מטוס בואינג אל על נופש תעופה טיסה
צילום: יחצ

ארבע חברות תעופה מתחרות על הקו - ישראל-ארה"ב; מחיר הטיסה יורד

כמה עולה לטוס לניו יורק, למה חברות התעופה מגבירות את קצב הטיסות ומי החברה עם טיסות ישירות לדאלאס?
נושאים בכתבה טיסה

חברת אל על 2.32% מגדילה את תדירות הטיסות לארה"ב. מספר הטיסות הטיסות מתל אביב לניו יורק יעלה מ-3 ביום ל-4 ביום כבר בחודש יוני. תדירות הטיסות תוגבר גם מתל אביב למיאמי וללוס אנג'לס, כאשר צפוי כי מספר הטיסות יעלה מ-3 ל-4 ובהמשך ל-5. 

בפועל הגדלת היקף הטיסות בקווים ישראל-ארה"ב נובעת מחזרה לשגרה, אחרי שמגפת הקורונה נבלמה כמעט לחלוטין בארץ ועושה סימנים של בלימה גם בארה"ב. לצד אל על שמגבירה את היקף הטיסות גם חברות נוספות פועלות כך.

חברת התעופה דלתא תעלה את מספר הטיסות לניו יורק ל-10 בשבוע. חברת יונייטד איירליינס תגדיל בקיץ את היקף הטיסות ל-24 בשבוע, כמעט כפול מהיקף הטיסות הנוכחי.

גם אמריקן איירליינס שחוזרת לפעול בישראל פועלת על הקו ישראל-ארה"ב. החל מחודש הבא, החברה תפעיל בקו מתל אביב למיאמי שלוש טיסות שבועיות, כשבהמשך היא תפעיל גם טיסות מתל אביב לדאלאס

כמות הטיסות הגדולה טובה לצרכן. ככל שיש תחרות גדולה יותר, כך צפוי שהמחיר יהיה נוח יותר. המחירים הנוכחיים מסתכמים ב-600 דולר לכרטיס - זה מחיר נוח לתקופה זו של השנה, אבל לא נראה שהמחיר הזה יישאר לאורך זמן.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עתיד מבטיח 14/06/2021 11:46
    הגב לתגובה זו
    היא מגבירה פעילות ככל שהשמים נפתחים
  • 1.
    Ariegott 03/06/2021 16:33
    הגב לתגובה זו
    אכזבה גדולה במיוחד בתקופת הקורונה. שרות גרוע וללא מענה ללקוחות שקנו כרטיסים יקרים ולא יכלו ליצור קשר עם החברה לביצוע שינויים. לעולם לא אטוס עוד באל על
  • תירגע 14/06/2021 11:27
    הגב לתגובה זו
    תבין את המצב כרגע העסק סגור .
אייל גפני; קרדיט: אוהד רומנואייל גפני; קרדיט: אוהד רומנו

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים

הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?

מנדי הניג |

בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי למעלה מ־3,000 שקל בשנה.

המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.

קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?

זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.

במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".

הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".