שער שארלי הבדו
צילום: שער שארלי הבדו

'שארלי הבדו' יגיע לישראל: הגיליון המיוחד יימכר ב-35 ש' - פי 2.5 מצרפת

לפחות 200 עותקים מהגיליון שהודפס ב-8 מיליון עותקים לאחר הפיגוע בעיתון הסאטירי בו נרצחו 12 אנשים, יימכרו בחנות סטימצקי בקניון איילון
אלכסנדר כץ | (4)

רשת סטימצקי תביא בשבוע הבא לפחות 200 עותקים של הגיליון האחרון של מגזין הסאטירי הצרפתי שארלי הבדו, ותמכור אותו בסניף בקניון איילון ב-35 שקלים לעותק. בצרפת עולה עותק 3 אירו, שהם קצת פחות מ-14 שקלים, פי 2.5 פחות מישראל.

מדובר על הגיליון הראשון אחרי הטבח שהתבצע ב-7 בינואר במערכת העיתון בו רצחו 2 מחבלים איסלמיסטים 10 חברי מערכת ו-2 שוטרים, ופצעו עשרה. לאחר מכן נמלטו מהמקום תוך שהם פוגעים באנשים נוספים. הפיגוע בא על רקע קריקטורות הלועגות לנביא מוחמד שהתפרסמו במגזין בעבר.‏ בין קורבנות הפיגוע היו עורך העיתון סטפן שארבונייה, האמן ז'ורז' וולינסקי, וקריקטוריסטים נוספים שעבדו בעיתון. יומיים לאחר מכן אירע פיגוע בהיפר כשר, סופרמרקט יהודי בפריז, בו נרצחו ארבעה. בראשון שעבר התקיימה עצרת המונים בפריז נגד הטרור בה לקחו חלק כמעט 4 מיליון איש, בהם נשיאים וראשי ממשלות מרחבי העולם.

האירוע יצר ביקוש ענק לגיליונות הבאים של 'שארלי הבדו', והגיליון של השבוע שעבר הופץ ב-8 מיליון עותקים, במקום 50 אלף ביום רגיל. על שער העיתון מופיעה קריקטורה של הנביא מוחמד דומע ומחזיק כרזת "אני שרלי" תחת הכותרת "הכל נסלח".‏

לאחר מגעים עם המו"ל, היום (יום ג') התקבלה הודעה שמשלוח העיתונים ישלח לישראל והעותקים יגיעו ביום שני הקרוב ויימכרו מהשעה 17:00 בסניף סטימצקי בקניון איילון.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בובי 21/01/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    שבחלק העליון של הגיליון יהיו שני חורים סימטריים בשביל אוזני החמור שיקנה את הגליון במחיר שכזה !
  • 3.
    דוד 20/01/2015 23:23
    הגב לתגובה זו
    למה צריך את השטות הזו למכור בארץ ?
  • 2.
    כרגיל לא הבנתי מה חדשjQuery203006345998425967991_1421785312968 (ל"ת)
    לירן 20/01/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עד שלא מייקרים לא מרוצים . (ל"ת)
    בא 20/01/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.