Sealion7. צילום יואב פולס
Sealion7. צילום יואב פולס

ה Sealion של BYD - קרוסאובר קופה בסגמנט הכי נחשק

ה Sealion7 של BYD נכנס לקטרוגיה הנחשקת של קורסאוברים חשמליים בתצורת קופה.

כיול המתלים אינו הולם את הספק המנוע, והטווח המוצהר לא ריאלי. שני אלה לא פוסלים את הרכב שהחבילה הכוללת שלו מרשימה וראויה.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, הספק

פחות אהבנו: מתלים, טווח בפועל

ציון מסכם במדד פולס: 4.2

יואב פולס |
נושאים בכתבה BYD SEALION 7

ה – Sealion 7 שהושק ממש לאחרונה נוחת במערכת ביזפורטל למבחן מסקרן. ב BYD לא שועים לתחינתנו לקבל את אחד מדגמי ההנעה האחורית, ומוסרים לנו את מפתחות דגם האקסלנס הבכיר עם ההנעה הכפולה.

ה - Sealion 7 הוא הדגם החדש ביותר של BYD בישראל, במבנה של קרוסאובר קופה, אם כי העיצוב פחות מוחצן מזה של מתחריו, אליהם נגיע בהמשך.

תעודת חובה
קטגוריה        קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים        אורך 4.83 /רוחב 1.925 /גובה 1.62 /בסיס גלגלים 2.93
מספר מושבים    חמישה
הנעה                 חשמלית אחורית  /  חשמלית כפולה בדגם ה Excellence
הספק ומומנט    החל מ 231 כ"ס ו 38.75 קג"מ ועד 531 כ"ס ו 70.4 קג"מ
סוללה וטעינה        71.8Kwh / 82.5kwh / 91.3Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 150Kw/ 230Kw
טווח ותקן        החל מ 440 ק"מ ועד 540 ק"מ. WLTP.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים EuroNcap        
מחיר                החל מ 219.0 אש"ח ועד 263.0 אש"ח


           

BYD Sealion7. צילום יואב פולס
   


 עיצוב חיצוני ופנימי

ב BYD מצליחים מזה תקופה לעצב את מגוון הדגמים עם זהות ברורה. אם בעבר יצרניות התקשו לתת זהות לכלי רכב חשמליים עקב העדר גריל קדמי, כבר זמן נראה כי המכשול הזה הוסר, וכך גם ב Sealion 7. יחידות תאורה קדמיות צרות, משולבות פס לד מתחת ליחידה הראשית, חרטום מחודד, כונס אוויר תחתון, קצת פיסול על מכסה ה'אין מנוע'. קורת A קדמית בצבע המרכב, יתר הקורות מושחרות, פלסטיקה שחורה בחיפויי בתי הגלגלים. מאחור יחידות תאורה מחוברות. מה שפעם היה פס לד דק בין היחידות מאחור מתחיל להתעבות. קו החלונות עולה המתינות מהחלק הקדמי עד השמשה האחורית ומקנה לרכב מראה כאילו הוא מעט רוכן קדימה. סה"כ המראה החיצוני נאה, מזוה לחלוטין עם BYD, ואם יש לי ביקורת על העיצוב החיצוני הוא שמעצבי BYD לא אזרו אומץ לקחת את העיצוב עוד כמה צעדים לכיוון האגרסיבי / דרמטי, ופחות להיראות כמו גירסת קרוסאובר קופה של ה Seal, אם באמת רוצים להתחרות במכוניות הדומיננטיות בסגמנט.

העיצוב הפנימי גם הוא BYD טיפוסי. לוח מחוונים בגודל ''10.25, עם מגוון תצוגות, מסך מולטימדיה בגודל ''15.6, מסתובב כמובן למצב אופקי או אנכי, סימן ההכר של BYD. מאוד אהבתי את הקווים הזורמים בעיצוב החיפוי של הדלתות הקדמיות, גם אם הוא לא הכי פרקטיים. לא אחת מאתי את עצמי מלטף אותם כאילו ללמוד על כוונת המעצב כשהוא צייר את הסקיצה הראשונה עם עיפרון. (עזבו שלא היה שם שום עיפרון אלא עט על צג מגע). הקונסולה המרכזית מעט רחבה מדי לטעמי, עם זאת יש בה משטח טעינה אלחוטי, אותו בורר הילוכים מוכר של BYD, בורר מצבי נהיגה ורגנרציה (אני מחכה ליום שב BYD יעשו באמת רגנרציה חזקה, ואפילו נהיגה עם דוושה אחת). מושב הנהג נוח, חשמלי כמובן עם חימום ואיוורור. מערכת שמע של Dynaudio ועוד.  רשימת האבזור המלאה של ה - Sealion 7 ארוכה מאוד ואני ממליץ להיכנס לעמוד הדגם באתר של BYD בישראל ולהתרשם באופן עצמי.


BYD Sealion7 סביבת נהג. צילום יואב פולס


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המרווח במושב האחורי מצוין הודות לרצפה השטוחה ובסיס הגלגלים של 2.93 מטר מכובדים מאוד. עוד ראוי לציין חימום גם במושבים האחוריים, איבזור שמגיע בכל הדגמים למעט דגם הכניסה.

מנועים, סוללות וטעינה

ה - Sealion 7 משווק בארבע תצורות הנעה עם שלושה מארזי סוללות. רמה הכניסה, Boost עם הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק 231 כ"ס ומומנט של 38.75 קג"מ. הסוללה בקיבולת 71.8Kwh  והטווח 440 ק"מ. הדגם הבא הוא ה Comfort, הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק של 313 כ"ס ומומנט של 38.75 קג"מ. הסוללה כאן כבר גדולה יותר והיא בקיבולת של 82.5Kwh והטווח המוצהר 482 ק"מ. מעליו נמצא דגם ה Design עם אותו מנוע של ה Comfort אך עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 91.3Kwh וטווח של 540 ק"מ. הדגם הבכיר, רכב המבחן, הוא דגם ה Excellence עם הנעה כפולה, שני מנועים בהספק כולל של 531 כ"ס ומומנט של 70.4 קג"מ. הסוללה כאן היא הגדולה, כלומר 91.3Kwh והטווח הרשמי עומד על 502 ק"מ. כל הטווחים הרשומים הם בתקן WLTP.

הביצועים של דגם ה Excellence מרשימים עם תאוצה מעמידה ל  - 100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, והמהירות המירבית 215 קמ"ש.

טעינת AC בכל הדגמים 11Kw, טעינת DC בדגמי Boost ו Comfort 150Kw, ובדגמי Design ו Excellence 230Kw.

נהיגה וצריכת חשמל

הנהיגה ב Sealion 7 חושפת מיד את היתרונות והחסרונות של ה BYD הזו. כל עוד המהירות היא בתחום הנמוך של הסקאלה, נניח עד 100 קמ"ש, הרכב בסדר. ככל שעולה המהירות המתלים מאבדים את היכולת לשכך ולהתגבר על כל המהמורות הקטנות או הגדולות בדרך, ומרגישים אותם הרבה יותר מדי ממה שאתה רוצה. כשהמהירות גבוהה באמת, כזו שלרוב ככל הנראה לא תסעו בה, המתלים פשוט לא מספקים את מה שאתה מצפה מהם. יש פער מאוד גדול בין היכולות של המנועים עם הספק משולב של 531 כ"ס ומעל 70 קג"מ לבין היכולות של המתלים והשלדה להתמודד עם ההספק הזה. זו לא פעם ראשונה שאני יוצא עם ביקורת על הנדסת המתלים של BYD, וה - Sealion 7 לא שונה בהיבט הזה. אם יש פער אחד משמעותי שמהנדסי BYD עוד לא השלימו זה בהנדסת השלדה והמתלים.


BYD Sealion7. צילום יואב פולס


רשמית, עם הסוללה הגדולה בהיצע של ה Sealion 7 בקיבולת של 91.3Kwh  מתקבל טווח מוצהר של 502 ק"מ לרכב המבחן. צריכת החשמל המוצהרת של רכב המבחן עומדת על 21.9Kw ל 100 ק"מ, כלומר על הסוללה של הרכב מדובר בטווח של 417 ק"מ בלבד. בפועל נהיגה אגרסיבית למדי (כזו שמשחררת חלק גדול מאוד מהסוסים שבאורווה) הניבה צריכה של כ 25Kw ל 100 ק"מ. מאידך, נהיגה חסכונית ורגועה עם ה - Sealion 7 הניבה צריכה של 15.5Kw ל 100 ק"מ. בפועל שתי מסקנות עיקריות. הראשונה – הצריכה המוצהרת די ריאלית, מה שיביא את הטווח לכדי 420 ק"מ בפועל. השניה היא שהכל תלוי בסגנון הנהיגה שלכם, ונהיגה חסכונית ומודעת תסחט מה Sealion 7 טווח של מעל 580 ק"מ, והרבה מעל הטווח המוצהר. אבל בפועל, מי קונה רכב עם 531 כ"ס בשביל לנסוע ככה? (הנתונים הרשומים הם אלו שהתקבלו בפועל מהמכונית בבדיקות במהלך המבחן שארך יומיים וחצי ומעל ל – 800 ק"מ.)

בטיחות, אחריות, מתחרים

בתחום הבטיחות ה - Sealion 7 כמקובל ב BYD מצוידת כנדרש עם תשע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי שטח מת, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ומניעת התנגשות צד, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור נהג ועוד ועוד. ביטול המערכות כמקובל ב BYD לא נוח. ה - Sealion 7 נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

האחריות כמקובל ב BYD נדיבה עם אחריות מלאה לרכב לשש שנים / 150,000 ק"מ, אחריות לסוללה לשמונה שנים / 200,000 ק"מ, ואחריות למכלולי הנעה שמונה שנים / 150,000 ק"מ.

התחרות ל - Sealion 7 מורכבת ואגרסיבית מאוד החל באקספנג G6 שגם לה מגוון תצורות במחירים שבין 202.0 אש"ח ל 257.0 אש"ח, סרס M5 במחירים של 227.0 אש"ח / 247.0 אש"ח, ואפילו טסלה מודל Y במחירים שבין 244.0 אש"ח ל – 287.3 אש"ח. לכל אחד מהדגמים יש יתרונות וחסרונות על פני האחרות.

ציון מסכם:

BYD SEALION7 EXCELLENCE




נוחות            4.0
דינמיות        3.5
טווח חשמלי        4.0
איבזור5.0
בטיחות        5.0
עיצוב        4.2
תמורה למחיר VFM    4.0
סיכום        4.2

 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.