לא לשימוש
צילום: אלכסנדר כץ

1 באפריל: המתיחה של גוגל גרמה לפיטורים של עובדים

אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה גוגל

הנהלת גוגל הודיעה כי היא מבטלת את המתיחה שהכינה במיוחד לכבוד ה-1 באפריל. זאת לאור דיווחים שונים על כך שאנשים איבדו את מקום עבודתם כאשר השתמשו באפיון (feature) החגיגי של החברה. 

לכבוד ה-1 באפריל מהנדסי גוגל בנו מאפיין שיאפשר למשתמשי ג'ימייל להשיב על מייל שנשלח אליהם עם חתימה מלווה בגיף (GIF). הגיף הציג מיניון אשר מפיל את המיקרופון. פעולה אשר בתרבות האמריקנית סיום התקשרות ללא התייחסות או אכפתיות של המשיב על תשובתו ונהוג בעיקר בנאומי פרישה. בבלוג של ג'ימייל אף נאמר כי לא יהיה ניתן להשיב על המייל שבו יופיע המניון.

התלונות על האנימציה אל איחרו לבוא. בפורום של ג'ימייל נכתב על ידי מספר משתמשים שטענו כי הגיף שורבב על ידי לחיצה מקרית אל תוך אימיילים חשובים. תלונה חמורה יותר נרשמה בפורום כאשר אחד המשתמשים טען כי איבד את עבודתו לאחר שצירף את הגיף.

משתמש בשם אבדוס סאלם טען כי איבד משרה פוטנציאלית שנבחן לקבלה במשך שלושה חודשים. " המתיחה הזו היא הדבר המטופש ביותר אשר היה ניתן לחשוב עליו" כתב. אני מתראיין למשרה במשך שלושה חודשים ולמי שלחתי את הגיף? לכוח אדם! הייתי אמור להתחיל לעבוד בתחילת השבוע הבא" הוסיף. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הלך לאבדוס 02/04/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    וגם חסרי שכל אם ה"גיף" הוא הסיבה היחידה לדחיה
  • 1.
    אוי נו באמת 02/04/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    התראיין שלושה חודשים ואיבד משרה בגלל זה? סיפורי הדר ופוגי
  • פוגי 03/04/2016 05:46
    הגב לתגובה זו
    בהיטק כל אחד יכול להפיל אותך בכל רגע ולפעמים לוקח שלושה חודשים עד שמקבלים אותך. יש משרות שמראיינים אליהם (לא את אותו אדם) שנה ולא מגייסים אף אחד. אבל אדם, בגלל בירוקרטיות שונות, יכול להמתין לפעמים תקופות ארוכות. זה לא שכיח כל כך. אבל זה קורה.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.