גולן טלקום: "הצטרפו 80,000 מנויים, רובם לחבילת ה-99 ללא הגבלה"

מספר הניודיים הוא קטן בהרבה - וגורם בענף סבור כי "עדיין לא מדובר בקצב גיוס גבוה". המטרה היא להגיע לנתח שוק של 7% מהמשתמשים הפרטיים ולעמוד בפרמטרים להחזרת הערבות, זאת עד אפריל 2016
רקפת סלע | (22)

כשישה שבועות מאז השקת שתי החבילות הסלולריות של גולן טלקום, 99 שקל ללא הגבלה כולל שיחות לחו"ל ו-9.99 שקל, גייסה החברה למעלה מ- 80,000 לקוחות חדשים, כך מדווחת החברה היום (ד'). רוב המצטרפים בחרו בחבילת ה- 99 שקלים ללא הגבלה.

עם זאת, נתוני הניוד שהם החשובים יותר נמוכים בהרבה. נתוני הניוד מורים על מספר הלקוחות אשר עברו בפועל מחברת סלולר אחרת והם לקוחות פעילים. "ההפרש בין הלקוחות שעברו ללקוחות אשר ביצעו ניוד מיוחסים לעיתים ל'ניפוח' - ללקוחות שקיבלו כרטיס סים מתנה או פתחו קו לניסיון לדוגמא", אומר בכיר בשוק ל-Bizportal. "עדיין לא מדובר בקצב גיוס גבוה", מציין אותו גורם.

גולן טלקום ובמיוחד הוט מובייל מתאמצות כדי לכבוש נתח שוק של 7% (כ-420,000 מנויים) ולקבל חזרה הערבויות מהמדינה. נתח השוק, אותם 7%, לא יימדד כחישוב פשוט של מספר מנויים בסקטור הפרטי שהצליחו לגייס המפעילות החדשות חלקי סך המנויים הפרטיים הקיימים בשוק אלא יחושב כשקלול נתח שוק בקרב הלקוחות הפרטיים משוקלל על סה"כ הדקות היוצאות של המנויים הפרטיים של המפעילים החדשים מתוך סך הדקות היוצאות של לקוחות הסקטור הפרטי וסה"כ הכנסות מהמנויים הפרטיים של המפעילים החדשים מתוך סך ההכנסות מלקוחות הסקטור הפרטי. כלומר זה מעין שקלול של 3 פרמטרים: דקות יוצאות + מספר מנויים + הכנסות.

נציין כי ככל שרמת המחירים בענף נשחקת כך יורד סך ההכנסות למספר לקוחות נתון ולכן זה בעצם מביא למצב שככל שתמשיך הירידה במחירים החברות החדשות יצטרכו לגייס יותר מנויים על מנת לעמוד בנתח השוק הנדרש, על פי הנוסחה שנקבעה. כלומר החברות החדשות נמצאות בעצם בסוג של מלכוד.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    dork 04/07/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    גם אם נניח שהנתונים של גולן נכונים, בואו ונעשה חשבון קטן: נניח ש- 60 א' מהלקוחות הם לפי התעריף הגבוה, זה נותן 6 מ' ש"ח לחודש. עוד 20 א' לקוחות משלמים 10ש"ח בחודש, קיבלנו 6.2 מ' ש"ח הכנסות לחודש וביחד הכנסה של 75 מליון ש"ח לשנה. נניח שהוא מעסיק רק 100 עובדים לפי 10 א' ש"ח לחודש ומשלם לסלקום חצי מההכנסה שלו - אנחנו מגיעים לרווח נקי של מליוני ש"ח בודדים. מהרווח הזה הליצן רוצה להקים ולפרוס תשתית סלולאר ששוה מליארדים? פחחחח
  • 8.
    הפרנסווי 04/07/2012 17:09
    הגב לתגובה זו
    מי שעובר לגולן או להוט מובייל דפוק. הרבה ניתוקים ואין עם מי לדבר.
  • ממומן (ל"ת)
    אלי 04/07/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שועלי 04/07/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    כול עוד אין טלפון לברורים שאלות וכו אני לא עובר ואשמח לעבור
  • זה לא נכון (ל"ת)
    יונתן 04/07/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
  • פיני 04/07/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    זו מיצווה לעבור לגולן סוף סוף אדם שהוריד את המחירים אלוואי שיהיו עוד כמוהוא
  • 6.
    דויד 04/07/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    נמאס מהגדולים שדפקו אותנו כל השנים
  • 5.
    ABC 04/07/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    כאשר סלקום החלה, קראנו לה סל-כלום! למה? כי היא היתה על הפנים, שיחות מתנתקות ובעיות מפה עד.....כיום המצב שונה, אז תנו צ'אנס! בסוף תשכחו את חבלי הלידה של החברה, יש רק להודות לחברות האלה, אני הצטרפתי בלי לחשבו פעמיים כמובן.
  • 4.
    לקוח לא מרוצה 04/07/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    להשיג לקוחות זה דבר אחד לשמר אותם זה כבר סיפור אחר. נסו להשיג את השרות לקוחות...ניחשתם נכון- לא ניתן!!! שיחות מתנתקות, טל' לא זמין מעת לעת, מקומות ללא קליטה...עדיין המון בעיות שוקל מעבר לחברה אחרת
  • איתי 05/07/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    ממש קלוקל ואני לא נציג של חברה אחרת ואני לגמרי בעדם. אבל השירות מאכזב. כמו שמראים בפרסומת הזו של מזרחי, מה שהם מציעים זה דיוקן של שירות רע, עם שיחות שמתנתקות באמצע ונציגים שלא יודעים מה העניינים. גולן צריכים להציע רמת שירות מינימלית אחרת כל העסק הזה לא ינסוק.
  • לירן 04/07/2012 20:28
    הגב לתגובה זו
    ובפעם אחרת לקח לי עשרים שניות. נראה לי שלא נסית או שאתה ממומן!
  • גיא 04/07/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    הקליטה באנטנות של גולן היא מעולה, ובשאר חלקי הארץ היא של סלקום. אם באמת היו כל כך הרבה בעיות, אז היו הרבה לקוחות סלקום שמתלוננים.
  • avi012 04/07/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    אל תתיחסו זה מוזמן
  • 3.
    שיהיה לו בהצלחה אבל בינתיים ההתחלה נראית קשה מאוד (ל"ת)
    משה 04/07/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    א 04/07/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    רובם עוד מחוברים ל3 שנים עם המכשרים מי שעובר חברה יוצא לו יותר יקר בלי תיקונים ואחזקה
  • 1.
    מקס 04/07/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    נרשמתי באתר והם חייבו אותי ב39 ש"ח אך לא שולחים את הסים גם אי אפשר להשיג שום נציג שירות מי שנרשם דרך האתר שם את כספו על קרן הצבי
  • רוח 04/07/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    אני קיבלתי כבר 3 סימנים מגולן טלקום מהכל בסדר. מה שנכון זה שהם צריכים לשפר את השירות הטלפוני כי הם לא עונים לשיחות. אבל הכל עובד מצויין עד עכשיו
  • בוהו לקחו לך 40 שקל איזה מסכן-בוא נקרא לרופא (ל"ת)
    dd 04/07/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
  • כמה שלמו לך מסלקום? (ל"ת)
    גולן 04/07/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
  • alex 04/07/2012 22:06
    גם לי לא שלחו SIM ,כעבור חודש קיבלתי זיכוי לאחר כמה שיחות איתם.שלחץ יירד נראה ....
  • מקס 04/07/2012 14:21
    זה ממש קרה עובדה שאוכל להוכיח !!