דוחות

בזכות המחאה החברתית: כמעט חינם רשמה גידול של 13% בהכנסות, תזרים המזומנים הוכפל

צים שיווק, מפעילת רשת הקמעונאות פתחה 6 סניפים ב-2011 וצפויה לפתוח 13 נוספים עד סוף 2013
לירן סהר | (1)

חברת צים שיווק, מפעילת רשת חנויות הקמעונאות כמעט חינם, מסכמת את הרבעון הרביעי של 2011 עם הכנסות של כ-323.9 מיליון שקל, גידול של כ-12.8% לעומת כ-287.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול במצבת החנויות ומגידול של כ- 0.4% במכירות בחנויות זהות (SSS).

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 6.7 מיליון שקל, לעומת כ- 11.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 41%. בנטרול רווחים חד פעמיים מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, הרווח הנקי הסתכם בכ- 6.5 מיליון שקל, לעומת כ- 9.5 מיליון ש"ח אשתקד, קיטון של כ- 31.3%, הנובע בעיקר מהקיטון בשיעור הרווח הגולמי, מגידול בשיעור ההוצאות ומהכנסות מיסים חד פעמיות שנרשמו ברבעון הרביעי של 2010.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 10.2 מיליון שקל (3.1% מהמחזור), לעומת כ- 15.1 מיליון שקל (5.3%) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 32.5%, הנובע בעיקר מרווח בגין עליית ערך שווי הוגן נדל"ן להשקעה שנרשם ברבעון הרביעי לשנת 2010 ומגידול בהוצאות. בנטרול רווחים חד פעמיים מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 10 מיליון שקל (3.1% מהמחזור), קיטון של 21.2% לעומת כ- 12.7 מיליון שקל (4.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח ובשיעור הרווחיות התפעולית נובעת מירידה בשיעור הרווח הגולמי בעקבות המחאה והתחרות ובגידול שיעור ההוצאות.

בשנת 2011 פתחה החברה 6 סניפים כולל סניף בזכיינות, וצפויה לפתוח לפחות 13 סניפים חדשים עד סוף 2013, בשטח של כ- 16.9 אלף מ"ר. נכון להיום לחברה 32 סניפים כולל סניף אחד בזכיינות (אלקנה נסגר ב-31.01.12) בשטח של כ- 35.9 אלף מ"ר.

ב- 28 במארס 2012 אושר תיקון להסכם הניהול עם בעלי השליטה במסגרתו יופחתו דמי הניהול החודשיים השוטפים ב- 10% (מסך של 70 אלף שקל ל- 63 אלף שקל) מאפריל 2012 עד דצמבר 2012 (כולל). ב-28 במרץ 2012 הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך כ- 3.4 מיליון שקל (כ- 0.28 שקל למניה), המשקף תשואת דיבידנד של כ- 1.06%.

תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת בשנת 2011 הסתכם בכ- 54.4 מיליון שקל, לעומת כ- 28.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של קרוב לפי 2.

ישראל אינהורן, יו"ר דירקטוריון צים שיווק, מסר: "שנה זו, שעמדה בסימן המחאה החברתית, הביאה להוזלת מחירי המכירה ומגמה זו של החרפת התחרות ושחיקה ברווחיות הגולמית לא פסחה גם עלינו. בנוסף, במהלך השנה ובייחוד במחצית השנייה שלה השקענו בשימור והגדלת קהל הלקוחות, ביצוע שיפורים במועדון הלקוחות ובנראות וכן בהמשך הפיתוח המואץ של הרשת ברחבי הארץ, מהלכים אשר השפיעו על הרווח התפעולי ושיעורי הרווחיות התפעולית."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רשתות יקרות בשר שלהם מתאים לכלבים (ל"ת)
    כמעט חינם וחצי חינם 29/03/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.