המנכ"ל היוצא מאושר: הרווח של בנק מרכנתיל דיסקונט זינק ב-17.9%

גורמים העקריים אשר גרמו לעליה ברווח הנקי השנתי היו עליה של 10% בהוצאות המימון של הבנק וירידה של 2.8% בהוצאות התפעוליות, "שנת 2013 מציבה בפני הבנק אתגרים רבים"
דניאל קביליו | (4)

חברת הבת של בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל דיסקונט, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים השנתיים כאשר היא מדווחת על עלייה של 17.9% ברווח הנקי השנתי ביחס לתקופה הנוכחית אשתקד. הרווח השנתי הסתכם ב-191 מיליון ש"ח. כמו כן, התשואה על ההון עלתה ל-10.8% לעומת 9.6% בשנת 2011.

הבנק, אשר מנוהל ע"י מר יעקב טטננבאום (אשר מסיים את תפקידו במהלך השנה הנוכחית) ומונה 79 סניפים ברחבי הארץ, רשם עלייה משמעותי גם ברווח הנקי ברבעון ה-4 של 2012. על פי הדוח, הרווח הנקי עלה ב-110% לרמה של 63 מיליון ש"ח. כמו כן, התשואה שרשם הבנק על ההון טיפסה ברבעון ל-14.6% בחישוב שנתי.

ראובן שפיגל, יו"ר הדירקטוריון של הבנק ציין כי "התוצאות לשנת 2012 שמציג בנק מרכנתיל דיסקונט מעידות על שיפור מתמשך ברווחיות הבנק ובפרמטרים העסקיים. בהתאם לתוכנית למיקוד האסטרטגי, העמיק הבנק את פעילותו הקמעונאית בקרב מגזרי היעד שלו, לצד ביצוע מהלכי התייעלות רחבים. שנת 2013 מציבה בפני הבנק אתגרים רבים. אנו ערוכים לשינויים בסביבה הכלכלית והרגולטורית ונחושים לעמוד באתגרים שהצבנו לעצמנו. היום אנו נפרדים מהמנכ"ל היוצא, מר יעקב טננבאום, ומודים לו על תרומתו הרבה להצלחתו ושגשוגו של הבנק בתקופת כהונתו".

הבנק דיווח כי הגורמים העקריים אשר גרמו לעליה ברווח הנקי השנתי היו עלייה של 10% בהוצאות המימון של הבנק וירידה של 2.8% בהוצאות התפעוליות לרמה של 794 מיליון. סך כל מאזן הבנק הסתכם ב-26.5 מיליארד ש"ח עליה בשיעור של 6% ביחס ל-2011. ההון העצמי ליום 31.12.2012 הסתכם ב-1.9 מיליארד ש"ח עלייה של 7.1% ביחס ל-2011.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ערבי ישראלי 28/02/2013 09:49
    הגב לתגובה זו
    אין דין ואין דיין ...
  • 3.
    שאושרכם הסתייםברגע זה, תשרפו בגהנום על גזילת כספי (ל"ת)
    גנבים זכו בתהילה 28/02/2013 05:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני חושב שצריך להשקיע בבנקים (ל"ת)
    חיים 27/02/2013 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עליה יפה (ל"ת)
    דוקטור כסף 27/02/2013 22:34
    הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 0%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על
צילום: דוברות אל על
דוחות

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר

הרווח הנקי עלה ב-8% ל-202.6 מיליון דולר לעומת 187.4 מיליון דולר אשתקד; למרות ירידה בנתח השוק ועלייה של 10.8% בהוצאות ל-813 מיליון דולר, אל על מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה בזכות ביקוש חזק, תפוסה של 95.3% ושיפור מתמשך במימון - עם קרוב ל-800 מיליון דולר בשורה התחתונה מה המכפיל של אלעל?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אל על

אל על אל על 0%   מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.

חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על 0%   טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!) בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.

החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.

לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.

גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.