המהפכה הושלמה: הפרסום הדיגיטלי יגיע השנה ל-54% בארה"ב
דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer שפורסם אתמול (יום ד') מכריז רשמית על השלמת מהפכת הפרסום בארה"ב. על פי הדו"ח, השנה, עם גידול של 19% ל-130 מיליארד דולר, יעבור הפרסום הדיגיטלי את כל שאר אמצעי המדיה ויגיע לנתח שוק של 54.2% בארה"ב.
תחזית נוספת שכלולה בדו"ח מפתיעה מאוד כשהיא קובעת שנתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק יירד לראשונה אי פעם, לאחר צמיחה עקבית בכל שנה וזאת למרות שהמחזור שלהם ימשיך לגדול. נתח השוק של גוגל צפוי לרדת מ-38.2% ל-37.2% ואילו נתח השוק של פייסבוק יירד מ-22.1% ל-21.8%. הפלטפורמה שטורפת את הקלפים וגדלה על חשבון המתחרות היא אמאזון, שחקנית הפרסום הדיגיטלי השלישית בגודלה שצפויה לצמוח ב-50% בארה"ב ותגיע לנתח שוק של 8.8% ב-2019.
היתרון הגדול של אמאזון, אותו קמעונאיות כגון וולמארט מנסות להעתיק, טמון בדאטה הרב שהמערכת מייצרת ואוגרת על העדפות הקנייה של הגולשים המבצעים רכישה באתר, בנוסף לרצון של המפרסמים לנצל ככל האפשר את העובדה שהצרכן שנכנס לאמאזון, מגיע עם כוונת רכישה כמעט בטוחה ואלו (המפרסמים) רוצים לחכות לצרכנים ממש ליד הקליק על הזמנת המוצר, כדי לשכנע אותם לרכוש את זוג הנעליים או הרמקול שלהם.
ההשפעה על שוק הפרסום בטלוויזיה תבוא לידי ביטוי בירידה של 2.2% ל-71 מיליארד דולר. על פי האנליסטים של eMarketer, אחת הסיבות לירידה נעוצה בעובדה שהשנה לא צפויים להתרחש אירועי מפתח כגון בחירות או אירועי ספורט מרכזיים אולימפיאדה או אליפות עולם.
דו"ח נוסף של חברת המחקר WARC, המבוסס על ניתוח של 96 מדינות, צופה גידול של 4.3% בפרסום העולמי ל-616 מיליארד דולר. על פי WARC, בניטרול גוגל ופייסבוק, הפרסום הדיגיטלי בדסקטופ, מובייל, טאבלט צפוי לרדת ב-7.2%. מנגד, התחזית לנתח השוק העולמי של הדואופול גוגל-פייסבוק היא 61.4%, לעומת 56.4% ב-2018. עלייה של 22% ל-176.4 מיליארד דולר.
שוק הדיגיטל העולמי צפוי לצמוח כולו ב-12.1% ל-287 מיליארד דולר שיהווה 46.7% מנתח הפרסום העולמי. יש לציין עוד כי תחזית WARC ו-eMarketer זהות בעניין מתח השוק הדיגיטלי באמריקה, סביב ה-54%.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.