עבודה מול מחשב עובד עבודה צוות
צילום: Istock

דו"חות וויקס: ההכנסות גדלו ב-47%, אך הההפסד הנקי גדל

חברת בניית האתרים מסכמת את 2017 עם עלייה בשורה העליונה אך גם עם הפסד גדול יותר בשורה התחתונה
נועם בראל | (1)

חברת Wix פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה כ2017 כולה והציגה גידול של 47% בהכנסות ב-2017, אך עם זאת, החברה רושמת גידול של 19% בהפסד הנקי שהסתכם ב-56.2 מיליון דולר בשנת 2017. 

על פי דו"חות החברה, ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכמו בכ-118.5 מיליון דולר, נתון המהווה גידול של 41% בהשוואה לשנה הקודמת, אך בשורה התחתונה וויקס רושמת הפסד נקי ברבעון הרביעי אשר מסתכם בכ-6.6 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 5.9 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

בראיה שנתית, הכנסות החברה הסתכמו בכ-425.6 מיליון דולר, גידול של כ-47% בהשוואה ל-2016, אך גם כאן, וויקס אמנם מגדילה הכנסות, אך מסיימת את השנה עם הפסד נקי של 56.2 מיליון דולר, גידול של 19% לעומת הפסד נקי של 46.9 מיליון דולר ב-2016.

אבישי אברהמי מנכ"ל ושותף מייסד של Wix: "שיפור מתמשך בסל המוצרים שלנו והוצאה לפועל של קמפיינים שיווקיים מוצלחים הניבו תוצאות פיננסיות איתנות ברבעון זה שסגרו שנה חזקה. השיפור של Wix ADI במהלך השנה בלט במיוחד, מה שהביא לשיפור ביחס ההמרה למנויים משלמים וגידול בגביה עבור כל מנוי. הצלחות אלו, בשילוב עם השקת מוצרים חדשים ושיפורים במוצרים קיימים, מדגישים את הפוזיציה החזקה שלנו לשנה הבאה".

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של Wix: "הצמיחה בגביה ובתזרים המזומנים החופשי ברבעון הרביעי, סוגרת שנה של המשך התחזקות המודל העסקי שלנו, ועקפה את התחזיות הראשוניות שלנו מאז תחילת השנה. זו השנה השלישית ברציפות שהגביה שלנו גדלה בלמעלה מ-41%, והשנה עשינו זאת תוך כמעט הכפלה של תזרים המזומנים החופשי. תוצאות מעולות אלו באות לידי ביטוי בתחזית הראשונית שלנו לשנת 2018 ומספקות לנו בטחון ביכולת שלנו להמשיך לייצר צמיחה ולהביא לגידול בתזרים המזומנים החופשי בהמשך". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מדהים איך בהצהרה הם לא מתייחסים להפסד שגדל. (ל"ת)
    t 14/02/2018 13:02
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.