פרסום בדיגיטל
צילום: iStock
מחקר

המהפכה הושלמה: הפרסום הדיגיטלי יגיע השנה ל-54% בארה"ב

כך על פי דו"ח של חברת המחקר eMarketer. לראשונה אי פעם נתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק בארה"ב יירד, כשאמאזון היא המרוויחה העיקרית עם צמיחה של 50%
משה בנימין |

דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer שפורסם אתמול (יום ד') מכריז רשמית על השלמת מהפכת הפרסום בארה"ב. על פי הדו"ח, השנה, עם גידול של 19% ל-130 מיליארד דולר, יעבור הפרסום הדיגיטלי את כל שאר אמצעי המדיה ויגיע לנתח שוק של 54.2% בארה"ב. 

תחזית נוספת שכלולה בדו"ח מפתיעה מאוד כשהיא קובעת שנתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק יירד לראשונה אי פעם, לאחר צמיחה עקבית בכל שנה וזאת למרות שהמחזור שלהם ימשיך לגדול. נתח השוק של גוגל צפוי לרדת מ-38.2% ל-37.2% ואילו נתח השוק של פייסבוק יירד מ-22.1% ל-21.8%. הפלטפורמה שטורפת את הקלפים וגדלה על חשבון המתחרות היא אמאזון, שחקנית הפרסום הדיגיטלי השלישית בגודלה שצפויה לצמוח ב-50% בארה"ב ותגיע לנתח שוק של 8.8% ב-2019. 

היתרון הגדול של אמאזון, אותו קמעונאיות כגון וולמארט מנסות להעתיק, טמון בדאטה הרב שהמערכת מייצרת ואוגרת על העדפות הקנייה של הגולשים המבצעים רכישה באתר, בנוסף לרצון של המפרסמים לנצל ככל האפשר את העובדה שהצרכן שנכנס לאמאזון, מגיע עם כוונת רכישה כמעט בטוחה ואלו (המפרסמים) רוצים לחכות לצרכנים ממש ליד הקליק על הזמנת המוצר, כדי לשכנע אותם לרכוש את זוג הנעליים או הרמקול שלהם. 

ההשפעה על שוק הפרסום בטלוויזיה תבוא לידי ביטוי בירידה של 2.2% ל-71 מיליארד דולר. על פי האנליסטים של eMarketer, אחת הסיבות לירידה נעוצה בעובדה שהשנה לא צפויים להתרחש אירועי מפתח כגון בחירות או אירועי ספורט מרכזיים אולימפיאדה או אליפות עולם.

דו"ח נוסף של חברת המחקר WARC, המבוסס על ניתוח של 96 מדינות, צופה גידול של 4.3% בפרסום העולמי ל-616 מיליארד דולר. על פי WARC, בניטרול גוגל ופייסבוק, הפרסום הדיגיטלי בדסקטופ, מובייל, טאבלט צפוי לרדת ב-7.2%. מנגד, התחזית לנתח השוק העולמי של הדואופול גוגל-פייסבוק היא 61.4%, לעומת 56.4% ב-2018. עלייה של 22% ל-176.4 מיליארד דולר. 

שוק הדיגיטל העולמי צפוי לצמוח כולו ב-12.1% ל-287 מיליארד דולר שיהווה 46.7% מנתח הפרסום העולמי. יש לציין עוד כי תחזית WARC ו-eMarketer זהות בעניין מתח השוק הדיגיטלי באמריקה, סביב ה-54%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.