגופי התעשייה השונים"
שרון שוסהיים, סמנכ"ל לקוחות בצ'ק פוינט, הוסיף כי "החברה רואה חשיבות עליונה
בהכשרת מומחי הסייבר של העתיד, במיוחד בישראל, שבו תחום הסייבר מהווה מוקד ידע והשפעה גלובלי. 'אנו גאים לשתף פעולה עם ביה"ס להייטק וסייבר של אוניברסיטת בר-אילן, אשר מפגין מצוינות אקדמית וחיבור עמוק לצרכים המעשיים של התעשייה. שותפות זו תבטיח כי בוגרי התוכנית יצוידו
בכלים המקצועיים הנדרשים להתמודד עם איומי הסייבר המורכבים ביותר כיום."
חברת הסייבר הישראלית Tenzai מגייסת 75 מיליון דולר
- הכלי החדש של גוגל מפיל את מניות חברות התיירות
- סטארט-אפ הסייבר Mate מגייס 15.5 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?
הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.
גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה
לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .
זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.
מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- איך מתמודדים עם בוס רעיל בלי לאבד את מקום העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע.
ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה
באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין, תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.

הכלי החדש של גוגל מפיל את מניות חברות התיירות
כלי הבינה המלאכותית החדש של ענקית הטכנולגיה, שהושק אתמול, משנה את כללי המשחק בתחומי התיירות והתעופה: הצרכנים יכולים למצוא בקלות דילים זולים תוך שימוש בשפה חופשית, חברות התיירות נלחצות, וחברות התעופה מנסות להבין אם מדובר באיום - או בהזדמנות עבורן
גוגל GOOGL חשפה אתמול כלי חדש שמבוסס על בינה מלאכותית (AI) ומשלב את יכולות השפה המתקדמות שלה עם נתוני Google Flights. המוצר, שנקרא Flight Deals, מיועד בעיקר למטיילים שמוכנים להתגמש תמורת מחיר נמוך, והוא כבר זמין גם בישראל ובעברית, כמו גם במדינות רבות אחרות בעולם. מאחורי ההשקה עומד מהלך רחב יותר של גוגל בתחום הנסיעות והתיירות, שבמסגרתו היא משלבת AI בכל שלבי תכנון החופשה.
לפי ההודעות הרשמיות והדיווחים בכלי תקשורת בינלאומיים, Flight Deals מאפשר להקליד בקשה חופשית, כמו “שבוע בחורף בעיר טובה לאוכל, רק טיסה ישירה" - ולקבל בתוך שניות דילים אמיתיים מתוך מאות חברות תעופה ואתרי הזמנות. המערכת מבינה העדפות בניסוח יומיומי ומתרגמת אותן לכרטיסי טיסה זמינים בזמן אמת, הודות לחיבור המלא למאגר המחירים העצום של Google Flights. בניגוד לסוכני AI קיימים, שמסתמכים לרוב על ממשקים של צד שלישי ולכן מספקים תוצאות כלליות, גוגל מפעילה מנוע טיסות עצמאי משלה - מה שמקנה לה יתרון תחרותי משמעותי.
אבל בעוד שהצרכנים נהנים מפשטות של “דברו איתנו כמו עם חבר", לצד איתור דילים שלא תמיד קל לגלות בחיפוש ידני, ההשפעה הכלכלית של המהלך מורגשת היטב. על פי הדיווחים בשווקים, מניות של חברות תיירות מרכזיות רשמו אתמול ירידות לאחר ההכרזה, כשהמשקיעים מנסים להעריך את גודל האיום על המודלים העסקיים מבוססי העמלות. בין החברות שרשמו ירידות אתמול נמצאות אקספדיה EXPE , בוקינג BKNG ועוד. אתרי הזמנות רבים בונים את הכנסותיהם סביב תיווך בין חברות התעופה לצרכנים, וגוגל - בזכות הנתונים שבידיה והגישה הישירה אליהם - מציעה לצרכן קיצור דרך שעוקף חלק מהשחקנים המסורתיים. המשמעות היא פוטנציאל לפגיעה בהכנסות של סוכנויות נסיעות דיגיטליות, חברות במתמקדות בחיפוש וגורמים מסחריים שמסתמכים על נראות במנועים חיצוניים.
איום על חברות תעופה או כלי שעשוי להגביר ביקושים?
התגובה בשוק ההון משקפת את החשש שהדרך שבה צרכנים מזמינים טיסות עומדת להשתנות. Flight Deals עשוי לצמצם את הצורך להשוות מחירים בין עשרות אתרים, ולפשט את המסע הצרכני לנקודה שבה משתמש מזין בקשה כללית, ומקבל מייד שורה של הצעות רלוונטיות. עבור חברות תעופה מסוימות, מדובר באיום על יכולתן לקדם ערוצים ייעודיים או מסלולים מסחריים. מנגד, חלק מהפרשנים מציינים כי כלי כזה עשוי להגביר ביקושים עבור מובילים שמציעים תעריפים תחרותיים, משום שהוא יכול לחשוף דילים שהצרכן לא היה מוצא בקלות לבד.
- באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה הסחירה הגדולה בתיק
- גוגל ודיסני נכנסות למלחמה - מיליוני צופים נותרו ללא ESPN ו-ABC
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזירה הרחבה יותר, Flight Deals מצטרף לשלל כלים חדשים שגוגל מציגה בתחום הנסיעות - החל ממצב AI Mode שמאפשר לבנות מסלולי טיול מלאים, ועד ממשק גרפי דמוי קנבס שמרכז רעיונות, מפות והמלצות. המטרה של גוגל, כפי שעולה מהמקורות, היא להפוך את תכנון החופשה לתהליך שבו העוזר החכם יוזם, מגיב, ומעדכן את התכנון בזמן אמת. שילוב שכזה מעביר חלק מהשליטה בשוק הנסיעות לידיים של מי שמחזיקה בנתונים ובהבנת הכוונה הצרכנית, ובמקרה הזה - גוגל.
