שי לינדר שפיר הנדסה
צילום: רודי אלמוג

שפיר הנדסה: עלייה של 12% ברווח הנקי ו- 36% בהכנסות

עדן ספיר | (1)

הכנסות שפיר הנדסה שפיר הנדסה -0.34% ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו ב-1.38 מיליארד שקל - עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022.  הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-92 מיליון שקל, זאת לעומת 82 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.  

במגזר התעשייה ההכנסות מלקוחות חיצוניים עלו ב-14% ל-598 מיליון שקל. במקביל, נרשמה עלייה של 13 מיליון שקל בהכנסות הפנימיות של המגזר. הגידול בהכנסות נובע מגידול בגין הכמות הנמכרת וכתוצאה משינויי מחיר בעקבות עליות מחירי חומרי הגלם. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-112 מיליון שקל זאת לעומת 89 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

במגזר התשתיות ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו ב-510 מיליון שקל, עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. הגידול בהכנסות נובע מהתקדמות העבודות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים ובפרויקט מרכזי ההספקה הלוגיסטיים של צה"ל. הרווח של מגזר התשתיות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-44 מיליון שקל זאת לעומת 37 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

במגזר הנדל"ן ההכנסות הסתכמו ב-83 מיליון שקל, זאת לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל לשנת 2022. העלייה בהכנסות נובעת מההתקדמות במכירת דירות בפרויקטים למגורים אשר נמצאים בבנייה בבת ים ובאור יהודה. הרווח של מגזר הנדל"ן ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב- 34 מיליון שקל זאת לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

במגזר הזכיינות הסתכמו הכנסות מגזר הזכיינות ב-75 מיליון שקל, זאת לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול בהכנסות נובע מתחילת ההפעלה של פרויקט כביש 16 ומפרויקט חלוקת הגז. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-25 מיליון שקל, זאת לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

במגזר הלוגיסטיקה  הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון השני הסתכמו ב-111 מיליון שקל. ביולי 2022 השלימה החברה את רכישת חלק מפעילות חברת הלוגיסטיקה פריץ וממועד זה תוצאותיה הכספיות מאוחדות תחת מגזר חדש זה. הרווח של מגזר הלוגיסטיקה ברבעון השני הסתכם ב-9 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-231 מיליון שקל, עלייה של 45% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 16.8%, זאת לעומת 15.8% השיפור ברווחיות הגולמית נובע ברובו מפתרון הבעיות הנקודתיות בנמלי הים ומהתייצבות שרשראות האספקה בעולם. הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-186 מיליון שקל, זאת לעומת 131 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.    

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההון העצמי של החברה המיוחס לבעלי המניות הסתכם בסוף יוני 2023 בכ-2.98 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-2.86 מיליארד שקל בסוף 2022. במהלך הרבעון הראשון של 2023 הכריזה החברה על דיבידנד בשיעור של 70 מיליון שקל לבעלי המניות אשר שולם לבעלי המניות בחודש אפריל 2023.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מתמודד על משרה בשפיר 25/08/2023 16:44
    הגב לתגובה זו
    איך לא? עובד חדר בקרה ושטח במשמרת של 12 שעות בשכר של 34 שקל לשעה, תיחנקו עם הרווחים
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור

המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח

אדיר בן עמי |

אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".   

במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה  יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים

זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה,  בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.

הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית. 

וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?   

 

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."