טוויטר התרסקה 12% ברקע להמלצה שלילית

גוף המחקר סיטרון ממליץ הערב לבצע שורט על מניית הרשת החברתית עם מחיר יעד של 25 דולר וזאת ברקע לפרשת פייסבוק     
עמית טל | (2)

בשבוע שעבר פורסם כי חברת קימבריג' אנליטיקה הצליחה לאסוף נתונים של עשרות מיליוני משתמשים ברשת החברתית פייסבוק, והרוחות סביב המידע הפרטי של המשתמשים ברשת מסרבות ממשיכות לסעור. נראה כי השפעת הפרשה מגיעה הערב גם לרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR) שנפלה הערב 12% ברקע להמלצה של גוף המחקר סיטרון.

לאחר שהמליץ על החברה בשער של 20 דולר למניה, והיה בין הגורמים העיקריים שהביאו את המניה למחיר של 36 דולר, מודיע הערב גוף המחקר סיטרון כי הוא ממליץ לבצע שורט על הרשת החברתית, עם מחיר יעד של 25 דולר למניה.

ע"פ סיטרון, החברה צפויה להיפגע משמעותית מפרשת פייסבוק, כאשר בקרוב צפוי שימוע לחברה בנושא פרטיות הנתונים של המשתמשים. בסיטרון מציינים כי ההכנסות של טוויטר ממכירת מידע על המשתמשים עומד על 400 מיליון דולר בשנה. כמו כן, הכנסות החברה מפרסום הסתכמו במהלך 2017 הרמה של 2.11 מיליארד דולר, ירידה לעומת 2.25 מיליארד דולר ב-2016.

נזכיר כי בדו"חות האחרונים הפתיעה טוויטר את המשקיעים כאשר רשמה רווח של 19 סנט למניה - מעל תחזיות האנליסטים ב-5 סנט. ההכנסות גם כןעלו על התחזיות והסתכמו ב-732 מיליון דולר צפי האנליסטים בשוק היה להכנסות של 686 מיליון דולר. ה-EBITDA הסתכם ב-308 מיליון דולר לעומת תחזיות השוק ל-EBITDA של 241 מיליון דולר. מספר המשתמשים החודשי הסתכם ב-330 מיליון - מעט מתחת לתחזיות של 332.5 מיליון משתמשים. מדובר בקיפאון במספר המשתמשים אותו הסבירה החברה במחיקת חשבונות מזויפים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    המליצו 28/03/2018 08:16
    הגב לתגובה זו
    מכרו. זמנים חדשים זמירות חדשות
  • 1.
    כרמי 27/03/2018 19:32
    הגב לתגובה זו
    הם העלו את המניה וכשמכרו בשיא או קרוב אליו הם לוו מניות ועושים שורט. קומבינה של אנליסטים. נראה ממש כמו נוכלות...כך גם עם מניות אחרות... ביי פירסט סל פירסט אנד טייק פרופיט. ביי לסט סל פרסט אנד לוז מוני.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.