בזכות ל' הרחוב הזה שקט: קמפיין השב"כ שומט לנו את תחושת האדישות והזחיחות
כותבת שורות אלו חזרה זה עתה (לפני שכתבה את הטור הזה) מטיול רגלי עם הכלב ברחוב ארלוזורוב בתל אביב. 22:00 בערב, רחוב ראשי בעיר גדולה, תחושה של בטחון מובן מאליו המבוססת על כלום, בעצם. כי מסתבר שזה לא ככה בכלל. מסתבר שמאחורי הקלעים של השכונה הצפונית המדושנת והעצלה מסתתר, דרך קבע, קרב שלעולם לא נדע אודותיו, שכל כולו נועד כדי שאחת כמוני תוכל לשרך רגליה בכפכפים מתוך מחשבה שמה כבר יכול לקרות.
מדינת תל אביב, מובלעת בתוך מדינת ישראל, מתפארת בשאננות שלה ומאמינה שהסכסוך הישראלי פלסטיני לא יחדור את גשר הירקון מצפון או את קיבוץ גלויות מדרום. זאת למרות צוק איתן ועופרת יצוקה ואולי בגלל כיפת הברזל שתומכת תרתי משמע את תחושת הבועה של העיר.
שורות אלו נאמרות בהסתייגות כלשהי שהרי כולנו מעורבים רגשית בפוליטיקה אבל אי אפשר שלא להודות בכך שאנחנו מדחיקים את הטרור הרוחש המסוכל תמידית. סוג של פרדוקס: להודות בהדחקה...
קמפיין ההצטרפות לשב"כ (לחצו כאן לצפיה בבאנר) שומט בתנועה חדה את האדישות והזחיחות הזו על ידי גירוד קליפת ההדחקה. הקמפיין אומר לנו שהדברים אינם כפי שהם נראים לכאורה. על פי השב"כ, מה שאנחנו רואים זה רק את קצה קצהו של הקרחון. השב"כ אחראי על רוב רובו של הקרחון שהוא נסתר מהעין. בקמפיין החדש שעולה בדמות מודעות ובאנרים, אנחנו נחשפים לשמות רחובות תל אביביים אותם ניתן למצוא כמעט בכל עיר ועיר בישראל. ובכל זאת - ארלוזורוב, ויצמן ואבן גבירול, למרות שאפשר למצוא אותם בעוד ערים, משמשים כל אחד מהם אייקון תל אביבי מובהק.
בכל אחד משלטי הרחובות מודגשת אות אחת בכחול והטקסט טוען שבזכות אותה "אות" הרחוב שקט. אחד מסמלי השב"כ הוא השימוש באות הראשונה של השם מטעמי חסיון. למשל ב', המודגשת בשם אבן גבירול היא האות הראשונה של איש השב"כ שבזכותו הרחוב הזה שקט. סמל נוסף של השב"כ הוא ההשתלבות ה"אגבית" בשגרת היום יום בדיוק כמו אות בתוך מילה.
מה שמצוין בקמפיין הוא "ההפרעה הקריאטיבית". אל תוך קונצנזוס של עיר שקטה שהטרור לא נוגע בה, מזדחלת ההכרה שאת השקט הזה מרוויחים במהומה ומאמץ נעלמים מהעין. השקט התל אביבי הוא אשליה אופטית היות שהוא מושג באמצעות לוחמי השב"כ שמוגדרים כמצילי חיים, המשתלבים כרואים אך בלתי נראים בשגרת יומנו. ברור שידו של השב"כ מגיעה לכל קצוות הארץ, אולם ההכרה שעוטף עזה שקט באופן מאד רעוע מוכרת לכולנו בעוד שהשקט התל אביב הוא שקט שנדמה לנו כי הוא ברור מאליו.
הקונספציה של שקט פיקטיבי שמאחורי הקלעים שלו מסתתרת לוחמה מתמדת בין מי שרוצה להפר אותו לבין מי שמצליח לסקל אותו היא קונספציה מדויקת ומעוררת מחשבה. במקום להטיף ולספר בשבחי הלוחמים והמערכת, מאיר הקמפיין את המימד החבוי והחסוי של כל מה שנדמה לנו כאילו שהוא רוגע ונונשלאנטי. בכך הוא גם מעיר אותנו.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
האסטרטגיה בנויה על מה שנקרא understatement שמנערת אותנו ומאמתת אותנו עם ההכחשה המוטעית. הטעות שאנחנו נוהגים לטעות - כלומר לחשוב שלנו התל אביביים זה לא יקרה, נחשפת במערומיה והשימוש באות קטנה שמשתלבת כביכול בשם הרחוב מסמלת את סוכן השב"כ שמשתלב בדיוק באותה צורה בשגרת הרחוב ובצלליו, ולכן - בשגרת יומו של כל אחד מאיתנו.
מיתוג מוצלח מפתיע אותנו במקומות שאנחנו לא מוכנים ובכך הוא לא רק מושך את תשומת הלב שלנו אלא מלמד אותנו משהו שלא ידענו או שהוא מלמד אותנו משהו שאולי ידענו אבל לא מהזווית הזו. לחשוב שהשב"כ הוא אותו ילד עם האצבע בחור של הסכר של אמסטרדם זה משהו שאנחנו לא רגילים לו, כי אנחנו מייחסים לשב"כ פעולות שהן "שם", במחסומים רחוקים, בקרב חשודים עוינים בכפרים שלהם, הרחק מבתי הקפה, שבילי האופניים והאוטובוסים שאבן גבירול, ויצמן וארלוזורוב מפוצצים בהם. וסליחה כמובן על השימוש במילה "מפוצצים".
אז זהו שהאינטימיות הפתאומית עם שם רחוב שאנחנו עוברים בו יום יום, והאות הבודדת בתוך השם עושים עבודה נכונה ומדויקת שמחלקת את כל הציבור לשתיים - אלה שמעריצים את לוחמי השב"כ וכמובן אלה שמעוניינים להפוך להיות כאלה. אה, וכמובן שיש את לוחמי השב"כ עצמם שמגיע להם שנכיר בהם ובתרומתם החסויה, למרות שלעולם לא נדע בדיוק מהם ומה קרה מאחורי גבנו לפני רגע.
- 15.ho 01/06/2015 15:10הגב לתגובה זוואני עובד בתחום. אני קראתי את זה "בזכות ארלזרוב הרחוב הזה שקט", וניסיתי להבין את פשר הצבעים...ומה זה אמור להגיד כמו כל אדם ממוצע לא השקעתי בפרסומת יותר מעשירית שנייה, שזה כבר הרבה ... מי שלא תופס את הלקוח בשניה הראשונה, לא יתפוס לעולם...
- אינך בקהל היעד. (ל"ת)cleareye 04/06/2015 09:53הגב לתגובה זו
- 14.אחלה של רעיון , מקורי , (ל"ת)ישראלי מהפזורה ה ת"א 30/05/2015 14:17הגב לתגובה זו
- 13.סמי 27/05/2015 10:18הגב לתגובה זומתאים לארגון מיושן. מי רוצה כזה קמפיין ??? אולי הסתדרות המורים וגם הם בספק רב.
- 12.ארז 27/05/2015 10:05הגב לתגובה זוכשאני רואה סקירת קמפיין מפרגנת של עטרה, אני מיד יורד לטוקבקיסטים כדי לראות מה הם חושבים על הנושא... כשהתעשייה אוהבת קמפיין מורכב יתר על המידה, כזה שצריך לחשוב יותר מכמה שניות כדי להבין את המשמעות שלו... סימן שהוא אולי עשוי לזכות בכמה פרסים, אבל את המסר הוא לא מעביר. למה? כי קהל היעד במקרה הזה הוא ממש לא זה שמתעכב על פרסומות. אנחנו כן. חברים יקרים, תפסיקו כבר לאונן על עצמכם במראה, לאונן ולראות את הלקוח שלכם משפריץ לנוכח הקריאיטיב החכם והמרשים שלכם. לפעמים מסר פשוט, חכם, לא מתחכם ומהודק עושה עבודה טובה יותר מכזה המדבר בשלושה רבדים ומעביר מסרים תת הכרתיים פילוספיים ארוכי טווח חלאס להתפלסף, יוצאי יחידות קרביות לא יתעכבו כדי להבין למי שייכת ה-ל' ולמה היא צבועה בכחול. מקווה שלפחות בבחירת קהלי היעד בקמפיין הדיגיטל דאגתם לטרגט את מלייקקי אייס, דבר המפרסם, ADAGE וכיוצ"ב
- בוב הבנאי 27/05/2015 14:08הגב לתגובה זולא, כי אתה משפריץ המון שטויות
- 11.ואף מילה על הערבית בשלט (ל"ת)שמוחקים בשביל השקט.. 27/05/2015 08:50הגב לתגובה זו
- 10.גימל 26/05/2015 21:59הגב לתגובה זוואני בטוח שרק טוב יצא מהקמפיין הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בבומים שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 9.ת׳ מרחוב הזית 26/05/2015 19:38הגב לתגובה זובזכות ל׳ הרחוב הזה שקט. נניח. רק שאין פה שום ביצוע ויזואלי לקונספט הזה. סתם לצבוע את האות בשם הרחוב ממש לא מעביר את המסר, זה לא אומר שום דבר. זה לא השתלבות אגבית בתוך המילה, זה ביצוע ויזואלי לא מפוצח לקונספט.
- 8.קמפיין חכם לאנשים חכמים. יפה !!!!! (ל"ת)דויד 26/05/2015 18:32הגב לתגובה זו
- 7.פרסומאי 26/05/2015 18:12הגב לתגובה זוצריך בשביל זה תרגום בגוף הספר
- 6.הדר 26/05/2015 17:59הגב לתגובה זוהכי מוכשרים
- 5.נהדר! (ל"ת)שיר 26/05/2015 17:49הגב לתגובה זו
- 4.קמפיין מדהים לאנשים מדהימים. שאפו לעוסקים (ל"ת)דני 26/05/2015 17:00הגב לתגובה זו
- מה בדיוק מדהים כאן? מה חדש כאן ? (ל"ת)דוד 27/05/2015 10:19הגב לתגובה זו
- 3.תקציר הכתבה: אותה פסקה משוכתבת 10 פעמים (ל"ת)שגיא 26/05/2015 16:11הגב לתגובה זו
- 2.אהבתי את תנועת המצלמה (ל"ת)ציפי 26/05/2015 15:55הגב לתגובה זו
- 1.אחלה קמפיין. אני אהבתי (ל"ת)שירי 26/05/2015 15:39הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
