אילון מאסק צייץ שוב, סוחרי השורט זועמים
לא למד את הלקח? מייסד טסלה צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר ומסר נתוני ייצור גבוהים בהרבה מהצפי הרשמי של החברה. לאחר מספר שעות דאג מאסק לתקן את הציוץ
אילון מאסק עשה זאת שוב. חצי שנה לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הולך להפוך את החברה לפרטית, והואשם בעקבות כך בהונאת משקיעים, מאסק שיגר הבוקר ציוץ נוסף שעורר מיד ביקורת מצד משקיעים וסוחרים. במקביל, היועץ החיצוני של החברה, שמונה בעקבות הפרשה הקודמת, התפטר מתפקידו לאחר חודשיים בלבד.
איילון מאסק צייץ לפנות בוקר כי "בשנת 2011 יצרה החברה 0 רכבים, אך היא תייצר סביב 500 אלף רכבים במהלך 2019". הציוץ הנ"ל עורר במהרה את המבקרים הרבים של החברה, כיוון שתחזית זו רחוקה מהיעד הרשמי שקבעה החברה (ייצור של 400 אלף רכבים בשנה הקרובה). על מנת להגיע לתחזית של מאסק, החברה צריכה לבצע פריצת דרך משמעותית בתהליך הייצור. המבקרים טוענים כי מאסק מנסה לבצע שוב הונאה של המשקיעים.
הציוץ הבוקר של מאסק: הצליח לעורר שוב את זעמם של סוחרי השורט
לאחר מספר שעות של ביקורות, ולאחר שנדמה היה כי הוא בדרך להסתבך בפרשה נוספת, פרסם מאסק הבהרה לציוץ, וטען כי התכוון שקצב הייצור בסוף 2019 יעמוד על 500 אלף רכבים בשנה. התיקון של מאסקTesla made 0 cars in 2011, but will make around 500k in 2019
— Elon Musk (@elonmusk) 20 בפברואר 2019
הציוץ הערב החזיר את המשקיעים לאוגוסט האחרון, כאשר מאסק הדהים את השווקים כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הולך להפוך את החברה לפרטית, כאשר המימון למהלך מובטח. הציוץ גרם לנזק של 1.3 מיליארד דולר לסוחרי השורט על המניה באותו הערב. מאוחר יותר התברר כי לציוץ של מאסק לא היה בסיס, והוא הואשם ע"י הרשות לניירות הערך האמריקני (SEC) בהונאת משקיעים. בתחילת אוקטובר החליטו הצדדים להגיע להסכם פשרה, בו נאלץ מאסק לוותר על תפקידו כיושב ראש החברה, ונאלץ לשלם קנס של 20 מיליון דולר. נזכיר כי ברקע לכותרות הערב, תשומת לב המשקיעים מתרכזת בקופת המזומנים של החברה, והצורך למחזר חוב גדול בשנתיים הקרובות. החברה, שצברה חובות של 10 מיליארד דולר בעשור האחרון, צריכה לפרוע אג"ח להמרה בסכום של 920 מיליון דולר בתחילת מרץ, פירעון שצפוי לרוקן את קופתה. החברה צריכה זינוק חד במחיר המניה על מנת להימנע מתשלום זה. נכון להיום, נראה כי הסיכויים לסיטואציה כזו נמוכים במיוחד.Meant to say annualized production rate at end of 2019 probably around 500k, ie 10k cars/week. Deliveries for year still estimated to be about 400k.
— Elon Musk (@elonmusk) 20 בפברואר 2019