סגירה בוול סטריט: הסנטימנט השלילי נמשך - מדד הנאסד"ק השיל 0.8%

שלל חדשות המאקרו בניו יורק לא מנעו את הירידות. אפל נחלשה 1%, טיים וורנר זינקה 1.6%
אלמוג עזר | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט

המומנטום השלילי נמשך גם היום בוול סטריט. יום המסחר הנוכחי נסחר לאורך היום בירידות מתונות של עד 1% עם רגיעה מסוימת בירידות לקראת סיום. מדובר ביום השני ברציפות בו המדדים מציגים תשואה שלילית שבנתיים מציירות תמונה עגומה למדדים עם תשואה שלילית מתחילת מאי. הירידות מוסברות על ידי הסנטימנט השלילי בשווקים מחוץ לארה"ב ועונת הדו"חות החלשה שעוברת על וול סטריט. לאורך המסחר התפרסמו חדשות מאקרו רבות מתחום הייצור והתעסוקה.

הנפט נסחר היום בעליות קלות לאחר שלושה ימים של ירידות, האכזבה מדו"ח המלאים  (פרטים בהמשך) הביאה לירידה במניות האנרגיה. אפל חזרה לרדת לאחר שאתמול תיקנה בעליות ירידה רצופה של 8 ימים. APPLE

מדדי וול סטריט

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

​S&P 500

יומן מאקרו 

בשעה 15:15 (שעון ישראל) פורסם סקר ה-ADP שהציג תוצאה חלשה משמעותית מהצפי. הסקר הצביע על תוספת משרות של 156 אלף בלבד. 

בשעה 15:30 התפרסם המאזן המסחרי של ארה"ב שהצטמצם לכדי 40.4 מיליארד דולר באפריל. הצמצום מגיע בעקבות הירידה בייבוא האמריקני.

בשעה 16:45 התפרסם מדד מנהל הרכש של מגזר השירותים. המדד הציג המשך התרחבות של הסקטור כאשר עמד על תוצאה של 52.4 נקודות. מעט לאחר מכן (17:00) התפרסמו ההזמנות ממפעלים שעלו 1.1% בחודש מארס וסקר ה-ISM של המגזר הלא יצרני שעלה מעבר לצפוי לכדי 55.7 נקודות. 

בשעה 17:30 התפרסם סקר המלאים של משרד האנרגיה בארה"ב. הקר מציג את השינוי השבועי במלאי הנפט הגולמי והדלק.  הצפי הוא שהסקר עלה בכ-1.7 מיליון חביות. תוצאה גבוהה מהצפוי עלולה להשפיע לרעה על מחיר הנפט ולשנות את העליות שמאפיינות אותו בתחילת היום. 

מניות בכותרות

טיים וורנר (סימול: TWX) - מניית טיים וורנר עלתה 1.6% לאחר שפרסמה את הדו"ח לרבעון הראשון של השנה. החברה הרוויחה 1.49 דולר למניה לרבעון הראשון, 19 סנט מעל לצפי. 

אנרג'ייזר (סימול :ENR) - החברה פרסמה את הדו"ח והציגה רווח של 26 סנט למניה. תוצאה אשר גבוהה ב-5 סנט מעל לצפי השוק. ההכנסות היו גבוהות באופן משמעותי מצפי השוק. כמו כן החברה שדרגה את צפי ההכנסות והרווחים שלה להמשך. המנייה סיימה בעליות של 4%.

MEDIVATION (סימול: MDVN) - חברת התרופות על פי דיווח של רויטרס אמורה להירכש על ידי ענקית הפארמה פייזר. נציין כי החברה כבר סירבה להצעת רכש של ענקית אחרת סנאופי בסך של 9 מיליארד דולר. על המנייה מוסיפה במסחר 2.5%. נציין כי המניה כמעט והכפילה את שוויה מאז פברואר האחרון. שווי השוק של החברה הוא 9.5 מיליארד דולר. 

אביס (סימול: CAR) - החברה פרסמה את הדו"ח לרבעון הראשון של השנה והציגה רווח של 28 סנט למניה. תוצאה שגבוהה ב-20 סנט מצפי השוק. הכנסות החברה תאמו את צפי השוק. מניית החברה זינקה 6.2% במסחר. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    משקיע 05/05/2016 06:55
    הגב לתגובה זו
    חברת פרוטליקס היא חברה ביוטכנולוגיה המפתחת בבלעדיות תרופות מתאי צמח בשיטות ייצור זולות .לחברה יש מספר תרופות מתאי צמח בשלבים שונים של אישור (FDA ) האמריקאי ומשווקת את התרופה procellex . החברה נסחרת בנסד"ק ובת"א . בשנת 2012 נסחרה בשער $7 והיום היא נסחרת בסביבות $0.8 .בשבוע הקרוב יפורסם הדוח לרבעון הראשון והערכות מדברות על הפסד של 8 סנט .החברה נסחרת לפי שווי שוק של 82 מיליון דולר ובקופתה לסוף 2015 76.4 מיליון דולר. גם מבחינה טכנית לאחר הירידות החדות של המניה מ 2012 המניה מתייצבת ומבצעת תחתית כפולה. כדאי מאוד לעקוב אחר המניה בשבועות הקרובים.
  • 5.
    שמעון 05/05/2016 00:14
    הגב לתגובה זו
    בשבוע הקרוב שלוש עולות חזקות והן; קמטק מידיוי וכי טוב צפונה חזק
  • 4.
    להבדיל ממך במניית suneהפסדתי את התחתונים וברחתי (ל"ת)
    רמי 04/05/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כלי 04/05/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    איך זה שמניית SUNE בתהליך דיונים על פשיטת רגל והמסחר בה כרגילjQuery20307708108867518604_1462375744072 ככה מפילים אנשים תמימים או שאני מפספסת משהו? עשיתי עליה כמה סיבובים האם זה הזמן לעשות עוד סיבוב או שהמצב גמור? אודה מאוד לתשובה עניינית ממי שיודע
  • לכלי 05/05/2016 00:22
    הגב לתגובה זו
    לאחר שעשיתה סיבוב (ונניח הרווחתה 1000$) אז בסיבוב השני (כי אתה מכור להימורים כמו רוב הישראלים) הכפלתה את ההשקעה ועכשיו "עשו סיבוב עליך"...חחחח נ.ב. השאלה שלך לגבי פשיטת רגל אז הם אכן הגישו בקשה לפי CHAPTER 11 ולידיעתך חובבן חמוד בין רגע הבקשה לבין הרגע שהמנייה תימחק מהמסחר תמיד יש חלון הזדמנויות פשוט למכור ויהיה מה!!! ותגיד תודה למוטי החיפאי
  • למה תמיד הפקיעות 04/05/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    שאני חושב גם יוצא הפוך צריך לקצור את הסולרי מעןף
  • 2.
    כלי 04/05/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    איך זה שמניית SUNE בתהליך דיונים על פשיטת רגל והמסחר בה כרגילjQuery20307708108867518604_1462375744072 ככה מפילים אנשים תמימים או שאני מפספסת משהו? עשיתי עליה כמה סיבובים האם זה הזמן לעשות עוד סיבוב או שהמצב גמור? אודה מאוד לתשובה עניינית ממי שיודע
  • לכלי 05/05/2016 00:23
    הגב לתגובה זו
    מוטי חיפאי
  • 1.
    יגמר ירוק (ל"ת)
    דוד מ 04/05/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: