אבי כץ קופיקס
צילום: צילום: יוסי רוזנבוים

אחרי שטלטל את שוק הקפה הישראלי: איש השיווק של 2013 - בעלי 'קופיקס'

אבי כץ פתח בספטמבר רשת למכירת קפה ב-5 שקלים, והדליק את הקולגות. היום אמר בכנס של איגוד השיווק: "מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים"
אלכסנדר כץ | (1)

אבי כץ, שהרעיד את תחום בתי הקפה בישראל עם השקת רשת קופיקס ומכירת קפה ב-5 שקלים, הוא איש השיווק של שנת 2013 - כך החליט איגוד השיווק הישראלי. האיגוד מודיע בדקות אלו (יום ה') במהלך כנס השיווק, על זכייתו של כץ. רשת בתי הקפה 'קופיקס' הושקה בחודש ספטמבר האחרון, עם סניף ברחוב אבן גבירול, שמוכר את כל המוצרים בו ב-5 שקלים. בימים הראשונים רשתות בתי הקפה זלזלו ב'קופיקס', למרות תורים של עשרות אנשים שהמתינו בכניסה לסניף. השקת 'קופיקס' זכתה לסיקור מיידי בכלי התקשורת הארציים, והפתיעה את אנשי הרשת. "האמת היא שתכננתי את כל מה שקרה כאן אבל לא האמנתי שהתקשורת תשתף פעולה בכזה קנה מידה", סיפרה נאוה פיליזר, הבעלים של פיליזר תקשורת - אשת יחסי הציבור שעומדת מאחורי הקמפיין של 'קופיקס', בשיחה עם אייס בתחילת חודש אוקטובר. "זה לא היה קל להדוף את בקשות הכתבים, אני מנסה ללכת בין הטיפות בעוד שכולם מבקשים בלעדיות וראשוניות. צריך להבין שזה מאוד קשה לאכזב כתב שהולך איתך שנים, אבל ניסיתי כמה שיותר, להיות הוגנת עם כולם, למרות שהיה ערוץ שקיבל את אבי כץ לראיון בלעדי". מייסדי הרשת חגית שינוביץ', אבי כץ, בני פרקש וחנן שמש על המהלך שהוביל להשקת הרשת, סיפרה בזמנו חגית שינובר, שותפה ומנהלת הרכש של קופיקס, לאייס: "בשנת 2002, כשהתחילו להיפתח בארץ חנויות הנוחות בצידי הדרכים, אבא שלי (אבי כץ, א"כ) עצר באחת מהן על מנת לקנות קפה, כריך ומשהו נוסף לנוסע שהיה איתו. כשירד מהרכב הוא לקח איתו 50 שקלים, הוא רכש 4 מוצרים והיה צריך לחזור לרכב להביא עוד 18 שקלים. שם הכתה בו ההבנה שלא יכול להיות שאדם שנמצא בדרך ורוצה קפה, מאפה ועוד דבר קטן ליד, צריך לשלם כל כך הרבה כסף. מאז הוא החל לפתח את הרעיון וכשהתנאים הבשילו, 'קופיקס' נולדה". רשתות בתי הקפה האחרות נחשדו באותם ימים בתיאום מחירי כוס הקפה, בניסיון לא להיכנע לדרישות הקהל הרחב להוריד מחירים. ואולם, כעבור זמן קצר, חלק מהרשתות החלו להפחית את מחיר הקפה, וכך גם בתי קפה עצמאיים. בנתיים נפתחו כבר מספר סניפים של 'קופיקס' ברחבי הארץ. ההמונים בכניסה לקופיקס באבן גבירול (יח"צ) כץ: "בא לי לנשק את מיכאל גולן, הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש" כץ, ממקימי רשתות הכל בדולר, ששת, כפר השעשועים וד"ר בייבי, אמר היום בכנס השיווק כי "אני רואה את גולן (מיכאל גולן, א"כ) מגולן טלקום ואני רוצה לנשק אותו. הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש. המשחק של כולנו הוא המחיר, המטרה היא למכור זול. עשיתי את 'קופיקס' אחרי שחיכיתי בשביל זה 12 שנה, ואם המהפכה הצליחה, אז אני יכול לפרוש". בתשובה לשאלה על כך שמכר את כפר השעשועים לדודי ויסמן, המחזיק בנתונים גרפים עבור דור אלון דור אלון, במחיר גבוה ועל כך שכעת הוא אינו רווחי, וכן על טענות שהיו לכמה מהזכיינים על התנהלות כפר השעשועים בתקופתו, אמר כץ: "תראו למה חרא לעשות דברים טובים - אני מוציא מהכיס שלי 5 מיליון שקל כדי לייסד את הרשת ולא לקחת זכיינים עד שאדע אם הרשת מצליחה, מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים, אז עשיתי טוב? מחייכים? הסניפים בנתניה ובגבעתיים מוכרים יותר טוב מהסניפים בתל אביב - ועדיין באים אלי בטענות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיליון פאקאקטעס (ל"ת)
    להב 23/01/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.