נספרסו הפסידה שוב לאספרסו קלאב; חשפה שהשקיעה 225 מ' שקל בפרסום
הסערה סביב הפרסומת של אספרסו קלאב בה מוצג כפיל של ג'ורג' קלוני - הפרזנטור של מותג קפסולות ומכונות הקפה הבינלאומי נספרסו שככה מאז שגל הפרסום המאסיבי ירד מהאוויר. עם זאת, הדיון בין הצדדים בבית המשפט המחוזי נמצא בשיאו, ונכון לעכשיו המצב אינו מאיר פנים עבור נספרסו, התובעת.
כזכור, בדצמבר ניסתה נספרסו למנוע את עלייתה לאוויר של פרסומת אספרסו קלאב בה מופיע כפילו של קלוני. הניסיון של נספרסו כלל פנייה לרשות השנייה עוד בטרם עלתה הפרסומת לאוויר. משלא צלחה בכך ולאחר שהפרסומת עלתה לאוויר פנתה נספרסו לבית המשפט בדרישה לצו זמני ומיידי
בסוף השבוע האחרון פסק שופט ביהמ"ש המחוזי מגן אלטוביה כנגד טענות נספרסו שהמתקדו ב-4 סעיפים: סימן מסחר רשום, גניבת עין, זכויות יוצרים ועשיית עושר ולא במשפט. אלטוביה קבע כי נספרסו צשלם לחברת אספרסו הוצאות בית משפט ושכר טרחה בגובה 58,500 שקלים.
הדיום שנערך ב-25 בדצמבר כלל חקירה של מנכ"ל נספרסו משה מרי ומנגד חקירה של אורן טל מנכ"ל אספרסו קלאב. טל נחקר על מהות הקשר עם משרד הפרסום מקאן (יוניברסל) והרעיון השיווקי שמאחורי הפרסומת. השופט הציע לנספרסו את דחיית התביעה בהסכמה וללא הוצאות אך נספרסו ישראל המסונפת לתאגיד נסטלה העולמי בחרה להמשיך את ההליך המשפטי וככל הנראה אף תערער על החלטת המחוזי לבית המשפט העליון.
- ביהמ"ש דחה את בקשת "נספרסו" לאסור על המתחרה להשתמש בכפיל של ג'ורג' קלוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרט מעניין שנחשף במסגרת הדיונים מלמד על ההשקעה העצומה של נספרסו בפרסום בישראל. על פי דברי בא כוחה של התובעת נספרסו - עו"ד דוד גילת - החברה השקיעה על פרסום בישראל ב-4 השנים האחרונות סכום שעומד על 226 מיליון שקלים במחירי מחירון. זאת במסגרת מסע הפרסום ומיתוג המושקע של נספרסו וחדירתה לשוק הישראלי.
פרסומת הכפיל: אספרסו קלאב
פרסומת נספרסו בכיכוב קלוני
בנימוקיו קבע השופט כי ג'ורג' קלוני אינו חלק מסימן המסחר של נספרסו. לדבריו "במקרה כאן מבקשת אספרסו קלאב לבדל את מוצריה מאלו של נספרסו ולהציג אלטרנטיבה מסחרית עממית ופחות זוהרת, וככל שיש בכך פגיעה במוניטין נספרסו, פגיעה זאת לגיטימית..תחרות ע"י מתן מכונה ללא תשלום...תחרות שכזו אין למנוע".
עוד ציין השופט כי הפרסומת של המתחרה אספרסו קלאב עשויה להגדיל את נתח השוק הכולל של שוק מכונות הקפה בישראל. לדבריו "לא נעלם מעיני החשש לפגיעה בנתח השוק שעלול מסע פרסום שכזה ליצור לנספרסו אולם יכול וניסיון זה יש בו גם להגדיל את שוק קפסולות הקפה בכללותו". עוד הוא הוסיף כי "יכול ודווקא יש בפרסומת המבקשת לצרף חלקים יותר עממים מן הציבור לצרוך אספרסו ממכונות קפה בשיטת הקפסולות, כדי להגדיל את נתח השוק כולו".
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
מאספרסו קלאב נמסר בתגובה: "אנו שמחים מאוד על החלטתו הצודקת של בית המשפט המחוזי שלא לחסום תחרות במשק הישראלי ושלא לצנזר את חופש הביטוי בפרסום, גם אם פרסום זה פחות נוח לתאגידים בינלאומיים עתירי משאבים הרוצים להשתמש במערכת המשפט כדי למנוע הורדת מחירים ולחסום תחרות משמעותית ראשונה בשוק מכונות הקפה והקפסולות בישראל. אנו מציעים לנספרסו להתמקד בהורדת המחירים ויצירת ערך אמיתי לצרכנים ולא במאבקים משפטיים וקמפיינים יקרים המועמסים בסופו של דבר על גב הצרכן".
מנספרסו נמסר בתגובה: "קיבלנו את החלטת בית המשפט ואנו שוקלים את צעדינו המשפטיים להמשך. אנו נמשיך לרתום משאבים רבים, בכדי להביא ללקוחותינו את המוצר הטוב ביותר וחווית קפה מושלמת. נספרסו הינה מותג נחשק ומודל לחיקוי ואין ספק שהפרסומת של המתחרים רוכבת על ההשקעה של נספרסו בבניית המוניטין שלה במשך שנים. סוג כזה של פרסומת אינו מקובל והנושא דורש בירור לעומק בשל חשיבותו והשפעתו על נוף הפרסום בכללותו".
- 4.לורי כץ 01/02/2016 23:38הגב לתגובה זוחבל שלא נתנו לה לנגן. שמעתי אותה בברלין לפני שבועיים היה מעולה. או לפחות יותר טוב מהפרסומת
- 3.גיל כץ 20/01/2015 18:39הגב לתגובה זולמה להתחייב לחברה כלשהי?? אצל אספרסו קלאב מתחייבים לרכישת קפסולות במחיר מסוים, אצל נספרסו הקפסולות יקרות.. לא חבל? את הפרסומות שלהם שהם רבים אחד עם השני הם מממנים עם המכירות של הקפסולות.. לי אמנם יש מכונה של נספרסו, אבל אני מסרב להיות משועבד למחירים המוגזמים שלהם בקפסולות. ממליץ למי שעדיין קונה ביוקר לנסות את הקפסולות של קפה ג'ו.. אין מה להשוות לקפסולות תחליפיות כמו של עלית או השופרסל, והן לא פחות טובות משל נספרסו
- 2.מהלך יפה של אספרסו קלאב (ל"ת)כותב אני 19/01/2015 14:38הגב לתגובה זו
- 1.שיחקו אותה אספרסו קלאב (ל"ת)19/01/2015 14:37הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
