שירות התעסוקה: עלייה במספר דורשי העבודה בחודש יולי

עם זאת, נרשמה ירידה בשיעור דורשי העבודה המצויים בעומק האבטלה. הנתונים בניכוי עונתי מצביעים על עליה בשיעור של 1.7% במספרם הכללי של דורשי העבודה (206.6 אלף - יולי 2007), בהשוואה לחודש קודם (203.1 אלף – יוני 2007)
שהם לוי |

מנכ"ל שירות התעסוקה, אסתר דומיניסיני מודיעה כי בחודש יולי הסתכם מספרם של דורשי העבודה ב-204.5 אלף זאת בהשוואה ל-219.8 אלף בחודש מקביל אשתקד (יולי 06) ) ול-197.9 אלף בחודש קודם (יוני 07)- נתונים מקוריים. עם זאת, נרשמה ירידה בשיעור דורשי העבודה המצויים בעומק האבטלה.

הנתונים בניכוי עונתי מצביעים על עליה בשיעור של 1.7% במספרם הכללי של דורשי העבודה (206.6 אלף - יולי 2007) בהשוואה לחודש קודם (203.1 אלף – יוני 2007). במספרם של דורשי עבודה שאינם אקדמאים וללא תובעי הבטחת הכנסה חלה עלייה בשיעור של 1.3%. במספרם של דורשי עבודה תובעי הבטחת הכנסה חלה עליה בשיעור של 2.1%, ואילו במספרם של דורשי עבודה שהינם אקדמאים ללא תובעי הבטחת הכנסה חלה עלייה בשיעור של 0.2%.

ניתוח הנתונים המקורים מלמד על עלייה בשיעור דורשי העבודה המבוגרים (מעל גיל 45), בממוצע חודשי בשנת 2007 (ינואר-יולי) מסתכם מספרם בכ-96 אלף והם מהווים 47.1% מכלל דורשי העבודה. בשנת 2005 שיעורם היה כ- 43% ובשנת 2006 כ- 44.5%.

מן הראוי לציין, כי הנתונים מושפעים גם מהעובדה כי בחודש יולי נרשמו בשרות התעסוקה כ- 1.5 אלף דורשי עבודה חדשים זו"ש (זיקנה ושארים) שהיו פטורים בעבר ממבחן תעסוקה, (המשך ביצוע השינויים שנקבעו בזמנו בחוק ההסדרים בשנת 2003). בהתאם למדיניות שר התמ"ת, אלי ישי, גובשה בשירות התעסוקה תוכנית פעולה לטיפול באבטלה בקרב בני 45+ .

בחודש יולי נרשמה ירידה של 1.5% בשיעור דורשי העבודה המצויים בעומק אבטלה: מבין דורשי העבודה 39.6% (81.0 אלף) צברו בחודש יולי מעל 270 ימי אבטלה ויותר במשך 12 החודשים האחרונים, זאת לעומת 41.1% בחודש יוני (07) .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.