Sealion7. צילום יואב פולסSealion7. צילום יואב פולס

ה Sealion של BYD - קרוסאובר קופה בסגמנט הכי נחשק

ה Sealion7 של BYD נכנס לקטרוגיה הנחשקת של קורסאוברים חשמליים בתצורת קופה.

כיול המתלים אינו הולם את הספק המנוע, והטווח המוצהר לא ריאלי. שני אלה לא פוסלים את הרכב שהחבילה הכוללת שלו מרשימה וראויה.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, הספק

פחות אהבנו: מתלים, טווח בפועל

ציון מסכם במדד פולס: 4.2

יואב פולס |
נושאים בכתבה BYD SEALION 7

ה – Sealion 7 שהושק ממש לאחרונה נוחת במערכת ביזפורטל למבחן מסקרן. ב BYD לא שועים לתחינתנו לקבל את אחד מדגמי ההנעה האחורית, ומוסרים לנו את מפתחות דגם האקסלנס הבכיר עם ההנעה הכפולה.

ה - Sealion 7 הוא הדגם החדש ביותר של BYD בישראל, במבנה של קרוסאובר קופה, אם כי העיצוב פחות מוחצן מזה של מתחריו, אליהם נגיע בהמשך.

תעודת חובה
קטגוריה        קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים        אורך 4.83 /רוחב 1.925 /גובה 1.62 /בסיס גלגלים 2.93
מספר מושבים    חמישה
הנעה                 חשמלית אחורית  /  חשמלית כפולה בדגם ה Excellence
הספק ומומנט    החל מ 231 כ"ס ו 38.75 קג"מ ועד 531 כ"ס ו 70.4 קג"מ
סוללה וטעינה        71.8Kwh / 82.5kwh / 91.3Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 150Kw/ 230Kw
טווח ותקן        החל מ 440 ק"מ ועד 540 ק"מ. WLTP.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים EuroNcap        
מחיר                החל מ 219.0 אש"ח ועד 263.0 אש"ח


           

BYD Sealion7. צילום יואב פולס
   


 עיצוב חיצוני ופנימי

ב BYD מצליחים מזה תקופה לעצב את מגוון הדגמים עם זהות ברורה. אם בעבר יצרניות התקשו לתת זהות לכלי רכב חשמליים עקב העדר גריל קדמי, כבר זמן נראה כי המכשול הזה הוסר, וכך גם ב Sealion 7. יחידות תאורה קדמיות צרות, משולבות פס לד מתחת ליחידה הראשית, חרטום מחודד, כונס אוויר תחתון, קצת פיסול על מכסה ה'אין מנוע'. קורת A קדמית בצבע המרכב, יתר הקורות מושחרות, פלסטיקה שחורה בחיפויי בתי הגלגלים. מאחור יחידות תאורה מחוברות. מה שפעם היה פס לד דק בין היחידות מאחור מתחיל להתעבות. קו החלונות עולה המתינות מהחלק הקדמי עד השמשה האחורית ומקנה לרכב מראה כאילו הוא מעט רוכן קדימה. סה"כ המראה החיצוני נאה, מזוה לחלוטין עם BYD, ואם יש לי ביקורת על העיצוב החיצוני הוא שמעצבי BYD לא אזרו אומץ לקחת את העיצוב עוד כמה צעדים לכיוון האגרסיבי / דרמטי, ופחות להיראות כמו גירסת קרוסאובר קופה של ה Seal, אם באמת רוצים להתחרות במכוניות הדומיננטיות בסגמנט.

העיצוב הפנימי גם הוא BYD טיפוסי. לוח מחוונים בגודל ''10.25, עם מגוון תצוגות, מסך מולטימדיה בגודל ''15.6, מסתובב כמובן למצב אופקי או אנכי, סימן ההכר של BYD. מאוד אהבתי את הקווים הזורמים בעיצוב החיפוי של הדלתות הקדמיות, גם אם הוא לא הכי פרקטיים. לא אחת מאתי את עצמי מלטף אותם כאילו ללמוד על כוונת המעצב כשהוא צייר את הסקיצה הראשונה עם עיפרון. (עזבו שלא היה שם שום עיפרון אלא עט על צג מגע). הקונסולה המרכזית מעט רחבה מדי לטעמי, עם זאת יש בה משטח טעינה אלחוטי, אותו בורר הילוכים מוכר של BYD, בורר מצבי נהיגה ורגנרציה (אני מחכה ליום שב BYD יעשו באמת רגנרציה חזקה, ואפילו נהיגה עם דוושה אחת). מושב הנהג נוח, חשמלי כמובן עם חימום ואיוורור. מערכת שמע של Dynaudio ועוד.  רשימת האבזור המלאה של ה - Sealion 7 ארוכה מאוד ואני ממליץ להיכנס לעמוד הדגם באתר של BYD בישראל ולהתרשם באופן עצמי.


BYD Sealion7 סביבת נהג. צילום יואב פולס


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המרווח במושב האחורי מצוין הודות לרצפה השטוחה ובסיס הגלגלים של 2.93 מטר מכובדים מאוד. עוד ראוי לציין חימום גם במושבים האחוריים, איבזור שמגיע בכל הדגמים למעט דגם הכניסה.

מנועים, סוללות וטעינה

ה - Sealion 7 משווק בארבע תצורות הנעה עם שלושה מארזי סוללות. רמה הכניסה, Boost עם הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק 231 כ"ס ומומנט של 38.75 קג"מ. הסוללה בקיבולת 71.8Kwh  והטווח 440 ק"מ. הדגם הבא הוא ה Comfort, הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק של 313 כ"ס ומומנט של 38.75 קג"מ. הסוללה כאן כבר גדולה יותר והיא בקיבולת של 82.5Kwh והטווח המוצהר 482 ק"מ. מעליו נמצא דגם ה Design עם אותו מנוע של ה Comfort אך עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 91.3Kwh וטווח של 540 ק"מ. הדגם הבכיר, רכב המבחן, הוא דגם ה Excellence עם הנעה כפולה, שני מנועים בהספק כולל של 531 כ"ס ומומנט של 70.4 קג"מ. הסוללה כאן היא הגדולה, כלומר 91.3Kwh והטווח הרשמי עומד על 502 ק"מ. כל הטווחים הרשומים הם בתקן WLTP.

הביצועים של דגם ה Excellence מרשימים עם תאוצה מעמידה ל  - 100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, והמהירות המירבית 215 קמ"ש.

טעינת AC בכל הדגמים 11Kw, טעינת DC בדגמי Boost ו Comfort 150Kw, ובדגמי Design ו Excellence 230Kw.

נהיגה וצריכת חשמל

הנהיגה ב Sealion 7 חושפת מיד את היתרונות והחסרונות של ה BYD הזו. כל עוד המהירות היא בתחום הנמוך של הסקאלה, נניח עד 100 קמ"ש, הרכב בסדר. ככל שעולה המהירות המתלים מאבדים את היכולת לשכך ולהתגבר על כל המהמורות הקטנות או הגדולות בדרך, ומרגישים אותם הרבה יותר מדי ממה שאתה רוצה. כשהמהירות גבוהה באמת, כזו שלרוב ככל הנראה לא תסעו בה, המתלים פשוט לא מספקים את מה שאתה מצפה מהם. יש פער מאוד גדול בין היכולות של המנועים עם הספק משולב של 531 כ"ס ומעל 70 קג"מ לבין היכולות של המתלים והשלדה להתמודד עם ההספק הזה. זו לא פעם ראשונה שאני יוצא עם ביקורת על הנדסת המתלים של BYD, וה - Sealion 7 לא שונה בהיבט הזה. אם יש פער אחד משמעותי שמהנדסי BYD עוד לא השלימו זה בהנדסת השלדה והמתלים.


BYD Sealion7. צילום יואב פולס


רשמית, עם הסוללה הגדולה בהיצע של ה Sealion 7 בקיבולת של 91.3Kwh  מתקבל טווח מוצהר של 502 ק"מ לרכב המבחן. צריכת החשמל המוצהרת של רכב המבחן עומדת על 21.9Kw ל 100 ק"מ, כלומר על הסוללה של הרכב מדובר בטווח של 417 ק"מ בלבד. בפועל נהיגה אגרסיבית למדי (כזו שמשחררת חלק גדול מאוד מהסוסים שבאורווה) הניבה צריכה של כ 25Kw ל 100 ק"מ. מאידך, נהיגה חסכונית ורגועה עם ה - Sealion 7 הניבה צריכה של 15.5Kw ל 100 ק"מ. בפועל שתי מסקנות עיקריות. הראשונה – הצריכה המוצהרת די ריאלית, מה שיביא את הטווח לכדי 420 ק"מ בפועל. השניה היא שהכל תלוי בסגנון הנהיגה שלכם, ונהיגה חסכונית ומודעת תסחט מה Sealion 7 טווח של מעל 580 ק"מ, והרבה מעל הטווח המוצהר. אבל בפועל, מי קונה רכב עם 531 כ"ס בשביל לנסוע ככה? (הנתונים הרשומים הם אלו שהתקבלו בפועל מהמכונית בבדיקות במהלך המבחן שארך יומיים וחצי ומעל ל – 800 ק"מ.)

בטיחות, אחריות, מתחרים

בתחום הבטיחות ה - Sealion 7 כמקובל ב BYD מצוידת כנדרש עם תשע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי שטח מת, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ומניעת התנגשות צד, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור נהג ועוד ועוד. ביטול המערכות כמקובל ב BYD לא נוח. ה - Sealion 7 נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

האחריות כמקובל ב BYD נדיבה עם אחריות מלאה לרכב לשש שנים / 150,000 ק"מ, אחריות לסוללה לשמונה שנים / 200,000 ק"מ, ואחריות למכלולי הנעה שמונה שנים / 150,000 ק"מ.

התחרות ל - Sealion 7 מורכבת ואגרסיבית מאוד החל באקספנג G6 שגם לה מגוון תצורות במחירים שבין 202.0 אש"ח ל 257.0 אש"ח, סרס M5 במחירים של 227.0 אש"ח / 247.0 אש"ח, ואפילו טסלה מודל Y במחירים שבין 244.0 אש"ח ל – 287.3 אש"ח. לכל אחד מהדגמים יש יתרונות וחסרונות על פני האחרות.

ציון מסכם:

BYD SEALION7 EXCELLENCE




נוחות            4.0
דינמיות        3.5
טווח חשמלי        4.0
איבזור5.0
בטיחות        5.0
עיצוב        4.2
תמורה למחיר VFM    4.0
סיכום        4.2

 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.