גרף

אחרי מהלך של 3,600%, זו המניה שמקבלת היום העלאת המלצה - לקראת הדו"חות ביום חמישי

מערכת Bizportal | (5)
נושאים בכתבה קמעונאות

המשקיעים מסביב לעולם בדר"כ נוטים להתרכז במניות הענק בוול סטריט כמו אפל או פייסבוק, אבל בשורה השנייה והשלישית יש לא מעט מניות שמושכות תשומת לב. אחת מהן היא מניית ענקית מוצרי טיפוח היופי אולטה ביוטי (סימול: ULTA).

בזמן שמדד מניות הקמעונאות ב-S&P500 איבד 4.5% בשנה האחרונה, מניית אולטה זינקה 64% וסגרה ביום שישי האחרון בשיא כל הזמנים - שווי שוק של 17.3 מיליארד דולר. נציין כי בשבוע החולף מחקה המניה תיקון משמעותי של קרוב ל-20% שעברה לפני מספר חודשים וניפצה את שיא כל הזמנים (ראו גרף).

מניית אולטה רשמה מהלך עליות של מעל 3,600% מאז ימי המשבר של 2008 (אחת המניות שרשמו את מהלכי העליות החזקים ביותר בוול סטריט) ובאתר בלומברג הגדירו לאחרונה את החברה כ"כוכבת נדירה בתחום הקמעונאות".

האנליסטים ב-Edward Jones סבורים שאחת הסיבות להצלחה של הרשת היא העובדה שהיא יצרה חנויות שבהן עושים הכל - גם סלון יופי וגם חנות שמוכרת מותגי יוקרה לצד מוצרים עממיים יותר. כלומר הלקוחות לא צריכים ללכת למספר חנויות, הם מקבלים הכל בהגעה לחנות של רשת אולטה.

כל התנופה הזו מתנקזת לקראת דו"חות אולטה ביום חמישי הקרוב. באופנהיימר אופטימיים ושחררו היום העלאת מחיר יעד מ-300 דולר ל-315 דולר (אפסייד של 13.3%).

אולטה שנכון לסוף ינואר האחרון מפעילה 974 חנויות של מוצרי טיפוח יופי (שממוקמות בקניונים פתוחים) ברחבי ארה"ב צפויה לדווח על הכנסות של 1.54 מיליארד דולר ורווח של 2.13 דולר למניה. בדו"חות לרבעון השלישי הציגה החברה נתון מדהים, גידול של 17% במכירות בחנויות זהות, כך שהציפיות גבוהות. בשורה התחתונה, שווה לעקוב.

להלן גרף המניה מאז 2008: 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    pacman 06/03/2017 17:31
    הגב לתגובה זו
    טוב שלא לקחתם את 1987 או 1929 כבסיס לחישוב התשואה....
  • 4.
    רוצים עוד מניה עם גרף זהה orly בנאסדק (ל"ת)
    אברום 06/03/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קניתי (ל"ת)
    קניתי 1000 מניות בזמ 06/03/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רועי לוי 06/03/2017 13:58
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא ראיתי פה כתבה או המלצה למניה שיש לה פוטנציאל.. תמיד זו חוכמה ותובנות אחרי עליה מטוארית..
  • 1.
    בקרוב ....לרציו (ל"ת)
    אבי 06/03/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.