בשורה התחתונה תפרון עוברת להפסד: מדווחת על הפסד של 2.5 מ' ד'
חברת תפרון, יצרנית מוצרי הלבשה תחתונה, הלבשת ספורט ובגדי ים בטכנולוגיית האל-תפר, פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני בפרט ולמחצית הראשונה של שנה בכלל.
מהדוחות עולה, כי ההכנסותיה לרבעון השני הסתכמו ב- 48.6 מיליון דולר, גידול של 19.7%לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לרבעון השני, החברה הודיעה על הפסד נקי של 2.5 מיליון דולר, שהם הפסד של 0.12 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 800 אלף דולר, או 0.04 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.
מהחברה נמסר כי, "הירידה בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מהפיחות החד של הדולר אל מול השקל. בנוסף, האתגרים התפעוליים קצרי הטווח אשר ניצבו בפני חטיבת Hi-Tex המשיכו להגדיל עלויות. כפי שדווח בשני הרבעונים הקודמים, אתגרים אלה נובעים בעיקר מעקומת הלמידה הדרושה לייצור מגוון מוצרים חדשים ומורכבים בקדמת הטכנולוגיה, שהוזמנו במנות ייצור קטנות למספר רב של סוגי מוצרים. בנוסף, הפיחות החד בדולר לעומת השקל ברבעון הנוכחי הגדיל את השווי הדולרי של ההתחייבויות השקליות של החברה וכתוצאה מכך - את הוצאות המימון."
למחצית הראשונה של השנה, ההכנסות הסתכמו ב- 99.6 מיליון דולר, גידול של 11.4% בהשוואה להכנסות של 89.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מעלייה במכירות של מוצרי הלבשת הספורט ובגדי הים. גידול זה קוזז בחלקו על ידי ירידה קלה במכירות מוצרי הלבשה תחתונה. ההפסד הנקי הסתכם ב- 3.2 מיליון דולר, הפסד של 0.15 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח של 4.6 מיליון דולר, או 0.21 דולר למניה בדילול מלא, בתקופה המקבילה אשתקד.
"בעודנו שבעי רצון מהעלייה במכירות בכל קווי המוצרים שלנו, המשכנו להציג הפסד תפעולי והפסד נקי. כפי שציינו ברבעון הקודם, מאמצנו מופנים כעת לפתרון האתגרים התפעוליים בחטיבת Hi-Tex , ששוחקים את הרווחיות שלנו. במהלך הרבעון השני התחלנו לראות את הפירות של מאמצים אלה, אשר באו לידי ביטוי בגידול בייצור ובמכירות של חטיבת Hi-Tex בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים.", הגיב מנכ"ל החברה, מר יוסף שירן.
"אנו מאמינים כי שיפור זה יימשך גם ברבעון השלישי והוא יוביל להגדלת כושר הייצור יחד עם שיפור הרווחיות של חטיבת Hi-Tex. בנוסף, האסטרטגיה שלנו להרחבת בסיס הלקוחות הצליחה במהלך הרבעון וקיבלנו הזמנות ראשונות ממספר לקוחות, לרבות Eddie Bauer, The North Face, ו- Wacoal. הזמנות אלה מגוונות ומרחיבות את במקורות בסיס הלקוחות והכנסות שלנו. אנו צופים כי הזמנות אלה יסופקו ברבעונים הקרובים", הוסיף שירן.
בעניין התחזית, הסביר שירן כי, "לאור הירידה העונתית של קו מוצרי בגדי הים, הרי שבעוד אנו צופים כי ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהרבעון השני, דבר אשר יגרום לגידול בהפסד התפעולי ברבעון השלישי, אנו צופים כי סך כל המכירות ברבעון השלישי יהיה גבוה בכ- 25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וכי תהיה צמיחה במכירות בכל קווי המוצרים. המשך הצמיחה במכירות ושיפור ברווחיות, עם המשך יישום התוכנית התפעולית, אמורים להוביל לשיפור בתוצאותינו הכספיות לקראת סוף השנה."