פרסום בדיגיטל
צילום: iStock
מחקר

המהפכה הושלמה: הפרסום הדיגיטלי יגיע השנה ל-54% בארה"ב

כך על פי דו"ח של חברת המחקר eMarketer. לראשונה אי פעם נתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק בארה"ב יירד, כשאמאזון היא המרוויחה העיקרית עם צמיחה של 50%
משה בנימין |

דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer שפורסם אתמול (יום ד') מכריז רשמית על השלמת מהפכת הפרסום בארה"ב. על פי הדו"ח, השנה, עם גידול של 19% ל-130 מיליארד דולר, יעבור הפרסום הדיגיטלי את כל שאר אמצעי המדיה ויגיע לנתח שוק של 54.2% בארה"ב. 

תחזית נוספת שכלולה בדו"ח מפתיעה מאוד כשהיא קובעת שנתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק יירד לראשונה אי פעם, לאחר צמיחה עקבית בכל שנה וזאת למרות שהמחזור שלהם ימשיך לגדול. נתח השוק של גוגל צפוי לרדת מ-38.2% ל-37.2% ואילו נתח השוק של פייסבוק יירד מ-22.1% ל-21.8%. הפלטפורמה שטורפת את הקלפים וגדלה על חשבון המתחרות היא אמאזון, שחקנית הפרסום הדיגיטלי השלישית בגודלה שצפויה לצמוח ב-50% בארה"ב ותגיע לנתח שוק של 8.8% ב-2019. 

היתרון הגדול של אמאזון, אותו קמעונאיות כגון וולמארט מנסות להעתיק, טמון בדאטה הרב שהמערכת מייצרת ואוגרת על העדפות הקנייה של הגולשים המבצעים רכישה באתר, בנוסף לרצון של המפרסמים לנצל ככל האפשר את העובדה שהצרכן שנכנס לאמאזון, מגיע עם כוונת רכישה כמעט בטוחה ואלו (המפרסמים) רוצים לחכות לצרכנים ממש ליד הקליק על הזמנת המוצר, כדי לשכנע אותם לרכוש את זוג הנעליים או הרמקול שלהם. 

ההשפעה על שוק הפרסום בטלוויזיה תבוא לידי ביטוי בירידה של 2.2% ל-71 מיליארד דולר. על פי האנליסטים של eMarketer, אחת הסיבות לירידה נעוצה בעובדה שהשנה לא צפויים להתרחש אירועי מפתח כגון בחירות או אירועי ספורט מרכזיים אולימפיאדה או אליפות עולם.

דו"ח נוסף של חברת המחקר WARC, המבוסס על ניתוח של 96 מדינות, צופה גידול של 4.3% בפרסום העולמי ל-616 מיליארד דולר. על פי WARC, בניטרול גוגל ופייסבוק, הפרסום הדיגיטלי בדסקטופ, מובייל, טאבלט צפוי לרדת ב-7.2%. מנגד, התחזית לנתח השוק העולמי של הדואופול גוגל-פייסבוק היא 61.4%, לעומת 56.4% ב-2018. עלייה של 22% ל-176.4 מיליארד דולר. 

שוק הדיגיטל העולמי צפוי לצמוח כולו ב-12.1% ל-287 מיליארד דולר שיהווה 46.7% מנתח הפרסום העולמי. יש לציין עוד כי תחזית WARC ו-eMarketer זהות בעניין מתח השוק הדיגיטלי באמריקה, סביב ה-54%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.