שי לינדר שפיר הנדסה
צילום: רודי אלמוג

שפיר הנדסה: עלייה של 12% ברווח הנקי ו- 36% בהכנסות

עדן ספיר | (1)

הכנסות שפיר הנדסה שפיר הנדסה 1.38% ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו ב-1.38 מיליארד שקל - עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022.  הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-92 מיליון שקל, זאת לעומת 82 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.  

במגזר התעשייה ההכנסות מלקוחות חיצוניים עלו ב-14% ל-598 מיליון שקל. במקביל, נרשמה עלייה של 13 מיליון שקל בהכנסות הפנימיות של המגזר. הגידול בהכנסות נובע מגידול בגין הכמות הנמכרת וכתוצאה משינויי מחיר בעקבות עליות מחירי חומרי הגלם. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-112 מיליון שקל זאת לעומת 89 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

במגזר התשתיות ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו ב-510 מיליון שקל, עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. הגידול בהכנסות נובע מהתקדמות העבודות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים ובפרויקט מרכזי ההספקה הלוגיסטיים של צה"ל. הרווח של מגזר התשתיות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-44 מיליון שקל זאת לעומת 37 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

במגזר הנדל"ן ההכנסות הסתכמו ב-83 מיליון שקל, זאת לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל לשנת 2022. העלייה בהכנסות נובעת מההתקדמות במכירת דירות בפרויקטים למגורים אשר נמצאים בבנייה בבת ים ובאור יהודה. הרווח של מגזר הנדל"ן ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב- 34 מיליון שקל זאת לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

במגזר הזכיינות הסתכמו הכנסות מגזר הזכיינות ב-75 מיליון שקל, זאת לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול בהכנסות נובע מתחילת ההפעלה של פרויקט כביש 16 ומפרויקט חלוקת הגז. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-25 מיליון שקל, זאת לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל.  

במגזר הלוגיסטיקה  הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון השני הסתכמו ב-111 מיליון שקל. ביולי 2022 השלימה החברה את רכישת חלק מפעילות חברת הלוגיסטיקה פריץ וממועד זה תוצאותיה הכספיות מאוחדות תחת מגזר חדש זה. הרווח של מגזר הלוגיסטיקה ברבעון השני הסתכם ב-9 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-231 מיליון שקל, עלייה של 45% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 16.8%, זאת לעומת 15.8% השיפור ברווחיות הגולמית נובע ברובו מפתרון הבעיות הנקודתיות בנמלי הים ומהתייצבות שרשראות האספקה בעולם. הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-186 מיליון שקל, זאת לעומת 131 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.    

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההון העצמי של החברה המיוחס לבעלי המניות הסתכם בסוף יוני 2023 בכ-2.98 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-2.86 מיליארד שקל בסוף 2022. במהלך הרבעון הראשון של 2023 הכריזה החברה על דיבידנד בשיעור של 70 מיליון שקל לבעלי המניות אשר שולם לבעלי המניות בחודש אפריל 2023.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מתמודד על משרה בשפיר 25/08/2023 16:44
    הגב לתגובה זו
    איך לא? עובד חדר בקרה ושטח במשמרת של 12 שעות בשכר של 34 שקל לשעה, תיחנקו עם הרווחים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.