משבר הזיהום במפרץ חיפה: העירייה שכרה את אבי בניהו
עיריית חיפה שכרה לאחרונה את שירותיו של יועץ התקשורת אבי בניהו, הבעלים של משרד 'בניהו אסטרטגיה וייעוץ', דבר שהצליח להרים גם כמה גבות בעיר הצפונית. בניהו אמור להעניק לעירייה שירותי ייעוץ תקשורתי ואסטרטגי בנוגע לפרשת הזיהום במפרץ חיפה והדוחות על הזיהום והתחלואה באזור, ועבודה מול השלטון המרכזי ומקבלי ההחלטות בכל הנוגע לזיהום.
בשבוע שעבר פורסם באייס על החלטתה של אור דורון לסיים את תפקידה כדוברת העירייה. בעקבות כך תפרסם מחר (יום ו') עיריית חיפה מודעות בתקשורת הארצית והמקומית לגבי המכרז המדובר למציאת מחליף.
ואולם, נראה כי בעירייה החליטו לתגבר את מערך התקשורת, שלדברי גורמים התקשה להתמודד עם המשבר התקשורתי. במקביל חזר לעירייה צחי טרנו, מי שהיה ראש מערך הדוברות של העירייה ויצא לחופשה לטובת עסקים פרטיים. מנכ"ל העירייה החדש ומי שהיה עד לאחרונה מנהל לשכת הפרסום הממשלתית (לפמ), גדי מרגלית, פנה אל טרנו והציע לו את תפקיד ראש מערך הדוברות, הפרסום והשיווק.
בכל מקרה יש לזכור כי בעוד שעל המשבצת של דורון מחויבת עיריית חיפה לצאת למכרז פתוח ושקוף, הרי שהעסקת יועץ תקשורת אינה חייבת בתנאי כזה, וכך יוצא שבניהו – לזכותו יאמר שהוא יועץ תקשורת ותיק ומוכר – נבחר לתפקיד מבלי שיצטרך לעמוד בחובת מכרזים. גורם בחיפה מעלה תהייה לגבי ההחלטה, ואומר לאייס: "מדוע צריך להשקיע הרבה כסף ביועץ תקשורת כאשר יש מערך תקשורת שלם לעירייה?".
- אז מי יחליף את דלית עופר? ירון דקל הקים ועדה לאיתור מנהל חדש לגלגלצ
- המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי על הפרת אמונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את תגובתו של מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית, לא ניתן היה להשיג. בשיחה עם אייס, אומר צחי טרנו כי "עיריית חיפה כבר עשתה בעבר שימוש ביועצי תקשורת ואסטרטגיה, וכך גם כעת. אין קשר בין הגעתי, עזיבתה של אור דורון ושכירת שירותיו של בניהו. בניהו ייעץ לעירייה כיצד לעבוד מול גורמי השלטון, בנוגע לכל סיפור הזיהום".
- 2.אורן 09/10/2016 17:07הגב לתגובה זומה עושה מר בניהו חוץ מלבלבל תמוח? אם מישהו ימצא תשובה אני אשמח לשמוע
- 1.מו-דג 06/10/2016 17:07הגב לתגובה זושום מלווה שיער בריבית לא יעזור להעלים את העובדות..
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
