
BYD עוקפת את טסלה במסירות רכב רבעוניות; XPeng וניאו מחזקות נוכחות בשוק הסיני
בעוד שטסלה ממשיכה להציג ירידה בהיקף המסירות, שלוש יצרניות הרכב הסיניות מציגות תוצאות חיוביות לחודש יוני ולרבעון השני כולו, עם גידול מתמשך, קצב השקה גבוה ותמיכה רגולטורית מקומית; אילון מאסק תחת לחץ
BYD, יצרנית הרכב הגדולה בסין, סיכמה את חודש יוני עם מסירה של 377,628 כלי רכב נוסעים. מתוך כלל המסירות, 206,884 היו רכבים חשמליים מלאים, בעוד היתר הם דגמים היברידיים נטענים. מדובר בעלייה של כ־11% לעומת יוני 2024, אז נמסרו 340,211 רכבים, מתוכם 145,179 חשמליים.
בסיכום הרבעון השני, BYD מסרה כ־1.13 מיליון רכבים, מה שמציב אותה, לפני טסלה במסירות העולמיות. טסלה צפויה לדווח על כ־385 אלף רכבים בלבד בתקופה זו, ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל.
היכולת של BYD לספק רכבים בקצב גבוה נובעת ממבנה תפעולי מבוסס על אינטגרציה אנכית: ייצור עצמאי של סוללות, תוכנה, מערכות הנעה ושלדות. בנוסף, החברה נהנית מרשת הפצה נרחבת בסין ובמספר שווקים בינלאומיים חדשים, כולל בדרום אמריקה, אוסטרליה ודרום־מזרח אסיה. ההתרחבות למדינות נוספות באירופה ותחילת שיווק רכבים ביפן מחזקים את נוכחותה בשוק העולמי.
XPeng קופצת במכירות
XPeng מסרה ביוני 34,611 רכבים, בהשוואה ל־10,668 באותו חודש אשתקד – קפיצה של מעל 220%. תחזית החברה לחודש עמדה על 36 אלף, כך שהמספר בפועל נמצא מעט מתחת לרף, אך עדיין נחשב גבוה ביחס לציפיות מתחילת השנה.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המסירות החצי־שנתיות מגיעות ל־197,189 רכבים – יותר מהמספר הכולל של רכבים שמסרה החברה במהלך כל שנת 2024. לכך תרם דגם ה-MONA החדש, שמיועד לפלח השוק של רכבים קומפקטיים במחיר נגיש, ומיוצר בשיתוף פעולה עם קבוצת דידי.
מניית XPeng רשמה עלייה של 51% מתחילת השנה, מה שמציב אותה כאחת מהשחקניות הבולטות בשוק הרכב החשמלי בבורסות הגלובליות. הנהלת החברה מסרה כי בכוונתה להרחיב את קו הדגמים בשוק הביתי, לצד האצת השיווק באירופה והכנות לכניסה ראשונית לשוק המזרח־תיכוני.
ניאו גם צומחת
ניאו דיווחה על מסירת 24,925 רכבים ביוני – גידול של 17.5% בהשוואה ל־21,209 רכבים ביוני בשנה הקודמת. התחזיות דיברו על מסירות של 26 אלף רכבים, אך גם כך, למרות הירידה לעומת התחזית, מדובר במספר שמראה על שיפור מתמשך בקצב ההפצה של החברה.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בניגוד לשנים קודמות שבהן ניאו שמה דגש כמעט בלעדי על רכבי פרימיום, החברה הכריזה כי תרחיב את פעילותה לשוק ההמוני באמצעות מותג חדש, שיתמקד בדגמים בטווח מחירים נמוך מ־30 אלף דולר. בנוסף, ניאו ממשיכה לקדם את רשת תחנות החלפת הסוללה שלה, פתרון לוגיסטי שנמצא בשימוש בעיקר על ידי לקוחות עסקיים ונהגי ציי רכב.
בהיבט השוק, מניית ניאו ירדה בכ־21% מאז תחילת השנה, בין השאר בעקבות שחיקה בשולי הרווח והמשך התחרות מבית, בעיקר מצד BYD ו־XPeng.
טסלה - עיכוב בדגמים חדשים, תחרות גוברת וירידה במכירות
ההערכה בשוק היא שטסלה תדווח כאמור כי ברבעון השני נמסרו כ־385 אלף רכבים. מדובר בירידה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נמסרו 444 אלף רכבים. גם ברבעון הראשון נרשמה ירידה דומה, מה שמעיד על האטה ממושכת בפעילות.
הירידה נובעת מתחרות חזקה מצד יצרניות סיניות, האטה בביקושים בצפון אמריקה ואירופה, ועיכובים בהשקת הדגם המוזל שצפוי להוות מנוע צמיחה מרכזי. המוצר החדש בתחום התחבורה האוטונומית – שירות רובוטקסי באוסטין, עדיין נמצא בשלבים ניסיוניים, וההשפעה המסחרית שלו מוגבלת בשלב זה.
במקביל, מניית טסלה ירדה בכ־21% מתחילת השנה, בעוד שמדד S&P 500 עלה בכ־5%.
שאלות ותשובות – מגמות, מספרים והשוואות בשוק הרכב החשמלי
כמה רכבים מסרה BYD ברבעון השני של 2025?
כ־1.13 מיליון רכבים, מתוכם מעל 606 אלף חשמליים. מדובר במספר הגבוה משמעותית מזה של טסלה.
מה קצב הצמיחה של XPeng ביוני האחרון?
גידול של כ־224% לעומת יוני 2024 –
מ־10,668 רכבים ל־34,611.
כמה רכבים מסרה ניאו במחצית הראשונה של השנה?
על פי הנתונים החודשיים והתחזיות, ניאו מסרה למעלה מ־70 אלף רכבים במחצית הראשונה של 2025.
מהם היעדים המרכזיים של XPeng למחצית השנייה של 2025?
השקת דגם חדש נוסף, הרחבת מכירות באירופה, והכנות כניסה ראשונית לשוק המזרח־תיכוני.
אילו גורמים מרכזיים גרמו לירידה במכירות טסלה?
שחיקה בביקושים באירופה ובארה"ב, עלייה בתחרות מהשוק הסיני, והיעדר חידוש בדגמים במקביל לעיכובים בדגם
מוזל מתוכנן.
האם BYD מציעה רק רכבים חשמליים?
לא. החברה משווקת גם רכבים היברידיים נטענים לצד דגמים חשמליים מלאים.
מה אסטרטגיית החדירה של ניאו לשוק ההמוני?
השקת מותג עצמאי נוסף שיתמקד בדגמים בטווח
מחירים נגיש, ייצור גמיש ומערך שירות ייחודי שמבוסס בין השאר על החלפת סוללות.
כיצד הגיבה מניית טסלה לנתונים האחרונים?
ירידה של כ־21% מתחילת השנה, על רקע שחיקה בהכנסות, תחרות גוברת ומבנה עלויות פחות גמיש מהמתחרות הסיניות.
/>
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרןג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
כלמוביל החלה בשיווק הג'אקו 5 עם הנעה היברידית, המצטרף לג'אקו 5 החשמלי ולג'אקו 5 עם מנוע בנזין.
הג'אקו 5 ההיברידי ממשיך מהפיכה שקטה בתחום ההנעה ההיברידית, בה ההנעה העיקרית היא באמצעות המנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין הוא מנוע העזר.
מערכות דומות משווקות גם על ידי מותגים נוספים, בניגוד להנעה ההיברידית המסורתית בה המנוע העיקרי היה מנוע הבנזין, ואילו ההנעה החשמלית היתה רק לסיוע עירוני.
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל ממשיכה בהרחבת היצע דגמי ג'אקו בישראל עם הג'אקו 5 ההיברידי. עד עתה שווקו בישראל דמי גא'קו 5 עם מנוע טורבו בנזין או עם הנעה חשמלית, מהם נמכרו עד עתה 452 יחידות (301 יח' בנזין, 151 יח' חשמליות). עתה מוסיפה כלמוביל גם גירסה היברידית מסקרנת.
הג'אקו 5 נזכיר הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV אך מהגדולים שבסגמנט שלו, עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר. לג'אקו 5 מרווח גחון של 17 ס"מ, והנתונים הרשמיים מעידים שאתם תוכלו לחצות את ההצפות בחורף עד גובה של 45 ס"מ.
לג'אקו 5 ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. את מרבית הנסיעה יעשה הג'אקו 5 בעזרת המנוע החשמלי, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור להטעין את סוללת הרכב או לספק כח ישירות למנוע החשמלי. הביצועים בדומה לרכב חשמלי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש.
צריכת הדלק הרשמית 18.9 ק"מ לליטר, והטווח המוצהר 905 ק"מ, אם כי נכון יהיה להמתין למבחן אמיתי עם הרכב ולא להסתמך על נתוני יצרן.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 5 ממשיך מגמה מעניינת מאוד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. עד עתה היינו רגילים לקבל רכבי הנעה היברידית מטויוטה או יונדאי כאשר המנוע הראשי הוא מנוע בנזין וההנעה החשמלית היא המשנית. טכנולוגיית ההנעה ההיברידית העדכנית עושה שימוש עיקרי במנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, ובמקרה הצורך מחובר לגלגלים באמצעות תמסורת לטובת הנעה. כלומר היפוך יוצרות – המנוע החשמלי הוא העיקרי, מנוע הבנזין הוא המשני.
